Szigorú vonások, masszivitást sugárzó vonalak, szögletesség; harmonikusan drabális megjelenés, ami egyébként az Audikban tapasztalható vezetési élményt is tökéletesen jeleníti meg. A hátsó lámpa és az azt követő domborítás olyan érzetet ad, mintha kétoldalt karvastagságú, ötszög profilú zártszelvények határolnák az autót.
![]() |
Az Audi érdekes módon kisebb néhány milliméterrel, mint a
konkurens Mondeo, Honda Accord vagy Mazda 6, de összességében
mintha komolyabb, nagyobb autó benyomását keltené. Nagyon ravasz,
nagyon finom húzások, elég sokat nézegettem, hogy megfejtsem a
titkát, de a már említett szögvaseffektust leszámítva nem sokra
jutottam.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A beltér első pillantásra akár egy A6-osé is lehetne,
masszivitás, minőségérzet minden mennyiségben, jó fogású, szép
kormány, átgondoltan elhelyezett műszerek, minőségi anyagok, azokon
a helyeken is, ahová nem nézünk be azonnal. A hűtött kesztyűtartóba
befér négy sárgadinnye és egy kiló kecskesajt.
Gyakran veszünk védelmünkbe szeretetreméltó, de tökéletesnek nem nevezhető ergonómiájú olasz és francia autókat, úgy, hogy "oké, ha logikát akarsz, vegyél német autót." Leginkább Audit vagy Mercedest. Szinte már szörnyű, mennyire praktikus és átgondolt minden, a tesztelés hete alatt egy árva idegesítő apróságot sem sikerült találni. A praktikumra törekvés szép példája a pohártartó, ami épp a klíma középső beömlőnyílása elé került, így az hűti is az italt. A pohártartóval kapcsolatos az egyetlen apró malőr: ha fél literes, teli palackot rakunk bele, a magas súlypont miatt könnyen kibillen.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A VW konszern dízeleit saját tapasztalataim alapján az
utolsók közt választanám, ha az elméleti saját autómba kéne motor.
Az A6-os 2,5 literes V6-osa szörnyű hangokat adott, az 1,9-es PD
TDI a Passat-ban sem nyűgözött le, itt viszont egész jónak tűnik.
Lehet persze, hogy csak azért, mert az Audi oly meghitt viszonyban
áll csavarokkal és egyéb kötőelemekkel, meg rezgéscsillapítással,
hogy egyszerűen jobban építik be, mint a VW a Passatba. 130 LE, 285
Nm nyomaték, ami egy automata váltónak nagyon jól jön, persze ez a
fokozatmentes automata lazán elbír ennyit(?).
A gyorsulás, mint 10,1 másodperc alatt százra már a fantasztikum határát súrolja egy 1,9-es dízellel. Az Audi automata váltói eddig is azon dolgok közé tartoztak, amikért élni érdemes. Mostantól az A4-es is kapható egyik legnagyobb autós élményemmel, a fokozatmentes Multitronic váltóval. Ebben az erősebb (130 LE) dízelben egyetlen baja van: álló helyzetből elég lassan lendül neki, de ez inkább a motor, mint a váltó lassúsága.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egyébként viszont a Multitronic
még dízelautóban is a világ egyik legjobb játéka. D
üzemmódban érdekes a fordulatszámmérőt figyelni, ahogy megindul,
egyszer esik egy kicsit valami rejtélyes nyomaték-összefüggés
miatt, padlógázra viszont folyamatosan, egyenletesen emelkedik.
A másik érdekes néznivaló, rendes városi közlekedés közben hogyan változik a fordulatszám - a legfontosabb persze, hogy mivel a váltó lánca két kúpkerék változó kerületén ingázva állítja az áttételt, sohanem észlelünk a hagyományos automata váltókra jellemző rángatást.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hármas számú kedvencem, hogy
kézi állásba kapcsolunk, tehát jobbra toljuk a kart, de nem
húzogatjuk előre-hátra. Ilyenkor - bár ezt nem írták rá - ez egy
sportváltó, és a fordulatszám folyamatosan 3400 és 4500 között
ingázik, természetesen rángatások és bólogatás nélkül.
A kézi váltás legalább ilyen jó mulatság, automata ilyen finoman és gyorsan nem bír átállni, mint ez. Amiben természetesen nagy szerepe van, hogy a Multitronic fokozatai csak elvi fokozatok, valójában egy-egy önkényesen kijelölt áttételt kapcsolunk. És ezzel az automatikával könnyen előfordulhat, hogy kisebb lesz a fogyasztás, mint egy kézi váltóssal.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
