Robotok ne vezessenek!

2008.04.25. 07:00

Adatlap Honda Accord Elegance - 2008

  • 1997 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 156 LE @ 6300 rpm
  • 192 Nm @ 4300 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.3 másodperc
  • Végsebesség:
    215 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • 6 490 000 Ft

Adatlap Honda Accord Elegance - 2008

  • 2199 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 4000 rpm
  • 350 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.6 másodperc
  • Végsebesség:
    212 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • 7 549 000 Ft

Adatlap Honda Accord Executive - 2008

  • 2354 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 201 LE @ 7000 rpm
  • 234 Nm @ 4500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.8 másodperc
  • Végsebesség:
    227 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • 8 390 000 Ft

Accord Tourer 2.2 i-DTEC

A kombi koncepciója merőben új. Az eladási statisztikák egyértelműen kimutatták, hogy a vásárlók többségének fontosabb a dizájn, mint a végtelen csomagtér, ezért lett szebb, de egyben kisebb a kombi feneke. Jól mutatnak a hátsó lámpák és profilból sem egy monolit tömböt látunk többé, a csomagtartó kapacitása azonban kevesebb, mint 400 literre fogyott.

A kifutó modellnél a szedán és a kombi hátsó futóműve teljesen más volt, az újnál azonban közös a platform. Ahogy a pusztító hosszúságú sajtótájékoztatón megtudhattuk, a dízelmotor nem a régi átdolgozott változata, hanem teljesen új. Valamivel erősebb, mint az előző (150LE, 350Nm), de erre szükség is van, hiszen az autó tömege is nőtt, felszereltségi szinttől függően a kombi 1559 és 1702 kiló között mozog.

Az új motor elképesztően kulturáltan jár, nem ráz, a hangját alig hallani, kizárólag magas fordulaton szivárog motorzaj az utastérbe. 150 lóerőtől nem várhatunk csodát, a 9,8-as gyorsulás elég, hogy viszonylag dinamikusan közlekedjünk minden sebességtartományban, de a nyugalom megzavarására tökéletesen alkalmatlan. A kasztni nem imbolyog, a futóműve elég feszes, ahogy azt mostanában a középkategóriás autóknál megszokhattuk.

Accord 2.4 DOHC i-VTEC

Ez a motor már jóval tüzesebb, 201 lóerejével kevesebb mint 8 másodperc alatt gyorsítja százra az Accordot. A teljesítmény-növekedést nem érezni – eddig ez a motor csak 190 lovas volt –, csak annyival erősebb az elődjénél, amennyivel nehezebb az új modell, de a karaktere és a hangja sokkal kellemesebb, élőbb. Nagyjából ötezernél egyértelműen lehet hallani, ahogy a vezérlés vált, és ha sikerül magas fordulaton tartani, nem lehet panasz a teljesítményére. Alul sem gyenge, de ott nem virgonckodik.

A hatsebességes váltóra az előbb nem tértem ki, pedig megérdemelte volna: tökéletes, akárcsak a benzinesé. Végtelenül precíz, rövid utakon jár, olyan, mint az álom. Ha nem figyelünk, csak azt érezzük, minden megy magától, ha külön figyelmet szentelünk a váltásoknak, minden kuplungolás után kellemes melegséget érezhetünk a gyomrunk tájékán.

Verdikt

Az új Accord nagyon hasonlít a régihez, de laposabb, hosszabb és szélesebb, ezáltal sokkal sportosabb, a gömbölyítéseknek hála valamivel barátságosabb is, de a külső változtatások elhanyagolhatóak ahhoz képest, ami belül történt. Hátul óriásit nőtt az utastér, az egyszerű, sokak számára unalmas dizájn eltűnt, az új műszerfal telis tele van ötletekkel.

Szép a középkonzolról induló két szimmetrikus, fémszínű ív, szép a műszeregység, jópofák a középkonzolon kidudorodó hatalmas tekerentyűk. Az anyagok minősége hibátlan, a belső tér nagyon elegáns, nagyon ízléses lett. Én a sportosságot hiányoltam és kicsit még mindig ridegnek érzem, de tény, hogy mérföldekkel előzi meg elődjét.

Az Accordnak eddig is hibátlan volt a futóműve, nem hiszem, hogy sokat rontottak volna rajta, de érdemben sajnos nem nagyon tudok nyilatkozni, mert a tesztút kilencven százaléka autópálya volt, ráadásul végig szakadt az eső. A 2,4-essel mentem egy keveset szűk hegyi utakon. A hosszú tengelytáv és a szűk kanyarok nincsenek jó barátságban, ráadásul vízen nem volt könnyű átadni az erőt az aszfaltra, szóval inkább csak olyan kísérleti autókázás volt ez, nem igazi teszt.

Amikor a Mazda6 GTA-t vezettem, odáig voltam a gyönyörűségtől, de úgy éreztem, mielőtt végleges véleményt alkotok az autóról, ki kell, hogy próbáljam a legfőbb riválist, az Accordot. Túl vagyunk rajta, döntöttem is, de nem volt egyszerű. A hatos belső tere sportosabb, melegebb, barátságosabb, ezért nekem jobban tetszik, de úgy érzem, az Accordban több munka és jobb anyagok vannak.

A Mazda 2,5-ös motorja kiegyensúlyozottabb, mint az Accordé, s ez a hétköznapokban előny a V-TEC-kel szemben, amit egyébként nagyon szeretek, főleg, mikor elhagyja a fordulatszámmérő mutatója az ötezrest, de városban, főleg egy limuzinnal az ember általában nem így közlekedik, szóval ebből a szempontból praktikusabbnak tartom a Mazdát.

A váltó mindkét modellben tökéletes, a futóműről pedig egyelőre nem tudok nyilatkozni, túl kevés az érdemi tapasztalatom az Accordal. Amíg nem lesz tesztautó, egyértelműen a Mazdát preferálom, de főleg érzelmi alapokon. Technikailag az Accord és a Mazda6 is tökéletes konstrukció, a Honda áll közelebb a prémium kategóriához. Júniusban kezdik az értékesítést, de május közepén már megtudhatjuk az árakat.

Totalcar értékelés - Honda Accord Elegance - 2008

Minőségi, mint egy német, tüzes, mint egy olasz, ízléses, mint egy francia. És kicsi, mint egy japán. Ennek ellenére kiváló autó, bár a dízelmotor lehetne szebb hangú, a futómű és a kormányzás mindenért kárpótlás.

Népítélet - Honda Accord

Népítélet - Honda Accord

Népítélet - Honda Accord