Itáliai csődör
Tudtam, hogy a túrakocsi bajnokságban szerepeltek 155-ösök, de utcán még nem láttam ilyet. Gyönyörű. Szigorú, mélyre húzott lámpák elöl, lágyan emelkedő övvonal, magas far, 205/50 R15 gumik - egyszerűen tökéletes. Ha az állapota nem üti meg a mércét, akkor is ilyet veszek, legfeljebb egy másikat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jártam a kereskedéseket, olvastam a
hirdetéseket, de semmi érdekes. Aztán teljesen véletlenül kezembe
akadt ismerősöm használt autó listája. Egyből megakadt a szemem az
Alfa 155-ön. Nézzük csak, mit írnak még róla!
'92-es és csak 94000 km van benne? Na persze! Elektromos
ablakok - tető is, központi zár, full szervó, bla-bla-bla.
Ilyeneket már szinte minden hirdetésben olvastam. De milyen a
motor? Itt van: 2.0 TS.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Sosem volt még Alfám, nem is nagyon figyeltem
őket, úgyhogy gőzöm sem volt mit jelent a TS. Megtudtam, hogy a
Twin Spark rövidítése, ami dupla gyújtógyertyát jelent. Nálam a
2000 ccm a felső határ, de ennél kisebbet sem nagyon szeretek,
ezért úgy gondoltam,
ez a hengerenkénti kétgyertyás dolog, biztosan kiemeli a motort
az egy gyertyások közül, úgyhogy nézzük meg az autót egészben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az értékesítő sráccal előbányásztuk az
iratokat, és kiderült, hogy
nem pörgették vissza a kilométerórát. Tényleg annyi van
benne, amennyit mutat, és ezt nemcsak a precízen vezetett
szervizkönyv igazolja, hanem a rengeteg számla is, az autó
átvételétől az utolsó ellenőrzésig, időrendben szépen lefűzve.
Néhány napja érkezett az országba, úgyhogy még "E" rendszáma van,
nincs forgalmija, tehát ha mellette döntök, várnom kell néhány
napot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ahogy körbejártam az autót, rögtön megtaláltam
a régebbi sérülések helyét. Jobb eleje, jobb hátulja, és a
csomagtér ajtó sem áll az eredeti helyén. Ezeket a javításokat
később megtaláltam a számlák között is. Annyi márkáért, amennyit
fizetett érte az akkori tulaj, megcsinálhatták volna szebben is, de
ennyi baj legyen. Az utastérbe helyezkedve, ha lehet még mélyebbre
zuhantam a l'amour feneketlen gödrébe.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A műszerfal műanyagból készült ugyan, de
annyira jól eltalálták a szellőző rostélyok, a műszerek és a
középkonzol arányait, hogy kopogtatni már eszembe sem jutott.
A középső részt szinte teljesen elfoglalja az elektromos
fűtésszabályzó - amit az értékesítő klímának nevezett -
kezelőgombjai. Megpróbálta elmesélni a kezelését is, de
belezavarodott, úgyhogy a motort kezdte dicsérni. Monológjába
gyorsan beszúrtam kérdésemet: "Mit is jelent a Twin Spark?". A
válasz gyorsan jött: "Hát dupla vezérműtengely." Láttam,
szakértővel állok szemben, így több kérdésem már nem is volt, így
megkértem, hagyjon csendesen szemlélődni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A nagyszerű oldaltámasztású és eléggé mély
ülésekben ülve - végül is sportkocsi, vagy mi- nem tudtam betelni a
látvánnyal. Az összes kezelőszerv fél mozdulattal elérhető, mivel a
kormány mögötti két bajuszkapcsolón kapott helyet szinte minden,
kivétel az első ködlámpa, és a motoros ablakok gombjait.
A váltókar viszont roppant csúnya, olyan mintha egy húsz
éves merciből kendácsolták volna ide, pedig ez az eredeti. A
kormány is eredeti Alfa Romeo. Sosem értettem, hogy az eleganciát
tükröző fa dolgoknak - kormány, váltó, műszerfal betétek - mi
keresnivalójuk van a sport(os)kocsikban, de a kormány itt is fából
van, úgyhogy a hiba az én ízlésemben kell, hogy legyen. Némi
megnyugvás, hogy ez a kormány tényleg szép.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A műszerek a szokásos adatokat közlik, víz-olaj
hőfok, sebesség, fordulatszám, üzemanyag, és olajnyomás. Néhány
világító piktogram figyelmeztet,
ha például nincs bekötve az állítható magasságú biztonsági öv,
vagy ha behúzva maradt a kézifék. A többi szükséges információ
a középkonzolon látható ledek formájában. Fékbetét állapot,
olajszint, ajtónyitás, stb. A német nyelvű kezelési könyvet bújom
hetek óta, hogy bemagoljam a kicsiny ábrák jelentését, ha netán
valamelyik kigyullad, ne essek rögtön pánikba.
A kesztyűtartó nem túl nagy, de elfér benne, amit nem kell állandóan a kezünk ügyében tartani. És ami a lényeg - legalábbis számomra -, hogy zárható. Sőt, kicsiny figyelmesség a tervezők részéről, hogy a csomagtartó is nyitható azzal a pici gombbal, amit a kesztyűtartóba rejtettek. Én általában ezt használom, mert az Alfáknál előszeretettel alkalmazott emblémaforgatós zárszerkezetet szerintem kímélni kell. A csomagtartó óriási. Akinek ez nem elég, vegyen teherautót. A hátsó ülésen utazóknak szánt könyöklő - ami persze van az elsőkön utazóknak is - mögötti takaró lemez szintén kulccsal lenyitható, így a síléceket sem kell száműzni a balatoni nyaraláskor.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy szó, mint száz fülig beleestem és
bevásároltam. Néhány hét múltán már használatba is vehettem. Három
hónap alatt belehelyeztem nagyjából 6000 km-t, és maximálisan
elégedett vagyok a motorral is. Többféle forrásból tájékozódtam a
teljesítményéről, a vélemények megoszlanak 140 és 150 LE között.
Gonoszkodó barátom szerint a valóság valahol mélyen a kettő alatt
van, de én nem hiszem.
Autópályán a 160-at utazóként lehet tartani, és még innen is
nagyszerűen gyorsul ötödikben gázadásra, ha meg kell előzni a
külső sávban lépést tartani próbálókat. Kétszáz fölé még nem
merészkedtem vele, de szerintem bírná. Nagy hiány a tempomat, ezt
már érzem a lábaimban, de ne legyen az ember maximalista.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Olasz autóhoz hűen már kétszer is igényelt olajutántöltést a
motor, de most úgy látszik, a megfelelő sűrűségtől beállt a
szintje. Hamarosan úgyis jön a százezres átvizsgálás, akkor majd
kap újat szűrővel együtt. Ahogy az injektort is valahogy ki kellene
majd tisztítani, mert egy miskolci út során sikerült jó mocskos
benzint tankolni a helyi Agip-nál (Metróval szemben, oda ne
menjetek!) és örültem, hogy hazahozott. A lámpák felváltva
villogtak a műszerfalon, és a motor is több kilométeren át
akadozott. Azóta ez elmúlt, de én nem hiszek az öntisztulás
elvében.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
