Fiat Tipo Integrale?
Használtteszt: Alfa Romeo 155 Q4
Életemben most vezettem először Alfa Romeót. Harminc perccel később arcul csapott a pénzköteg szele, amiért épp eladták.
Alfa 155 Q4, Alfa 155 Q4, Alfa 155 Q4... Ezt mantráztam magamban odafelé menet. Izgultam, mint mindennap, amikor új élmények elé nézek. Csupa jót olvastam az autóról korábban, egy ideig az ifjonti hévvel írt bevásárlólistámon fenn volt a 75 V6 America mellett. Aztán elkezdtem öregedni.
Szóval az Alfa 155 az egy Fiat Tipo. Ugyan saját, felfelé emelkedő övvonalú, ék alakú kasztnival, de az alap a Tipóból jön. Sajnos a hely is onnan való, elég szűkös. A Q4 – a név második része – pedig egy Lancia Delta Integrale, kicsit alkalmassá téve a mindennapi közlekedésre. Értsd: visszavett teljesítménnyel. Fiat Tipo Integrale? Tipograle? Lancia Romeo? Igen, mind egyben. Beülve először az tűnik fel, hogy az ülés nekem kényelmes. Tehát másnak bizonyosan kényelmetlen lehet. Szinte a padlón van, és tekintélyes méretű púppal kell rendelkezni hozzá, hogy a hát felvegye az alakját. Az előrehúzható lábtartót minden autóban imádom, itt is. A kormány teteje az orrom előtt. Állítható. A kuplungot nem tudom benyomni elsőre. Kemény is, de a fő baj, hogy nem fér oda a 45-ös lábam a fék és a lábtartó közé. Valahogy mégis sikerült megtalálni, hogyan nyomhatom be. Gáz! A gondosan előmelegített autóban prüszköl a lefújószelep, ordít a kipufogó, viszonylag hamar – két váltás után – elérünk abba a régióba, ahol azonnal elveszik a jogosítványt, ha a nyílt utcán csináljuk mindezt. Az első három fokozat, a turbó és a gyári lefújószelep hangja több, mint meggyőző.
Kábé háromezer és háromezer-ötszáz között érkezik meg a teljes turbónyomás, de nincs hátbavágás, csak folyamatos gyorsulás. Szépen, finoman, alattomosan visz bele a minősíthetetlen gyorshajtásba. Könnyű Katát táncba vinni. Elsokallni viszont elég nehéz vele. Az összkerékhajtása remek, és a Főtaxinál megszokott citromsárga billegős Tipóhoz képest olyan futómű van alatta, hogy lehet benne valamilyen gravitációs lengőkar, esetleg útmágnes szilent, ami az útra ragasztja. Lehet, hogy a gumik vannak bekenve ragasztóval? A váltó olyan, mint egy francia-olasz filmben a szerelmes jelenet, kicsit szirupos, kicsit ragacsos, de élvezhető. A futómű igényes: elöl MacPherson, hátul hosszlengőkaros. Épp csak annyira billegős, hogy le lehessen ültetni, ha valaki nagyon hülye, de igazából így a jó, ahogy van.
Az Alfa 155 az Alfa szerint a 75-ös utódja. Aha, ahogyan a Citroën CX-é az XM, meg a Ford Scorpióé a Mondeo. A kor szelleme körültáncolta és az addigi elődökben (Alfetta, Giulietta, 75) alkalmazott hátsókerék-hajtás helyett itt az elsőket hajtották alapból. A 155-ös Alfa létezett 1.8-as benzines, 2 és 2,5 literes VM dízelmotorral, valamint kétféle, kétliteres négyhengeres benzinessel 8 (láncos vezérlésű) és 16 (szíjas vezérlésű) szeleppel. Ezek a benzinesek mind a két gyújtógyertyás TS motorok, kivéve a miénket, ebben ugyanis a Lancia által fejlesztett kétliteres, tizenhat szelepes, turbós motor van 188 lóerővel hatezres fordulaton és 297 newtonméterrel kétezer-ötszáznál. Egy kicsit gyengítettek rajta az Integraléhoz képest, épp csak annyit, hogy ne kelljen harmincezrenként generálozni. Ez a motor még így 150 ezer környékén is jó egészségnek örvend, az Isten éltesse legalább ennyi ideig!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
