16 óra. Ennyi jutott a V6-os Spiderre, erre az Alfa és az olasz autó lényegét talán leginkább megtestesítő autóra. Mégsem vagyok bánatos, hiszen sokaknak ennyi sem jut ebből az élményből, pedig ha minden családi ház garázsában állna egy Spider, jobb hely lenne a világ.
Pininfarina design-stúdiója annyi emlékezetes karosszéria után a régi Spider leváltásakor is nagyot alkotott: az autó egyszerűen gyönyörű. Emlékeznek még, mikor jelent meg az új Spider a piacon? Nyolc éve, 1995-ben. Az idő nem az Alfa felett, hanem vele együtt száll: ha tegnap mutatták volna be a típust, akkor sem rína ki a kabriók közül. Még sportautók között is ritka az ilyen kortalanul szép jószág az autós világban. Akár becsukott, akár elrejtett tetővel, akár felhúzott, akár leengedett ablakokkal egyaránt gyönyörű: a különlegesen tagolt övvonal, az utánozhatatlanul csábos far, a hegyes, gonosz front, a mélyre húzott hűtőmaszk, a motorháztető kivágásaival tagolt fényszóró: az autóról üvölt, hogy olasz. Többet gyártanak belőle, mint egy Lamborghiniből, vagy egy TVR-ből, de míg azokra ritkaságuk vonzza az autománok tekintetét, a Spidert szépsége miatt bámuljuk meg.
A Spider beltere a tesztautóban nem nyerte meg maradéktalanul tetszésemet: én az enyémet majd natúr bőrszínű kárpittal rendelem, az elegánsabb, mint ez az egyhangú fekete bőr. Ha nem lennék ilyen öreg, biztosan egy fekete Spidert vásárolnék, piros bőr belsővel. A gyár még Blue és Red Style fantázianevű, speciális bőrbelsőt is kínál. Ezek a kárpitok a MOMO nevével fémjelzett, kellemesen puha, viszont masszívan tartó üléseken feszülnek, mely ülések az én 182 centimhez még kényelmesen beállíthatók, sőt, még nem is kellett teljesen hátratolnom őket az ideális üléspozícióhoz.
"Aha, soros motor!" - mondta egy kedves ismerősöm, akit becsapott a keresztbe elhelyezett, kb. 30 fokban döntött 60 fokos V-motor felülre eső egyik hengerfeje. Bizony, a mostani Spider-teszt apropóját az új 3179 köbcentis V6-os adta. A márka GTA-típusaiban 250 lóerőt teljesítő motor a Spiderben kissé szerényebben adja elő magát, de még ez a csekély, 6200-as fordulaton jelentkező 240 lóerő és a 4200-nál rendelkezésre álló 289 Nm sem esik zavarba, amikor az autó 1470 kilós saját tömegét kell noszogatnia. 6,3 másodperc alatt ugrik 100-ra és 242 km/h a végsebessége - egy szép kabriótól nem is kell ennél több.
Bár egy sportautónál ez a paraméter kevéssé fontos, emlékezzünk meg a fogyasztásról is. Katalógus szerint 13,2 liter várható kombinált ciklusban: ez az átlag szerkesztőségünk esetében is helyesnek bizonyult. Én 11,8 literből autóztam végsebességteszttel, kb. 3/4-1/4 országút-város viszonylatban, Karotta szaktárs pedig 20 literből is alig jött ki, igaz jóval több várossal és a csudaládába szánt vollgázas attrakciókkal.
Négyezres fordulattól vérbeli sportautóhoz méltó élményeket szerezhet a bátor pilóta. Ha nyugalomra vágyunk, és a szomorkás Szécsi Pál dünnyög a kicsit nehezen kezelhető, de szépen szóló Blaupunkt-rendszerből, egyesből akár már ötvennél hatodikba rakhatjuk a kiváló váltót: az alapjárat környékén is bőven van nyomaték. Ha ismét előkerül a T.a.t.u. CD, hamar visszatérhetünk az alfás stílushoz: kipörgésgátló kikapcs és ihaj: a 225-ös gumik, a segédkeretes első és multilink rendszerű hátsó felfüggesztés szédületes kanyarsebességet és mókás hirtelen irányváltásokat tesz lehetővé. A kormányzás a teljes, mindössze 2,5 fordulatot átölelő tartományban könnyű és pontos: a szervorásegítés változó mértéke mindenkor tökéletes. Jó partner a vadállat-stílushoz a harapós fékrendszer az EBD-vel és a négycsatornás ABS-szel, ami azért időnként enged egy-egy kis nyikkanást, csak épp az érzés végett. Mindehhez a karosszéria teljes beletörődéssel asszisztál: a Spider merevsége is kitűnő.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
