Ha Astráról beszélünk, leggyakrabban a "gazdaságos", "ésszerű", és "kiváló finanszírozási lehetőség" szavak hangzanak el. Nagyon ritka esetben említjük az "állat", "durva" és "brutális" jelzőket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Első generációs Astra Cabrio - 1993 |
Tudják ezt az Opelnél is, és úgy gondolták, az állapot
tűrhetetlen. A régi kapcsolatra alapozva segítségül fordultak az
olaszokhoz, nem sokra rá a Bertone Group kezelésbe vette az
Astrát.
A Bertone Studio 1987-ben már megálmodta a borzalmas Kadett
Kabriót, majd 1993-ban az első generációs Astrának is eltávolította
a tetejét. Az igazi csapás 1999-ben az új generációs Astra Coupé
megjelenése volt, amit 2000-ben a Coupé alapokra építkező fedetlen
változat követett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Cabrio az első időkben 1,6-os (100 LE) 1,8-as (125 LE) és
2,2 (147 LE) motorokkal került a vásárlókhoz. Ez úgy látszik még
mindig kevés volt a lelkes jelzők számának növeléséhez, ezért idén
januárban - a 100 éves jubileumát ünneplő Brüsszeli Nemzetközi
Motor Shown - bemutatták a 192 lóerős kétezres turbót is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ki az, aki előítéletektől mentesen tud beülni egy Astrába?
Gyarló vagyok, én sem voltam másként, de sajnos nincs mit tenni, a
kocsi elismerést érdemel. Az új Astra alapjában véve sem ronda
autó. A Bertone Group nem kezdett radikális átalakításokba, kivéve
azt az apróságot, hogy fedetlent készítettek egy zártból. Ez pedig
nem kis feladat.
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
Azonnal észrevehető, hogy az Astra Cabrio belül kicsit
szűkösebb. A lábtérnél a doblemez jobban benyúlik, és a - turbó
feliratos króm csíkkal borított - küszöb is jóval vastagabb, mint
szolíd testvéreinél. Ha az autó alá nézünk, láthatjuk az alján
hosszirányba húzódó fém profilt, ami szintén a merevségett hivatott
szolgálni. Ezt a merevséget legegyszerűbben a rossz minőségű úton
tesztelhetjük. Ez Budapesten könnyű feladatnak bizonyult, és mint a
középső tükör rázkódásából kitűnt, az Astra Cabrio nincs a helyzet
magaslatán. Földúton felhúzott tetővel is kissé nyiszorgott, ami a
karosszéria csavarodására utal. Az országúti autózáskor a mozgás
nem volt észlelhető.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Fedetlen autónál a csukott vászontető fémváza is
tehermentesít. Sajnos az Astránál ez a szerkezet statikailag nem
meggyőző. Kicsit gyengének találtam a mechanikai elemeket. Ami
viszont nagyszerű, hogy nyitáskor, csukáskor nem kell a szélvédő
fölött karokkal küzdeni, a kézifék behúzása után egyetlen
gombnyomásra működik minden. Lecsukáskor a mai elvárásoknak
megfelelően hátul fém ajtóval fedett rekeszbe kúszik a tető. Nagyon
tetszett, hogy nem csupán két rétegű, hanem a külső ponyva és a
belső borítás között hőszigetelő bélés is van.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy finom lelkületű
Astrás nem nyugszik
bele a szürkeségbe és igyekszik minél inkább egyedivé tenni
népautóját. A szárny, a lámpaborítások és a teljesítménynövelő
matrica után a könnyűfém felni a leglátványosabb elem, amit érdemes
installálni. Az Astra Cabriót gyárilag a megdöbbentő méretű, 17
colos felnikkel és 215/40 gumikkal gördítik a vásárló elé.
A járófelületek a felhördülésen túl fontos szerepet töltenének be a stabilitásban. Komoly feladatuk lenne, ugyanis az autó százra 8 másodperc alatt gyorsul, és a végsebessége 240 km/óra felett van. És ezeket az értékeket bizony mondom néktek, teljesíti is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mindezért a már említett 192 lóerős kétezres turbómotornak
kell tisztelettel adóznunk. A maximális nyomatéka 250 Nm (1950
fordulatnál), ami jó hatással van a dinamikára. Szorítani is
kellett a kapcsolókkal gazdagon ékesített kormányt, ha egy
rendesebb gyorsulásra ragadtattuk magunkat. Eközben átlagban tíz
liter körüli fogyasztást mértünk, ami önfeledt szórakozás mellett
finoman szólva is elfogadható.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
