Ha Astráról beszélünk, leggyakrabban a "gazdaságos", "ésszerű", és "kiváló finanszírozási lehetőség" szavak hangzanak el. Nagyon ritka esetben említjük az "állat", "durva" és "brutális" jelzőket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Első generációs Astra Cabrio - 1993 |
Tudják ezt az Opelnél is, és úgy gondolták, az állapot
tűrhetetlen. A régi kapcsolatra alapozva segítségül fordultak az
olaszokhoz, nem sokra rá a Bertone Group kezelésbe vette az
Astrát.
A Bertone Studio 1987-ben már megálmodta a borzalmas Kadett
Kabriót, majd 1993-ban az első generációs Astrának is eltávolította
a tetejét. Az igazi csapás 1999-ben az új generációs Astra Coupé
megjelenése volt, amit 2000-ben a Coupé alapokra építkező fedetlen
változat követett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Cabrio az első időkben 1,6-os (100 LE) 1,8-as (125 LE) és
2,2 (147 LE) motorokkal került a vásárlókhoz. Ez úgy látszik még
mindig kevés volt a lelkes jelzők számának növeléséhez, ezért idén
januárban - a 100 éves jubileumát ünneplő Brüsszeli Nemzetközi
Motor Shown - bemutatták a 192 lóerős kétezres turbót is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ki az, aki előítéletektől mentesen tud beülni egy Astrába?
Gyarló vagyok, én sem voltam másként, de sajnos nincs mit tenni, a
kocsi elismerést érdemel. Az új Astra alapjában véve sem ronda
autó. A Bertone Group nem kezdett radikális átalakításokba, kivéve
azt az apróságot, hogy fedetlent készítettek egy zártból. Ez pedig
nem kis feladat.
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
Azonnal észrevehető, hogy az Astra Cabrio belül kicsit
szűkösebb. A lábtérnél a doblemez jobban benyúlik, és a - turbó
feliratos króm csíkkal borított - küszöb is jóval vastagabb, mint
szolíd testvéreinél. Ha az autó alá nézünk, láthatjuk az alján
hosszirányba húzódó fém profilt, ami szintén a merevségett hivatott
szolgálni. Ezt a merevséget legegyszerűbben a rossz minőségű úton
tesztelhetjük. Ez Budapesten könnyű feladatnak bizonyult, és mint a
középső tükör rázkódásából kitűnt, az Astra Cabrio nincs a helyzet
magaslatán. Földúton felhúzott tetővel is kissé nyiszorgott, ami a
karosszéria csavarodására utal. Az országúti autózáskor a mozgás
nem volt észlelhető.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Fedetlen autónál a csukott vászontető fémváza is
tehermentesít. Sajnos az Astránál ez a szerkezet statikailag nem
meggyőző. Kicsit gyengének találtam a mechanikai elemeket. Ami
viszont nagyszerű, hogy nyitáskor, csukáskor nem kell a szélvédő
fölött karokkal küzdeni, a kézifék behúzása után egyetlen
gombnyomásra működik minden. Lecsukáskor a mai elvárásoknak
megfelelően hátul fém ajtóval fedett rekeszbe kúszik a tető. Nagyon
tetszett, hogy nem csupán két rétegű, hanem a külső ponyva és a
belső borítás között hőszigetelő bélés is van.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy finom lelkületű
Astrás nem nyugszik
bele a szürkeségbe és igyekszik minél inkább egyedivé tenni
népautóját. A szárny, a lámpaborítások és a teljesítménynövelő
matrica után a könnyűfém felni a leglátványosabb elem, amit érdemes
installálni. Az Astra Cabriót gyárilag a megdöbbentő méretű, 17
colos felnikkel és 215/40 gumikkal gördítik a vásárló elé.
A járófelületek a felhördülésen túl fontos szerepet töltenének be a stabilitásban. Komoly feladatuk lenne, ugyanis az autó százra 8 másodperc alatt gyorsul, és a végsebessége 240 km/óra felett van. És ezeket az értékeket bizony mondom néktek, teljesíti is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mindezért a már említett 192 lóerős kétezres turbómotornak
kell tisztelettel adóznunk. A maximális nyomatéka 250 Nm (1950
fordulatnál), ami jó hatással van a dinamikára. Szorítani is
kellett a kapcsolókkal gazdagon ékesített kormányt, ha egy
rendesebb gyorsulásra ragadtattuk magunkat. Eközben átlagban tíz
liter körüli fogyasztást mértünk, ami önfeledt szórakozás mellett
finoman szólva is elfogadható.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
