Jól hangzik egy laikusnak, annál rosszabbul annak, aki végigpróbált
már néhány autót.
Az effajta, aránytalanul magas építmények félelmetesen
borulékonyak - a Daewoo Matiz tesztelésekor bekövetkezett hirtelen
elkerülő manővert máig se hevertem ki. Anyám Ticója meg pik-pakk fejre
állt, amikor oldalról 40-nel nekiment egy Golf.
Az Atos viszont egész jó, még négy emberrel is - fontos pozitívum, hogy plusz egy fejtámla betoldásával nem hazudják és vizsgáztatják le ötszemélyesnek. Egyenletes kanyarban szépen fekszi az utat és a kormányráncigálás se vezet az utasok sikoltozásához. Olcsó kisautó Koreából, nem gondolom tehát, hogy milliárdos fejlesztési prodzsektek eredménye, de a súlypont alacsonyra sikerült, ez egyértelmű.
A motorja a legérdekesebb. Már az indításkor is jelzi, hogy nem az első Atos-generáció 55 lóerős aszkétájáról van szó: ez már az erősen átdolgozott, 63 lovas fergeteg. Négy henger, 12 szelep, az indításkor döbbenetes hűséggel utánozva a zombis-lövöldözős számítógépes játékok alapgéppuskájának hangját laptop-hangszóróból.
Kehekehekehekehe- frumm! Így, zöngétlenül, kiherélten, de tettre készen. Az Atos mackóarcú testvérkéjét, a Kia Picanto automata egyliteresét épp a szörnyű lomhasága miatt nem szerettük, de ez teljesen más vérből való. Álló helyzetből padlógázra ugrik, és 70-ig egészen szürreális előnyre tehetünk szert a piros lámpás rajtoknál. Ehhez persze az is kell, hogy a többiek ne akarjanak versenyezni, de akkor is - mégiscsak egy egyliteres automata!
De micsoda torokkal! Az első ötven kilométer után nyolc liter fért bele - lefelé kerekítve is tizenöt liter. Jó, városban, sok dugóval, gyakori, hitetlenkedő gázfröccsökkel, nahát, milyen jól megugrik, de ennyit akkor sem szabadna. És országúton is közelebb járt a nyolc, mint a hét literhez.
A hobbitok két nemzedéke
Az Atost 1997 óta gyártják, az első generációt még Svédországban teszteltük. 1999 óta Atos Prime-nak keresztelték, bár sokat ez se segített rajta.
A futómű értékelhetetlen, vagy legalábbis nehezen értékelhető. Elöl MacPherson, hátul torziós rúd, ami elvileg jobb, mint például egy Ignis merev tengelye. Viszont nehezen tanulmányozhatjuk, mennyivel kevésbé ráz, ha egyszer az iciripiciri 13 colos kerekekkel olyan érzés minden úthiba, mintha egy nem túl nagy testű, de igen vehemens menyétféle ragadozó ráncigálná a kasztnit.
Olcsó, kicsi, rendesen összerakták, százszor inkább ez, mint egy Alto. Na jó, ennyiért (Atos Prime Automata GLS: 2 557 000 Ft) persze sokkal inkább egy Ignis.