Először az RS4-est próbáltuk ki, aztán a TT Coupét, aztán az S6-ost, végül az S8-ast. Ha valaki ennyitől még nem ájult el, csak azért lehet, mert nem tudja, hogy a négy modellből három is több mint 400 lóerős.
Az Audi nagyszabású sportautó bemutatót szervezett a Hungaroringre. Így nevezték el: Audi Sportscar Experience. Annyit előre elárultak, hogy nemcsak bóják közötti pilinckázás lesz, hanem mehetünk rendesen a pályán is. Kipróbálhatjuk az RS4-est – V8, 420 LE, 430 Nm, 0-100: 4,8 s -, a TT Coupét – V6, 250 LE, 320 Nm, 0-100: 5,7 s -, az S6-ost – V10, 435 LE, 540 Nm, 0-100: 5,2 s - és az S8-ast – V10, 450 LE, 540 Nm, 0-100: 5,1 s. Vidám kompánia, szó se róla, de a legszebb az egészben az, hogy megígérték, megmutatják az Audi vadonatúj, a Lamborghini Gallardo alapjaira épülő középmotoros sportkocsiját, az R8 -at is.
Reggel kilenc órakor már a Hungaroringen kellett lenni. A reggeli csúcsforgalom ellenére nem nagyon késett el senki, szép számmal gyűltünk össze, valamelyik kolléga meg is jegyezte, hogy érdekes módon, amikor mentőautót adományoz XY cég, valahogy mindig kevesebben jövünk. Gyarló az ember, ez van. Lépjünk túl rajta, és foglalkozzunk inkább az autókkal.
Audi RS4
Ez a most kapható leggyorsabb Audi. Az orrában hosszában elhelyezett V8-as motor 4,2 literes, és literenként 100 lóerő a fajlagos teljesítménye. Ez a brutális szerkezet kevesebb mint öt másodperc alatt gyorsítja százra az autót, ami elképesztő érzés. Az RS4 annyira durván jól ment, hogy utána az egyébként gyors és erős TT egy rövid ideig kifejezetten szerencsétlennek tűnt.
Ez az autó mindent tud. A hajtása, a futóműve, a váltója, a motorja, a fékjei egyaránt tökéletesek, az RS4 ennek következtében minden szituációban agilis és gyors, keményen megy, nem billeg, remekül fordul, gyönyörű a hangja is, mégsem sportautó, hanem minden hájjal megkent, extrém módon sportos középkategóriás limuzin, avagy kombi. Avagy kabrió.
22,5 millió az ára, amiért már sok minden mást is lehet kapni. Ha sportautót akarunk, akkor valami laposabb, hangosabb, keményebb szörnyeteget, ha meg limuzint, puhábbat, csöndesebbet. Az RS4 nem egy véresszájú vadállat, ahhoz túlságosan szofisztikált, egy luxuslimuzinnál viszont jóval hangosabb, keményebb. Más oldalról viszont egy teljes értékű családi autó, amivel kényelmesen, praktikusan utazhatunk, de ha kedvünk tartja, versenypályán alázhatjuk a népeket. Mindkét állítás igaz, nézőpont kérdése, ki mit lát benne. Érdekes öszvér, annyi szent.
Audi TT Coupé 3.2 V6
0-100-ra gyorsulni 5,7 másodperc alatt még soha nem tűnt olyan keservesnek, mint mikor az RS4-ből átültünk a TT-be. Hiába, no, 250 lóerő az nem 420. A relatíve visszafogott motorerő miatti hiányérzet azonban csak az első kanyarig tartott, a TT ugyanis amennyivel gyengébb, laposabb és kisebb, annyival sportosabb és élménydúsabb, mint az RS4.
Ezt tényleg sportautónak szánták, és ez minden mozdulatán érződik. Nagyon közvetlen, folyamatosan mozog alattunk, szépen pakolja a fenekét, ahogy kell. A DSG váltó remek, és nagyon jó érzés, hogy a földön ülünk. A V6-osnak gyönyörű hangja van, kell a fenének az a sok fölösleges henger, és persze a 250 lóerő is bőségesen elég egy jó kis élményautózáshoz, akár versenypályán is.
A 3,2-es TT alapára valamivel kevesebb mint 14 millió, a DSG, pardon, S-tronic váltósé meg valamivel több. Nem kevés, ha belegondolunk, hogy 12,5 millióért már Z4-est is kaphatunk, de – ó, milyen nehéz ezt leírni – a TT-vel izgalmasabb autózni. A régit sokan szidták, hogy nem elég sportos, nem elég élvezetes, hát ezt az újat szerintem nagyon telibe trafálták.
Audi S8
Viccesen semmilyen egy böszme luxusbálnával 5,1 másodperc alatt elérni álló helyzetből a százat. A V10-es hangja talán a legcsodálatosabb, amit valaha is hallottam, az RS-4-es motorjánál két oktávval mélyebb őrült brummogás, de ha nem tudnám, nem hinném el, hogy ilyen keményen megy. Az S8 közel két tonnát nyom, és több mint öt méter hosszú, egyáltalán nem érezni benne a sebességet, de ez nem is baj.
Az S8 nem akar másnak látszani, mint ami valójában: tökéletes kényelmet nyújtó luxusautó, eszeveszett motorerővel. Nem tudom, ki vesz ilyen autót 30 millióért, ki az, akinek nem elég a sima 4,2-es A8-as 335 lóereje, de meg tudom érteni. Ha már lúd, legalább legyen V10-es. És húzzon, mint a veszedelem. És közben legyen pontosan ugyanolyan kényelmes, mint bármelyik hasonló bálna. Ha majd egyszer sok pénzem és nagy hasam lesz...
Audi S6
Ahogy az RS-4-et, az S6-ost sem értettem teljesen. Természetesen ez is rémisztően gyors, hiszen ugyanaz a V10-es van benne, mint az S8-asban, és nagy méretéhez képest meglepően jól fordul, de én akkor már nem állnék meg félúton, megvenném a nagytesót. Az S6 24,5 millióba kerül, az S8 kábé 20 százalékkal kerül csak többe, a presztízse viszont sokkal-sokkal nagyobb.
Igaz, az S6 valamivel agilisabb, de a célközönség vélhetően kevés gumit és benzint füstöl el versenypályákon, annál többet utazik kényelemben, békességben, abban meg egyértelműen az S8 a jobb. Persze az S6 is remek jármű, szép, erős, gyors, kényelmes, stb.stb. De nekem akkor is a Nagy Hal kéne.
Világszenzáció, avagy az R8-as testközelből
És alig egy héttel Párizs után a saját szemünkkel láthattuk az R8 -at, a középmotoros Audi-sportkocsit, ami a Lamborghini Gallardo alapjaira épül. Egész délelőtt csinos szürke köpenyben volt, aztán ebéd után nagy csindraddattával lerántották róla a leplet. Megfogdostuk, megnézegettük, beleültünk, lefotóztuk, ámuldoztunk. Az életben is nagyon szép és igényes, nemcsak a képeken, kár, hogy ez csak statikus bemutató volt.
Meghallgattuk, hogy az autóban a Le Mans-i bajnok génjei élnek tovább, hogy az összkerékhajtási rendszer általában a hátsó tengelyhez juttatja el a nyomaték nagyobbik részét, de ennél sokkal izgalmasabbnak tűnt a hátsó szélvédő alól kikandikáló 420 lóerős V8-as FSI-motor, és az autó maga. Részemről alig várom, hogy kipróbálhassam, bár úgy érzem, most egy időre sikerült betelnem az Audi szörnyetegeivel. Ön melyiket választaná?
Sajtógaléria
Aki további részletekre kíváncsi, ne
hagyja ki sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
