Négy vak egy elefántot vizsgál. Egyikük az oldalát tapogatva falnak gondolja, a másik az ormányát vizsgálva kígyónak hiszi. A harmadik a lábát megfogva oszlopnak véli, az utolsó a farka alapján seprűre szavaz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A négy vak összeveszett, mert valamennyi azt hitte, hogy az ő véleménye a helyes. Mindegyik csak annyit értett meg belőle, amennyit az általa vizsgált rész kitett, de egyikük sem értette az egészet. A négy vak a Mazda B2500 körül ismét harcra kész. Az egyik magas hobbiterepjárónak, a másik a belsőt vizsgálva személyautónak tartja, a harmadik a gallytörő rácsba kapaszkodva off-road autóra esküszik, a negyedik a platós teherautónak hiszi. Nem értik, pedig a magszerű pickup forma nem újdonság.
Nincs jóravaló amerikai film, amiben a porfelhőkből ne bontakozna ki a magas építésű, nagykerekű platós kisteherautó. Ez később felrobban vagy lerobban (szabadon választott). A pickup legalább olyan fontos eleme az amerikai kultúrának, mint a mázas fánk vagy a színes gyorsétterem.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Itthon kicsit más a helyzet. Eddig jól megvoltunk pickup nélkül is. Az UAZ után csatolt utánfutó kiválóan teljesített. Persze gyakran kölcsönkérték az utánfutót, és az UAZ sem egy biztos darab. Keresni kellett valami mást. A távolkeleti és a távolnyugati összefogás eredményeként 1999-ben szinte egy időben jelent meg a Ford Ranger aktuális változata és a Mazda B2500. A közös fejlesztés eredményeként a két típus szinte minden műszaki eleme megegyezik, csupán néhány külső és belső jegyükben térnek el.
Hazánkban a Mazda B2500 kiváló árfekvése és a finanszírozási lehetőségek keltették fel érdeklődésem. A napokban Mazda Auto Mirai Kft. jóvoltából végre anyagi valójában is tesztelhettem a berendezést.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Teherautó, dupla kabin, szállítható személyek száma: 5. A menetlevél kötelező. Vicc az egész, csak arra jó, hogy az elfelejtett beírások miatt bírságokat kapjunk. Évekig használtam menetlevelet, egyszer sem tanulmányozta a rendőr. A lényeg, hogy a dátum rendben legyen.
A teherautó minősítésből adódóan a menetlevél vezetésén kívül ügyelnünk kell néhány szabályra. Mivel tesztautónk megengedett össztömege 2825 kg, sok helyen súly és behajtási korlátozásokkal találkozhatunk. Szerencsére a teherautókra vonatkozó sebességkorlátozások a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető járművekre nem vonatkoznak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ha feledjük az ülésbe jutás fáradalmait, személyautós érzés fogad. Jó kilátás, kényelmes székek, állítható szervokormány, villamos ablak, légkondícionáló berendezés, légzsákok. Alapjában a mazdás egyszerűség az uralkodó. Semmi különleges megoldás, minden a helyén, ahogy az Ablak-Zsiráfban is lenne. A világítást a szokásoknak megfelelően hangjelzés felügyeli, a gyújtás elvételkor a fények megmaradnak és a hangjelzés az autó elhagyásakor kíméletlen.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az apró tárgyak elhelyezése tökéletesen megoldható. Egy toll megtalálásához legalább négy rekeszt kutathatunk át. Középen a - számomra alacsony - kartámasz felhajtható, ami alatt elrejthetjük a menetlevelet. Egy teherautónál, ahol az utazást az állandó dokumentáció kíséri, nem elhanyagolható szempont.
Vitatható az esernyőnyél-kézifék megoldás. Néha ugyan belevertem a térdem, és az ütközésre gondolni sem merek, de ennek a kivitelnek köszönhetően van hely középen a nagy kartámasz-doboznak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hátul nyáron három ember tökéletesen elfér, télen inkább csak a kabátok és kettő. Ki- és beszálláskor - akárcsak az első ajtóknál - az extraként szerelt króm küszöb szinte mindig összemocskolja a nadrágot. Ha valaki ügyesen szökik ki a fülkéből, ez a probléma nem számottevő. A hátsó üléssort lehajtva a telhetetlenek ide is pakolhatnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tesztautónkba a híres Fenner márkájú magnetofon berendezést szerelték. Szerencsére nem ez a gyári darab. Próbáltam megszeretni, legalább a színét, de sajnos nem sikerült. Érthetetlen, hogy a legmagasabb felszereltségű B2500-as miért nem érdemel jobbat.
A vezetőoldali ajtóra került a villamos ablakok vezérlése. A dupla kabinos változatnál a hátsók is elektromosak, de fukar módon csupán a bal első automata.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
