Egy tizenmilliós dízelbéemvével szemben rengeteg az elvárás. Legyen szép és nagy, kényelmes, de sportos, legyen gyors, de ne fogyasszon sokat, és úgy általában legyen tökéletes. Nem könnyű, nem könnyű.
Aki iskolaköpenykék ötös BMW-t vesz, az nemcsak a felszínen gazdag, az tényleg gazdag. Nagyon. Ez a szín annyira szerény, annyira hiányzik belőle a magamutogatásnak még a csírája is, hogy meglepő módon semmilyenségében valami ilyesmit üvölt a világba: én igazi urat szolgálok, az én gazdám kifinomult úriember, nem holmi kivagyi, újgazdag pöcs. A szakma által agyonhasznált, ezerszer is megbecstelenített visszafogott elegancia szópár itt új értelmet nyer, és először életében nem hullik azonnal a porba erőtlenül, sőt formát ölt, életre kel, és vidáman táncol. Visszafogott elegancia, igen; pont ilyen.
Azt hittem, ez a visszafogottan elegáns bálna senkinek sem fog szemet szúrni, de épp az ellenkezője történt. Egy lesötétített M5-ösben sem lehettem volna feltűnőbb. Az emberek megsejtettek valamit, rendre az autó után fordultak lopva, és bizalmatlanul méregették. A fene gondolta volna.
Visszafogottan és sportosan is elegáns, bizony. Egy gepárd, egy delfin; eeegyegyegyegy nagy maci. No, de milyen belül? Ugyanilyen. Nagy, szép és kényelmes. És persze visszafogottan elegáns, sok fekete bőrrel. Van azonban egy-két probléma. Az automata váltó új karja az első pont, ahol a tesztautóba bele kell kötnöm. Maga a rendszer tulajdonképpen jó, bár egyáltalán nem értem, miért kellett a fakszni. A kezelhetőség se nem jobb, se nem rosszabb, mint a hagyományos automatáknál, így azon túl, hogy az első néhány alkalommal szerencsétlenkedni fogunk az indulásnál meg a tolatásnál, nem sokat nyerünk. A BMW automatájának egyetlen előnye, hogy megálláskor nem kell P-be rakni.
Nem tudom, minek köszönhetjük, lehet, hogy a konstrukció nem az igazi, lehet, hogy az elektronika rakoncátlankodott, mindenesetre nem mindig sikerült D-be kényszeríteni a bestiát. Jermann professzor is tesztelte, neki sem mindig jött össze, úgyhogy vagy együtt vagyunk szellemi fogyatékosok, vagy valami tényleg volt azzal a váltóval. Gond azonban kizárólag indulásnál mutatkozott, amikor haladtunk, szépen, gyorsan, könnyedén járt.
A másik vicces szerkezet az iDrive. Sokan szidták már, tudom, mégsem tudom kihagyni. Az iDrive a BMW fedélzeti számítógépes rendszere, egy kerek gomb, melyet nyomkodva, lökdösve, forgatva, noszogatva a legkülönfélébb módosításokat hajthatjuk végre a rendszerben, ami annyira bonyolult, hogy mindenképpen kézikönyvet igényel, és ez nem jó. Például: annyiféleképpen fújathatjuk magunkat a légkondival, hogy az már túlzás. Ki az, akinek a hagyományos fönt fújok, középen fújok, lent fújok típusú egység nem felelt meg? Ki akar még több választási lehetőséget? Ki az, aki ahelyett, hogy hűtene, inkább egy kézikönyvet lapozgat, hogy rájöjjön, hogyan állíthatja be az ideális 63-22-15 százalékos levegőmegosztási arányt?
Valószínűleg ugyanaz, aki az egyébként is átláthatatlan menüben beállítja, hogy a rádióállomásoknak ne a nevük, csak a számuk jelenjen meg. Történt egyszer, hogy barátnőmmel csurogtunk hazafelé este. Én vezettem, ő a rádióadók között szaladgált oda-vissza. Sosem fogjuk megtudni, hogyan történt pontosan, egyszerre eltűnt a sok Petőfi meg Café felirat, csak a számok maradtak. 98.6, 102.1, 103.9, stb. Örökre, visszavonhatatlanul.
Nem lenne fair, ha nem jegyezném meg, hogy az iDrive tulajdonképpen hasznos holmi, hiszen a kávéfőzést leszámítva szinte mindenre képes. Ha megtanultuk kezelni, tényleg nagyon sokoldalú szerkezet. Ezzel programozhatjuk be például az új radaros követő rendszerrel kiegészített sebességtartó elektronikát is, amelynek része a dugó okozta infarktus elkerülése végett kifejlesztett Stop & Go, magyarul araszoló funkció.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
