A GT az utóbbi idők egyik legérdekesebb próbálkozása. Kicsit szedán, kicsit kupé, egy kicsit SUV, egy kicsit minden. A BMW azt mondja, új kategóriát teremtett, ez az autó ugyanis nem SUV, még csak nem is SAV, hanem egy PAS.
Csak ősszel kezdik forgalmazni, nincs még tesztautó sem a GT-ből − nemcsak nálunk, sehol a világon. Hiába is böngésznék az internetet, egyelőre sehol sem találnának tesztet az Ötös GT-ről. Tulajdonképpen az is kész csoda, hogy ezt az egy szem feketét megmutatták nekünk néhány nappal azután, hogy először láthattunk gyári fotókat a kocsiról. Örültünk, hogy végre élőben is szemügyre vehetjük, hiszen a GT az utóbbi idők legfurcsább, legérdekesebb konstrukciója, így még a legelvadultabb BMW-fanatikusokat is megosztja, de egy kicsit csalódtunk is, a bemutató ugyanis statikus volt, vagyis nézegetni, fogdosni lehetett a tesztautót, vezetni egyelőre sajnos nem.
Jó hírem van a hívőknek, a GT egyáltalán nem böszme. A fotókon kissé esetlennek tűnő öszvér a valóságban kellemes, egészen harmonikus benyomást kelt. Elsőre csak azt látjuk, hogy ez egy hatalmas BMW, másodjára feltűnik a fura farrész, ezen a ponton normális, ha egy pillanatra gondolkodóba esünk, de a harmadik szakaszban rájövünk, hogy ha az X6-ost le tudtuk nyelni, a GT-vel az égadta világon semmi bajunk nem lehet, ugyanis sokkal szebb.
Nem ijesztően magas, csak magas, az embernek nincs olyan érzése, hogy egy SUV néz vissza rá. A csapott far és a meglepően hosszúnak tűnő, szintén meredeken lefelé ívelő oldalablakok miatt tekintélyes mérete ellenére is sokkal inkább tűnik kupénak, mint bármi másnak, sőt, tovább megyek, kicsit emlékeztet a Porsche új négyüléses szedánjára, a Panamerára. Nekem csupán egy dolog szúrta a szememet: mintha aránytalanul rövid lenne az orra.
Ha mögé kerülünk, jön az igazi dilemma; nehéz eldönteni, sima ötajtós, kombi, SUV avagy bukósisak, amit látunk. Míg oldalról egyértelműen dinamizmus jellemzi, hátulnézetből a szép lámpák és a dupla, krómozott kipufogó ellenére sem láttam meg benne a sportos karaktert − a feneke alapján a GT egyénisége igen határozatlannak tűnik. Mindez persze azért van, mert a dizájnerek kénytelenek voltak feláldozni néhány légies könnyedséggel ívelő vonalat a praktikum oltárán.
A GT csomagtartója hatalmas, a mozgatható hátsó üléssortól függően 440-től 590 literesig bővíthető, lehajtott ülésekkel pedig 1700 literes, és a két részre osztott csomagtérajtónak köszönhetően könnyen pakolható. Kétféleképpen nyíló ötödik ajtót sokat láttunk már, példának okáért a Kia Sportage-nek is ilyen van, de azoknak vagy az ablakát nyitjuk, és felülről pakolunk a csomagtérbe, vagy az egészet. A GT-nél pont fordítva van.
Itt az ötödik ajtó alját nyithatjuk ki külön, ami a BMW szerint azért jó, mert ilyenkor az utasokat megkíméljük a környezeti viszontagságoktól, füsttől, zajtól, miegymástól. Szerintem ez a funkció inkább jópofa, mint praktikus, sokkal hasznosabb, hogy az ötödik ajtót teljes egészében, amúgy kombi módra ki lehet tárni, hiszen így nagyobb tárgyakat is be lehet rakni hátra.