Szerettem az erejét, a kényelmét, a fura felfüggesztését. Nem tűnt mohónak, finom technikámnak köszönhetően csupán 8,7 liter gázolaj fogyott el száz kilométerenként. A kényelmetlen hátsó traktusban szerencsére csak egyszer ültem. De tartom, hogy egy kisebb, négyhengeres jobban kéne.
Na, pont ezért hoztuk létre a Megvolt rovatot. Még ki sem hűlt a szedán V6 HDI Exclusive automatáról írt beszámoló, máris itt a kombi leírása. Ugyanaz a felszereltség, motor és váltó, csak eggyel több ajtó, 66-tal több liter a kalaptartó vonaláig, és majdnem másfél köbméterig bővíthető raktér.
A motorra, váltóra nem is pazarolnék sok bitet: ahogy a szedán C5-ben és némely más autóban (Jaguar, Peugeot, Land Rover, ), ebben a kocsiban is kellően erős, de sokkal inkább kényelemre, mint vadulásra lett belőve a rendszer. Nagyon csendesen jár a motor, némi forszírozással hajtva durván, puhán tolva finoman kapcsolgat a hatfokozatú váltó.
Megvolt rovatunkban az egyszer már megzenésített autókról írunk, amelyek más motorral, más kasztnival, más hűtőmaszkkal újra a karmaink közé kerültek. Dízel helyett benzin, lépcsős helyett csapott far, agresszívabb ködlámpák, új fényszórók, amelyek követik a motorháztető vonalát, elegánsabb hűtőmaszk,vagy neadj'isten 30 százalékkal merevebb karosszéria; szóval egy fészlift a modellciklus derekán: ha történetesen ezek is megvoltak nekünk, itt számolunk be róluk. Értelemszerűen főként arról, ami más bennük a korábban részletesen kitárgyalt modellekhez képest.
A beltér finom anyagairól, már-már érzékien szép vonalairól, a hátmasszírozós komfortülésről sem tudok újat mondani: lásd szedán. Illetve egyvalamit mégis megemlítenék: gyakorlatilag nincs pohártartó. Na jó, a könyöklő tetejét felhajtva találunk egy kihajtható gyűrűt, amiben megáll egy pohár, de ez a megoldás még viccnek is rossz, nincs ember, aki itt fog kávét, kólát, méregtelenítő gyógyteát tartani.
A kollégák a szedán kapcsán szörnyű fogyasztásokat, benzinkúti legatyásodást, 12,5 literes átlagot emlegettek, de alattam vegyes üzemben, épp csak kicsit kímélve, ésszel taposva a kombi megállt 8,7 literből száz kilométeren. V6 dízel, automata, 1,8 tonna: nem is sok.
Odáig voltam a korszakalkotó, fantasztikus újdonságért, mármint, hogy nem csak a luxusszedánok, de egy kombi csomagtartóját is emelheti-zárhatja motor. Aztán Csikós kolléga kicsit letörte a lelkesedésemet: emlékeztetett, hogy a leköszönő Accord Tourer is tudta már ezt. És ha a franciák már úgyis arra jártak, ellopták a gombbal együtt a nevet is: az új kombi C5 már nem Break, hanem Tourer.
A pofátlanságnak is van határa, a franciák például miután lenyúlták az elnevezést, nem átallanak azzal kampányolni, hogy mennyire összetéveszthetetlenül német autót gyártottak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
