A maranellói gyors
Nem szoktam Ferrarik után forgolászni. Azt hiszem, ez egyszerűen immunrendszer kérdése: a jellegzetes ferraris formákra egyszerűen immúnis vagyok, miközben a Lambóktól hamar ágynak dőlök. Ferrarik után csak igen ritkán, akkor is kizárólag a hangjuk miatt szoktam, de erről később.
Visszaadtam, elbúcsúztunk. Ki kéne találnom, mihez hasonlítsam életem első Ferrariját. Az F430-hoz semmiképpen, hiszen az középmotoros, kemény sportautó, ez pedig hétköznap is használható. Lamborghiniből ilyen nincs, a Gallardo kemény középmotoros, mint az F430, a Murciélago szintén, ráadásul az még drágább, ugyanakkor megint csak kemény sportautó.
Akárhogy is vakarózok, mindenképpen az M6-os BMW-hez fogok kilyukadni, mese nincs, és azt legalább vezettem is, versenypályán és közúton egyaránt. Akkor nem gondoltam volna, hogy egyszer ilyen irányú szentségtörést követek majd el: ciki lesz egy autónak, hogy az M6-os BMW-hez hasonlítják, a Ferrarinál pedig ez a helyzet. Nem lehet őket egy lapon említeni, de ehhez össze kellett hívnom egy gyors szerkesztőségi konzíliumot.
Először is az M6 húszmillióval olcsóbb. Másodszor negyven lóval erősebb, és bár egy bő kategóriával nagyobb autó (+30 centi hossz, +11 centi tengelytáv), csak fél mázsával nehezebb. És az M6 is csúcstechnika, egészen fantasztikus a pályán, élhető a mindennapokban, a kevlártető miatt pazar a súlypontja, és tényleg: ha már a súlynál vagyunk, hogy lehet a még hengerűrtartalomban is nagyobb BMW csak alig 50 kilóval súlyosabb? Hová az ördögbe bújt a híres Ferrari-csúcstechnika?
Hát a karosszériamerevítésbe. A California csak keménytetős kabrióban létezik, tehát valódi M6-vetélytársa a BMW M6 kabrió, ami viszont már vászontetővel is két tonna (és 4,8 másodperc a 0−100-a). 250 kiló tehát a különbség, a kabrióval összehasonlítva már csak 15 millióval kell többet fizetni, és akár mountain bike-ot veszünk, akár sportos autót, mindig az utolsó grammok lefaragása a legdrágább. 56 600 forint: ha elosztjuk az árkülönbséget a súlyeltéréssel, megkapjuk, hogy a Ferrari ennyiért ad egy kiló mínuszt az eleve keményen könnyített BMW M6-hoz képest.
Oké, nyilván most erősen kileng a sarlatánométer, mert a BMW nagyobb, ponyvás és a többi, úgyhogy ha nincs hasonlítható Ferrari és Lamborghini, az Aston Martin Vantage V8 sokkal gyengébb (4,3 V8 380 LE), de a 12 hengeres, hatliteres Aston DB9 is csak 450 ló, nézzünk a miheztartás végett egy Maseratit. A GT adatai magukban impozánsak, és karakterében-célcsoportjában hasonló a Californiához, ha alaposabban megnézzük, kiderül, miért beszélnek a maranellói Ferrari-melósok enyhe lenézéssel a konszerntársról. Míg ugyanis a Ferrari teljes egészében alumínium karosszériája házon belül készül, a Mazer acélkasztnija külső beszállítótól származik. És bár az kupé, 1880 kiló, amihez 200-250-et hozzá is adhatnánk a tetőnyitás-mozgatáshoz. Ennyit számít az alumínium.
Az biztos, hogy a Ferrari jól döntött, amikor kibővítették a hagyományos piros-sárga-fekete színválasztékot. Hiszen itt ez a babakék-metál California, aminek hej, de jól is áll ez a szín! Az orra nyilván ferraris, és nem a Hyundai Coupéról vagy a Porsche Caymanról lopták, hiszen a Ferrari nyúlhatja a legtöbb jó ötletet a saját múzeumából. A név alapján gondolhatnánk, hogy az 1957-es California GT prototípusra akarnak utalni, de én hiába nézegettem a képeket. Négy kerék, nyitott kasztni, 2+2 ülés és orrmotor, de még az is 12 hengeres. Tehát jó a Ferrarinak, hogy hivatkozhat ilyen elődökre, de inkább egyszerűen arról van szó, hogy 1957-ben és most is Amerika volt a Ferrari legfontosabb piaca.
A 2009-es California fara egyébként igazolja is a tételt, mely szerint ha egy amúgy szép autón oda nem illően otromba részletek vannak, valami amerikai szabvány lehet a háttérben. Ormótlan lökhárítók a Fiat X1/9-en és az összes amerikai piacos Mercedesen, vagy klasszikusan az MGB-n. A California seggét a keménytetős kabrióság és az amerikai szabványok találkozása vágja haza: a féklámpának és az irányjelzőnek mindig látszania kell. Ezért a felső, kerek lámpák csak helyzetjelzők, az index- fék és tolatólámpa furcsa, alig észrevehető testbe került − ez így sajnos ronda.
Kattintásra a videó indul
Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a cikk blogposztján !
Filozófiailag a California egyszerű történet. Az F430 nagyszerű autó, de a szupersport kategória szereplőjeként elsősorban pályára fejlesztik. A 612 Scaglietti pedig négy személynek is (majdnem) kényelmes, viszont V12-es a motorja, ennélfogva drágább kategória, és a Ferrari árkategóriái tízmilliós tételek. Jön viszont egy gazdag ember, zsebeiben diszkréten dagad az ötvenmillió forint, meg is veszi az F430-at, de nagy valószínűséggel ez lesz az utolsó Ferrarija.
Vagy legalábbis senkit se beszél rá ilyesmire, mert az F430 épp azért tud pályán gyors köröket menni, mert kemény a rugózása, harapósak a fékjei, egyszóval a felszereltséget leszámítva majdnem versenyautó. Amivel öröm a pályanap, de ha csak a gyárba szaladgálnánk vele, megeszi a lelkünk, természetesen a testünk összezúzása után.
A California kizárólag nyitható merev tetővel készül, ami a Ferrari szerint saját fejlesztés, de mi az ördögnek foglalkozna egy Ferrari nyitható keménytető fejlesztésével? Bárhonnan származzék is, 14 másodperc alatt nyílik és csukódik. A formatervezés során csak sokadik szempont lehetett a szélvédelem, van is a Californiához az üléstámlák mögé pattintható szélterelő, de szélvédelme anélkül is teljesen jó. A csomagtartó nyitott tetővel 240 liter, kupé módban százzal több − ezek is nagyszerű számok, főleg ha fejben a hátsó üléseket is csomagtartóként számoljuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
