A motor a Camry-hez kapható legkisebb 2,4-es négyhengeres benzines. Méretéhez képest sem a 155 lóerő, sem a 218 Nm nyomaték nem hangzik soknak, zavarban is voltunk a konkurensek összeszedésekor, hogy hengerűrtartalomban, teljesítményben vagy árban hasonlóakat vegyünk bele a táblázatba.
Egészen alacsony fordulaton kicsit gyenge, de ilyenkor feltehetően annyira szegény keverékkel működik, hogy csak néznie szabad a benzint. Viszont gyakorlatilag leszabályozásig folyamatosan erősödik, alaposan kipörgetve meglepően komolynak hat. A hatalmas test és a kiemelten intenzív, légkondis városi használat mellett 11,4 litert fogyasztott, ez jó. Nem hiába büszke a Toyota a VVT-i sorozatra, tényleg kiválóan sikerült. Nyugodt, kulturált de lelkesen forgó motor, szinte nem is kár, hogy csak négyhengeres. És a hangja is kellemes.
A hangját egyébként nem sokat hallani, pont csak annyi jut be, hogy tudjuk, hányadán állunk. Ahogy a Corolla sajtópremierén készült interjúból megtudtuk, az autók hanghatásait nagyon tudatosan tervezi a gyár, és ez érződik is. A zajok tájékoztató jelleggel szüremlenek be az utastérbe, ami egyébként különösen csendes.
Mint a TotalCar házi sportautó-felelőse, kötelességem volna földbe döngölni a Camry vezetési élményét a határozottan kényelemre hangolt futómű miatt, de nem tehetem. A rideg igazság: az autót különlegesen kellemes vezetni, ha azt kérjük tőle, amire van. Nem a szűk kanyarokba bezuhanós stílus barátja, hanem a nyugodt, célirányos autózásé. Ilyenkor viszont annyira megejtően készséges és kiszolgáló, hogy lehetetlen nem szeretni.
Minden nagyautótól irtózó nő álma lehetne, annyira könnyű vezetni. Olyan, mint egy évtizedes mamusz, az ember belebújik, és otthon van. Minden finom, pontos, egyértelmű, kormány, váltó, fék, állítható fényerejű (!) sminktükör - aki egy Yarist tud kezelni, a Camry-vel is játszva boldogul. Az ennyire ösztönszinten barátságos autó igazi ritkaság, pláne ekkorában.
A kezdeti idegenkedés után a Toyota a "lakva ismerszik meg" elv jegyében győzött. Kicsit kívülálló és elveszett ebben a világban, de komoly kapcsolatra vágyóknak hosszú távra tökéletes partner. 8 900 000 forintos árával nem is rossz vétel. Hogy miért érdemes megvenni, azt nehezen tudnám megmondani, hogy miért érdemes megtartani, egyértelmű: a Camry nagyon jó.
Értékelés: 4 - A belbecs diadala, lassú víz partot mos, mint tudjuk. |
|