Amikor pár éve kihozták az új Cliót, nem tudott felizgatni. Aztán láttam egy CLIO V6-ot: 3 literes motor a hátsó ülés helyén, brutális, buldogszerű kinézet. Hatalmas kerekek, 230 ló stb. Azóta másképp nézek a kisautóra - bizony, bizony az imázs. Mert hogy nem éri meg gyártani, az biztos.
![]() |
|
![]() |
|
Nézzük, mit tudnak a kisebb Cliók. 2,0 - drága. 1,6 - csak 3 ajtós. 1,2? Na, hagyjuk! Ha lenne egy erős 1,4-es... És meg is érkezett. Az 1,4-es motor 98 lőerővel jól hangzik, ennyi pont elég. Van automata, adaptív, meg egyebek. Legalább nem kell az amúgy sem túl jó, franciásan akadozó váltóval bíbelődni. Ha már kicsi, legyen fullos.
![]() |
|
|
![]() |
Az RXE felszereltség: szervo, ABS, klíma, fedélzeti komputer, CD, légzsákok, motoros ez-az - pár éve ez a felszereltség igencsak a luxus osztály jellemzője volt. A hely elöl remek, hátulra inkább a háromezres motort szeretném, de azért elviselhető. A kellemes velúr bevonatú ülés magassága tág határok közt állítható.
![]() |
|
![]() |
|
A motortérben fekete műanyag szívócsövek (polírozásos motortuning kizárva). Nagy ,,F1" felirat, ez elég vad. Szerviz húszezrenként. Indítás...: a motor halk, és gyorsan bemelegszik. A ,,Drive", kormány közvetlen, a fék harap, az automata nagyon észrevétlen, szinte selymes.
A Szentendrei úton 80-85-nél a futómű stabil, az első padlógázra beindul az F1, az automata kettőt visszavált, nem késlekedve, azonnal. Forog a gép, tol rendesen. 6500 fölött jön a váltás; kevesen csinálnák jobban manuális váltóval. Fék, gáz, és nem vált föl - ez tényleg idomul a vezetőhöz. Lassan két centit felengedem a gázt, és már vált is, gyorsan lenyomom, azonnal vált vissza. Minek ide steptronic, tiptronic?
![]() |
|
|
![]() |
A fogyasztás? A megfelelő gomb az ablaktörlő kapcsoló végén található: 8,6 liter. Normális közlekedéssel simán 7 körül tartható, városon kívül mínusz 1 liter. Lehet persze 160-170 körül is utazni, az autó stabil marad, nem szélérzékeny, persze a fogyasztás ilyenkor már más tészta.
Azért ez sem fenékig minőség. Zörgés csak elvétve jelentkezik, de a kormánykerék enyhén súrolódik, a futómű rossz úton kicsit dobál. A fűtéskapcsolók gyakorlatilag elérhetetlenek, de ha véletlenül mi vagyunk a Pókember, nagyon finoman szabályozhatók. A duda a világításkar végén van (francia agyament ötlet), ugyanakkor tettek két csöpp gombot a kormányra is, egyszerűen szörnyű. És dühítő, hogy nem voltak képesek egy használható rekeszt kialakítani.
![]() |
|
![]() |
|
Rendkívül jó a CD vezérlése a kormány alatti karocskával, és nagyon szép a középkonzol feletti nagy méretű kijelző (a legjobb lopásvédelem). Ezek mentették meg a fejegységet attól, hogy azonnal kidobjam. Egy erősítőt rákötve jó első szettel, kisebb mélyládával hallgatható állapotba lehet hozni (erősen ajánlott min. költség: 70-80 e Ft.).
Összességében:
Mind városban, mind pályán élvezetesen vezethető autót kapunk a pénzünkért. Felszereltsége teljes, és a váltó minden megrögzött automataellenzőt meggyőz (engem is beleértve). A szépnek sem belülről, sem kívülről nem igazán mondható autó kiválasztásánál nagyon meg kell, hogy nézzük, melyik motort, felszereltséget illetve kárpitot választjuk. Nekem magasan ez az összeállítás tetszett a legjobban, de az ára így 3 210 000.
Renault Clio II RXE COOL aut.
5ajtós, 1,4 L 16V, 98 LE , 127 Nm
Felszereltség: több mint teljes
Átlagfogyasztás: 6.9 l
Vége: 190 Km/h
0-100: 11,9 s
Ár: 3 210 000,-
Lehetséges finanszírozás:
Önerő: 1 210 000,
Deviza alapú hitel:
36 hónap >>>> 65.700,-
48 hónap >>>> 51.600,-
60 hónap >>>> 42.200,-
Alternatívák:
A felsorolt modellek 5 ajtósak és felszereltségük hasonlóan teljesnek mondható (ABS, klíma, dupla légzsák, automataváltó stb.)
Toyota Yaris Sol aut. 1,3 l 86 LE 124Nm 3 860 000,-
Peugeot 206 Premium aut. 1,4 l 75 LE 111Nm 3 350 000,-
Fiat Punto Speedgear HLX (CVT). 1,2 l 80 LE 114Nm 3 280 000,-
Opel Corsa elegance aut. 1,4 l 90 LE 125Nm 3 973 700,-
Opel Corsa elegance Easytronic 1,2 l 75 LE 110Nm 3 088 900,-
Skoda Fabia elegance aut. 1,4 l 75 LE 126Nm 3 776 000,-
Volkswagen Polo Comfortline aut. 1,4 l 75 LE 126Nm 3 490 000,-

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
