Amikor pár éve kihozták az új Cliót, nem tudott felizgatni. Aztán láttam egy CLIO V6-ot: 3 literes motor a hátsó ülés helyén, brutális, buldogszerű kinézet. Hatalmas kerekek, 230 ló stb. Azóta másképp nézek a kisautóra - bizony, bizony az imázs. Mert hogy nem éri meg gyártani, az biztos.
Nézzük, mit tudnak a kisebb Cliók. 2,0 - drága. 1,6 - csak 3 ajtós. 1,2? Na, hagyjuk! Ha lenne egy erős 1,4-es... És meg is érkezett. Az 1,4-es motor 98 lőerővel jól hangzik, ennyi pont elég. Van automata, adaptív, meg egyebek. Legalább nem kell az amúgy sem túl jó, franciásan akadozó váltóval bíbelődni. Ha már kicsi, legyen fullos.
Az RXE felszereltség: szervo, ABS, klíma, fedélzeti komputer, CD, légzsákok, motoros ez-az - pár éve ez a felszereltség igencsak a luxus osztály jellemzője volt. A hely elöl remek, hátulra inkább a háromezres motort szeretném, de azért elviselhető. A kellemes velúr bevonatú ülés magassága tág határok közt állítható.
A motortérben fekete műanyag szívócsövek (polírozásos motortuning kizárva). Nagy ,,F1" felirat, ez elég vad. Szerviz húszezrenként. Indítás...: a motor halk, és gyorsan bemelegszik. A ,,Drive", kormány közvetlen, a fék harap, az automata nagyon észrevétlen, szinte selymes.
A Szentendrei úton 80-85-nél a futómű stabil, az első padlógázra beindul az F1, az automata kettőt visszavált, nem késlekedve, azonnal. Forog a gép, tol rendesen. 6500 fölött jön a váltás; kevesen csinálnák jobban manuális váltóval. Fék, gáz, és nem vált föl - ez tényleg idomul a vezetőhöz. Lassan két centit felengedem a gázt, és már vált is, gyorsan lenyomom, azonnal vált vissza. Minek ide steptronic, tiptronic?
A fogyasztás? A megfelelő gomb az ablaktörlő kapcsoló végén található: 8,6 liter. Normális közlekedéssel simán 7 körül tartható, városon kívül mínusz 1 liter. Lehet persze 160-170 körül is utazni, az autó stabil marad, nem szélérzékeny, persze a fogyasztás ilyenkor már más tészta.
Azért ez sem fenékig minőség. Zörgés csak elvétve jelentkezik, de a kormánykerék enyhén súrolódik, a futómű rossz úton kicsit dobál. A fűtéskapcsolók gyakorlatilag elérhetetlenek, de ha véletlenül mi vagyunk a Pókember, nagyon finoman szabályozhatók. A duda a világításkar végén van (francia agyament ötlet), ugyanakkor tettek két csöpp gombot a kormányra is, egyszerűen szörnyű. És dühítő, hogy nem voltak képesek egy használható rekeszt kialakítani.
Rendkívül jó a CD vezérlése a kormány alatti karocskával, és nagyon szép a középkonzol feletti nagy méretű kijelző (a legjobb lopásvédelem). Ezek mentették meg a fejegységet attól, hogy azonnal kidobjam. Egy erősítőt rákötve jó első szettel, kisebb mélyládával hallgatható állapotba lehet hozni (erősen ajánlott min. költség: 70-80 e Ft.).
Összességében:
Mind városban, mind pályán élvezetesen vezethető autót kapunk a pénzünkért. Felszereltsége teljes, és a váltó minden megrögzött automataellenzőt meggyőz (engem is beleértve). A szépnek sem belülről, sem kívülről nem igazán mondható autó kiválasztásánál nagyon meg kell, hogy nézzük, melyik motort, felszereltséget illetve kárpitot választjuk. Nekem magasan ez az összeállítás tetszett a legjobban, de az ára így 3 210 000.
Renault Clio II RXE COOL aut.
5ajtós, 1,4 L 16V, 98 LE , 127 Nm
Felszereltség: több mint teljes
Átlagfogyasztás: 6.9 l
Vége: 190 Km/h
0-100: 11,9 s
Ár: 3 210 000,-
Lehetséges finanszírozás:
Önerő: 1 210 000,
Deviza alapú hitel:
36 hónap >>>> 65.700,-
48 hónap >>>> 51.600,-
60 hónap >>>> 42.200,-
Alternatívák:
A felsorolt modellek 5 ajtósak és felszereltségük hasonlóan teljesnek mondható (ABS, klíma, dupla légzsák, automataváltó stb.)
Toyota Yaris Sol aut. 1,3 l 86 LE 124Nm 3 860 000,-
Peugeot 206 Premium aut. 1,4 l 75 LE 111Nm 3 350 000,-
Fiat Punto Speedgear HLX (CVT). 1,2 l 80 LE 114Nm 3 280 000,-
Opel Corsa elegance aut. 1,4 l 90 LE 125Nm 3 973 700,-
Opel Corsa elegance Easytronic 1,2 l 75 LE 110Nm 3 088 900,-
Skoda Fabia elegance aut. 1,4 l 75 LE 126Nm 3 776 000,-
Volkswagen Polo Comfortline aut. 1,4 l 75 LE 126Nm 3 490 000,-