Nincs az a kishitű alak, aki a Commander volánjánál lélekben ne változna kopasz, kigyúrt, agresszív állattá. Pedig ez is csak egy kellemes, hétszemélyes, dízel-szabadidőautó.
A Commander a Jeep család legböszmébb tagja. Műszaki szempontból azonos a Grand Cherokeevel, de a kasztnija szerencsére teljesen más. Ez a karosszéria az első a Jeep történetében, amely hét személy szállítását teszi lehetővé, de nem ez a legfőbb erénye. Az benne a nagyon jó, hogy kilóg a sorból, egyedi arca van. A Grand Cherokeet megpróbálták divatosan kicsit legömbölyíteni, és evvel meg is szabadították a karakterétől. A végeredmény egy arctalan izé lett, amiről csak a hűtőrácsa alapján lehet megmondani, hogy nem német, japán, esetleg koreai dizájnerek álmát testesíti meg.
A Commander azonban kocka, nyilvánvalóan baltával faragták. Elöl-hátul, alul-felül, kívül-belül kocka, és ez iszonytatóan jól áll neki. Szörnyeteg, aki félelemmel vegyes tiszteletet kelt, bármerre jár. Igaz ami igaz, némileg hajaz a Hummerekre, és a Land Roverek génjeiből is mintha átmentettek volna egy keveset, de mit számít. Azt hiszem, többen vesznek úgy autót, hogy "hú, ez aztán a brutális állat, mennyibe kerül?", mint úgy, hogy "hú, ez aztán a brutális állat, de ezt a lámpaburát mintha már láttam volna valahol, inkább mégsem tetszik".
Ez a modell visszatért a gyökerekhez, sehol sem kerek vagy gömbölyű, boldogan tesz a légellenállásra, viszont olyan karakteres, mint kevesen. A hétlyukú hűtőrács kötelező elem. A fényszórókon erős Land Rover-hatás érződik, amitől az orr-rész is kicsit Land Rover-es lett, de a Commander valahogy egészen másképp kocka. Csak nagyon messziről, felületesen odapillantva hihetnénk, hogy brit arisztokrata, fél lépéssel közelebbről már egyértelműen látszik a vörös nyaka és a cowboykalap.
Külső jegyei között egyetlen olyan motívum van csak, amelyik igazán megfogható. A sárvédőívekben lévő hatalmas, krómozott szegecseket úgy helyezték el, hogy kívülről is jól látható legyen a fejük. Szokatlan és hatásos megoldás. Még lélegzetelállítóbbá, még monumentálisabbá, brutálisabbá, kolosszálisabbá, gigantikusabbá és nem utolsó sorban gépezetszerűbbé teszi a monstrumot. Egyébként jól eltalált formáján és arányain kívül nincs rajta semmi különös. A Commander attól szép, hogy egyszerű, az unalmastól mégis olyan távol áll, mint Szalacsi az atomfizikától.
Amerikai autóknál megszokhattuk, hogy sok randa műanyag van az utastérben mindenfelé, és bár az Európába szánt Commandereket Ausztriában szerelik össze, az anyagokon vélhetően nem, vagy csak keveset változtattak. Hatalmas felületeket borít a rossz fogású, sok helyen sorjás, eldolgozatlan plasztik, de ha jobban belegondolunk, többet nézzük a műszerfalat, mint fogdossuk, a színek és formák pedig jól harmonizálnak. Remekül illik a barna bőrkárpit a szürke és vajszínű műanyagokhoz, nekem annak ellenére nagyon tetszett az összhatás, hogy a stílussal nem tudok azonosulni.
A műszerfal is méreten felüli - milyen is lenne? -, az óriáshasáb tetején könnyedén elférne egy kisebb terepasztal kisvonattal. A beltérben már nem minden kocka, jól megférnek egymás mellett az ívelt és egyenes vonalak. A kormány bőr, a közepén lévő krómszínű, ultravagány Jeep-logótól észre sem vesszük a körülötte éktelenkedő szürke műanyagot. Az automata váltó karján ugyanezt a motívumot láthatjuk, ott is gyönyörű.
Szép a műszeregység, a sok kis kerek légbeömlő, még a kilincseknek is van egyéniségük. A fabetétet most sem sikerült megkedvelnem, de a Commander belső dizájnjára még így is nyolc pontot adnék a lehetséges ötből, ha külön pontoznánk. A helykínálattal nincs gond, és az ülések is kényelmesek - az első sorban. A második sor már nem igazán tágas, az autó méreteit figyelembe véve pedig szűkös. Egy átlagos magasságú ember éppen elfér a szintén átlagos méretű sofőr mögött, de néhány száz kilométer után valószínűleg elhervad.
Volt szerencsénk hatan is kipróbálni a hétszemélyes Commandert. Egy kicsit nehezített az autó dolgán, hogy egy mozgáskorlátozott személy is volt velünk, így a tolószéknek is el kellett férnie. A hátsó ülést inkább hívnám bőrsámlinak, a lábak lógatására ugyanis egyáltalán nincs lehetőség. Szinte a földön ült volna a hatodik ember, ha befért volna mellé a tolókocsi. De nem fért be, hiába csuktuk össze, végül az egész hátsó sort lehajtottuk, és barátnőm nyolcéves kishúga kénytelen volt pár kilométeren át ölben ülni, ami egyáltalán nem bizonyult kényelmetlenebb megoldásnak, mint a hátsó zsámoly.
Felmerültek további ergonómiai problémák is. Mivel az autó magas, a hátsó szélvédőn át, ha a harmadik sor ülőkéit is felhajtjuk, gyakorlatilag semmit sem látunk a tükörben. A szűk résen át legfeljebb a buszokat vesszük észre, a személyautókat aligha, ilyenkor csak a két oldalsó visszapillantóra támaszkodhat a sofőr. A Commander tehát csak vészhétszemélyes, igazán hosszú távon maximum négy embernek ideális.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
