Furcsa idők járnak az autóiparra. Tíz-tizenöt éve még két dolgot rettegett az autóstársadalom: az olasz elektronikát és az olasz kiskategóriás dízelmotort. Mégis sorra tűnnek fel e lassan, de biztosan fejlődő szerkezetek a megbízhatóság szimbólumának gondolt német autókban. Mercedesek olasz műszerfallal, Volkswagenek olasz motorvezérlő-elektronikával, most pedig amire aztán végképp senki sem gondolt: Corsa JTD-vel.
A kis dízel bevezetését a Corsa félidős egyengetésének idejére tartogatták. A legkisebb Opelnek három év után olyan nagy szüksége volt a megújulásra, mint még soha egyetlen körbe zárt villámmal fémjelzett autónak. Ráadásul formájáról már a bemutatás pillanatában is megoszlottak a vélemények, így nem csoda, hogy szegény pillanatok alatt elveszítette még azt a kevés varázsát is. A gyáriak emiatt nagyon igyekeztek új színekkel, optikai elemekkel feldobni megjelenését.
Sokáig azt hittem, a prospektusokban és bemutatótermekben látott Corsákhoz hasonlóan, minden egyes darab füstszínű hátsó, valamint vetítőlencsés első lámpákkal készül majd. Csalódnom kellett. Az új felszereltségi szintekből csak a Cosmo és a GSI változathoz járnak ezek a szépészeti elemek. A Essentia és Enjoy fantázianevű felszereltséggel Corsát vásárlókat, csak autójuk megújult hűtőmaszkja, valamint a jó 30 cm-rel lejjebb került hátsó ködlámpa különbözteti meg a három évvel ezelőtti változatba invesztáló társaiktól.
Természetesen ezek sem elhanyagolható változások. A lökhárítók fényezését védő műanyag csíkok összehúzása, az alsó hűtőrács három részre tagolása és az itt megjelenő forma megismétlése a lámpák oldalán, mely a vízszintes króm csík elegáns megrövidülését is eredményezte, mind-mind a kisautó markánsabb, modernebb érkezését szolgálja. Aztán távozásakor megpillantottam a felvert sár útjába helyezett hátsó ködlámpát, és furcsa érzésem támadt. Láttam én ezt már valahol. Nem kellett sokáig keresgélni emlékeim közt, hogy egy olyan autót találjak, amelynek formai extravaganciája hasonló tempóban lett az enyészeté és hátsó lámpáit is pont olyan magasan hordja, mint a Corsa.
A modellfrissítás során végrehajtott változások hasonlósága elképesztő. Az új Corsa tulajdonképpen egy mini Focus, ami nem feltétlenül válik hátrányára. Az új formák valóban a külső megújulást szolgálják, miközben a tubular design jegyében született - idézem - "sportos megjelenésű halogén fényszórók" használati értéke odaveszett a forma oltárán. A vetítőlencsének van ugyanis egy speciális tulajdonsága: a fotonok precízebb irányítottsága miatt minimalizálja a céltartományon kívülre szóródó fényt, így a fényhatár mögött tökéletes sötétség uralkodik.
Mivel a kipróbált autóban az elektronikus szabályozóval sem lehetett kellően magasra állítani a fényszórókat, újhold táján az éjszakai autózás 80 km/h fölött ámokfutássá válik. Ezen csak az autó hátuljának terhelése segít, aminek hatására jótékonyan megemelkedik az orra, így téve láthatóvá az út eddig ismeretlen területeit is. Aki mégis a csövek tántoríthatatlan híve és éjszaka is látni szeretne, Xenonnal is rendelheti Corsáját, így óva meg autója szépségét és a kivilágítatlan biciklisták testi épségét is.