A dobozba zárt erő

2003.10.01. 09:20

Ha valaki mégis szállítani szeretne a Panoramával, a hátsó ülés két oldalán elhelyezett karokkal ledöntheti a támlát, majd az ülés alján elhelyezett rúd megrántásával az első ülések hátának boríthatja az egész szerkezetet. Ilyenkor természetesen az van könnyebb helyzetben, aki mégsem rendelt fejtámlákat hátra, mivel azok kiszerelése ilyen alkalmakkor elengedhetetlen. Az alaphelyzetben 750 literes csomagtér így majdnem másfél méter hosszú raktérré változik, amely buktató ablakain keresztül szükség esetén még szellőztethető is. A tér további bővítése már csak az előre döntött ülés eltávolításával lehetséges, de az általa betöltött elválasztó szerep nélkülözhetetlensége miatt ez már csak imbuszkulcs segítségével, saját felelősségre elvégezhető művelet.

A Fiatnál mindenre gondoltak, de mindenre csak annyit, amennyit érdemesnek láttak a problémába fektetni. A végeredmény egy egyedi formájú, jól átalakítható, kényelmes, gyors és kis ráköltéssel biztonságos személyautó lett. Mert a Dobló Panorama bármennyire is a Cargo közvetlen rokona, mégis egy személyautó, amit a - csak tőlünk nyugatabbra forgalomban lévő - Malibu változatnál mi sem bizonyít jobban. Sajnos nem mondhatom, hogy olcsóbb a konkurenseknél, de legalább annyit nyújt, sőt van, akinek többet is.

 
  Árak
 
   
Bruttó ár Cargo Panorama
1,2 8V 2 461 900 2 990 000 (SX)
1,6 16V SX 2 966 000 3 190 000
1,9 DS SX 2 219 000 3 650 000
1,9 JTD 3 282 000 3 950 000 (SX)
 
  Műszaki adatok
 
  Hengerszám elrendezés 4, soros, elöl, keresztben elhelyezett
Furat x löket (mm) 82,0 x 90,4
Sűrítés 18,5:1
Maximális teljesítmény EL: kW (LE) 1/perc 74 (100) 4000
Maximális nyomaték EL:Nm (kgm) 1/perc 200 (20,4) 1500
Meghajtás: első
Sebességváltó 5+1
Hosszúság (mm) 4159
Szélesség (mm) 1714
Magasság (mm) 1800
Tengelytáv (mm) 2566
Első/hátsó nyomtáv 1495/1496
Csomagtartó térfogat (liter) 750
Üzemanyag tartály térfogata (liter) 60
Nettó tömeg (kg) 1320
Légzsákok száma 2
Végsebesség (km/ó) 168
Gyorsulás 0-100km/ó (mp) 12,4
Fogyasztás EC 1999/100 (l/100km) városi/városon kívüli /vegyes 8,2/5,3/6,4
CO2 kibocsátás (g/km) 168
  Értékelés: 4 - Praktikus, bizonyos változatokban olcsó kis autó, de csak akkor jól felszerelt, ha megfizetjük.          

Elolvastam a Doblo tesztet. Egy igényesen megírt, reklámszagú tesztet olvastam. Ilyen hosszan ódákat zengeni a tarolórekeszekről, kicsit gáz. Aki valaha is próbálta ezt az autót, az valószínűleg halálra neveti magát.

Nekem volt szerencsém egy Cargot nyúzni 1 évig. Aztán gyorsan megszabadultam tőle. Még akkortájt rendeltem, amikor még csak bemutató autók voltak az országban. A jászberényi Fiat Darázsnál megnéztük, és tetszett. Abban voltak igényes üléshuzatok, parádés kartámasz, az egész autó úgy szimpatikusnak tűnt. 2 hónap múlva megjött a miénk. Már az átvételnél szarul éreztem magam, mert a hátsó ajtókra öles betűkkel ráfestették (!!!!) a márkakereskedő logóját. A....., gondoltam, és hazavittem. A feleségem agya bedurrant, és visszament vele. Ott szó szerint lebaszták, hogy az rajta marad, mit képzel, az apróbetűs részben szerepel, stb, stb. Aztán lemostuk róla, hál' istennek, csak a higító oldotta... :-( A kezdeti traumák után jöttek a bosszúságok. Hiába volt magas, a lábtér szánalmas. 20 km után már spanyolcsizmaként ölelt körül bennünket. Szó szerint kényelmetlen volt. A váltója valóban nem volt túl pontos. De az meg tűrhető volt. Az már kimondottan idegesítő volt, hogy 80-nal kifejezetten zavaró volt a váltó hangja.

Fél év után jutott el arra a pontra, amikor már 110-et hajlandó volt menni. Cserébe a fogyasztása 9 liter körül mozgott. Ha szolidan jártunk vele. A 2 fordulatos kormánynak köszönhetően a feleségem egyszer majdnem fel is borította egy hirtelen kormánymozdulattal. Ennek eredményeképpen vehettünk egy új felnit, új féltengelyt, új féktárcsát, de a gumit továbbra is ette a kicsike. Nem lehetett soha többet helyre hozni. Az 5ször szétesett vezető oldali zárról, ócska üléshuzatról, ne is beszéljünk. A dili az, hogy az oldalajtókért egy csomó pénzt kértek.

Egy év elteltével betelt a pohár. Megváltunk tőle. Vettünk egy Ford Transit Connect-et. Ezzel boldogok vagyunk. Ez megy rendesen, kényelmes, szép. Egyszerűen hozzászoktunk, hogy van. Nem vesszük észre, mert tökéletesen beilleszkedett az életünkbe. Imádjuk. Igaz drágább volt, de cserébe Fordéknál az oldalajtók hiányáért kellett volna fizetni....

Véleményem szerint a Doblo az egy szar. A JTD motoros valószínűleg motorikusan erősebb, gazdaságosabb, de a körítés akkor is egy négykeréken járó szeméthegy marad.

Köszönöm a türelmedet!

Üdv,
Á K

Most olvastam a Dobló fikázó szöveget amit Á K írt.

Én 2 éve használok Doló Cargo 1,2 SX et. Nem egy rakéta az igaz de autopályán 130 utazóba problémamentes. A csúcssebessége 150 körül volt. Naggyából ezeket a paramétereket 4 - 500 kg os terheléssel is tudja produkálni. A váltója igen rövid aminek az volt a haszna, hogy 700 kg terheléssel a II. kerület Eötvös utca emelkedőjén is vidáman indul el. A két év alatt a kocsival semmi gond nem volt.

Mivel a Dobló Cargó egy haszongépjármű az a feladatot tökéletesen ellátja 1,70000 + Áfa ért aki családi autót szeretne belőle az csalódni fog, mert az autó áruszállításra lett tervezve. Én is tartok mellette egy családi autót. ( Nem a doblóval megyünk kirándulni) Szóval szerintem teljesen értelmetlen ennek az autónak a Cargo változatát fikázó cikket melléhelyezni egy teljesen más modell értékeléséhez.

ÁK véleménye szerintem kis csúsztatásokat tartalmaz

Tisztelettel
GR