Ha annak idején az ember frissen vásárolt Daewoo Esperóval állt be a német autópálya belső sávjába, úgy érezte magát, mint aki Méta mackóban ment színházba. Ha később egy Leganzával, a helyzet egy olcsóbb, kissé rikító színű zakó viselésének szintjére javult. Az Evanda vezetője már olyan öltönyt visel, amelynek hibája mindössze annyi, hogy anyaga nem angol szövet, és ráncot vet itt-ott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az a szerencse ért, hogy egyenesen egy Kalosból ülhettem át a nagydévúba. A különbség már kívülről is megdöbbentő, egy Polo és egy Passat között messze nincs akkora differencia "feeling" terén, mint a koreai gyár palettájának hasonló helyét elfoglaló modelleinél. Letisztult formák - az autó Giugiaróék keze nyomát viseli -, pont elég króm, szép alufelnik látványosan átderengő hatalmas féktárcsákkal, finoman agresszív fényszórók. Koreai jellegzetesség, hogy az autóban a nagy japán modellek jó négy-öt évvel ezelőtti verziójának szellemét vélem felfedezni: bámulatos az Evanda hasonlatossága főleg egy Toyota Camryhez, de akár egy Mitsubishi Sigmához, netán a Nissan Maximához.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az Evanda beltere első ránézésre méltó egy felső-középkategóriás limuzinhoz. A tesztjószág elektromosan állítható bőrülése is javára vált az érzésnek: Évikében bármely nagyvállalat, vagy minisztérium frontembere is jól érezheti magát. A műfabetét is az elviselhetőség határán innen gagyi, a hátsó traktus pedig kimondottan elegáns. És kényelmes, bár hiányolom a légbeömlő rostélyokat.
Az ajtók belsejének designja kifejezetten gyönyörűre sikeredett a bőr- és a (mű)fabetéttel, a szép varrással, a piros vigyáz-zálmer-nyitva-van - lámpákkal. Magam mögé beülve is kényelmesen ülhettem keresztbe tett lábbal, a fejem sem verdeste a plafont. Eddig sem szerettem a kékvillogós A6-okban, E-Mercikben fennsőbbrendűsködő közszolgálókat, de ezentúl végképp ablakon kidobott közpénznek fogom érezni az Evanda és egy jelzett típus árkülönbözetének minden forintját. Persze a presztízs még nem az igazi, de higgyék el, ha eltekintünk a semmihez nem hasonlító Daewoo-ikontól, akkor - főleg a hátsó traktusban - észre sem vesszük, miben ülünk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Néhány részlet persze hibádzik. A tárolórekeszek fedeleit felnyitva olcsó műanyagot találunk, a műszerfal befoglaló anyaga is lehetne nemesebb, az órák sem jelentik a design csúcsát, sőt, a küszöbön elhelyezett embléma sem krómon nyugszik. Ráadásul csak egy automata elektromos ablakunk van, az is csak lefelé automata.
Ellenben van nagyon igényes plasztikkártyatartó, kihúzható, az oldalablakot teljesen árnyékoló napellenző, sőt, innovatív mechanikája is megközelíti a VW-Gruppe csillapított fogantyúinak extravaganciáját. Szépek és egyediek a bajuszkapcsolók forgatógombjai, kellemes tapintású, a kategóriának megfelelő érzetet keltő gombokat-kapcsolókat találunk mindenfelé.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Vicces az aranyos, de nyilván nem szándékos önirónia: a "gyári", egyébként kiváló Blaupunkt, szerelvényfalra szerelt CD-tárral ellátott rádiómagnó előlapját eltávolítva egy beragasztott Daewoo-felirat válik láthatóvá: talán ez a gyári lopásvédelem.
A csomagtartó térfogata kicsivel az átlag alatt marad - az adat valószínűleg 420 liter, ezt egy spanyol tesztből sikerült kimazsolázni, írás sajnos nincs róla. A csomagtér felül dévúsan kárpitozott (kilátszik a vas), alul viszont kifogástalan az anyagminőség, a hátsó ülések aszimmetrikusan és könnyedén dönthetők, a csomagtérfedél elegánsan, amerikai stílusban gombbal nyitható az utastérből, vagy a slusszkulcs erre szolgáló gombjával akár pár méterről is. A puttony alatt teljes méretű, alufelnire szerelt gumi lapul. Elkelne némi tagolás a raktérben - ha egy-egy árva teszkósszatyrot kívánunk szállítani, készüljünk fel tartalmának egyenletes eloszlására. Vagy csomózzuk össze a fülét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó vezethetőségét nagyban meghatározza a kényelemre hangolt futómű és a nagy tömeg által determinált bólogatás, billegés, ringatózás. Elöl McPherson, hátul MultiLink felfüggesztésen, tesztautónkon 16"-os felniken és 205-ös gumikon autózva azért nem kell félnünk egy húzósabb kanyartól, az autó ráadásul határozottan alulkormányzott, tartózkodik a stílusához méltatlan kitörésektől is. A szervokormány rásegítése túlontúl jó, a hatalmas négyküllős volánt egy újjal pörgethetjük, s ez manapság nem divat már. Könnyen jár a kuplung, masszív és precíz a váltó - bár a hirtelen kapcsolásokat néha elakadással bünteti -, a hűtött mellső és sima hátsó féktárcsák pedig a kifinomult ABS-szel együtt kellemsen adagolható pedálerő mellett, minden körülmények között hatásosan lassítják az autót.
Van az Evandában TCS, azaz Traction Control System is, mely ha nem tetszik, hát kikapcsolható. A rendszer hatásosságát nehéz megítélni, belülről a kocsi viselkedésében tapasztalható egyetlen különbség bekapcsolt TCS mellett a kontrollámpa alkalmankénti villogása. A menetzaj még nagyobb sebességnél sem jelentős, 140-ig pedig határozottan csendes a kocsi, csak némi gördülési sustorgás szüremlik be. Ha már zavar a csend, egy gombnyomással behajtva a külső tükröket - ez persze parkolásra szánt mutatvány - olyan szélzajt tudunk produkálni, amely tanúsítja: Évike minden részletén sok aerodinamikai szakértő dolgozott.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
