Közlekedj okosan

2005.05.13. 08:13

Adatlap Ford Focus Trend - 2005

  • 1560 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 109 LE @ 4000 rpm
  • 260 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.9 másodperc
  • Végsebesség:
    188 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.0 l/100km
  • 4 993 000 Ft

A Focus az egyhatos dízelmotorral meglehetősen józan választás, és mint ilyen, nyilván jár hozzá némi kompromisszum. No de egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi.


Bevallom, a Focus volt a kedvenc alsó-középkategóriás autóm. Jó apámat a kétezres év után 2004-ben ismét sikerült rábeszélnem egy olcsó, szép, barátságos, megbízható, kényelmes, élvezetesen vezethető és tágas egyhatos kombira. Különösebb probléma egyikkel sem volt, vállvetve szerettük és szeretjük őket, családilag. Amikor kiderült, hogy tesztelhetem az új változatot, édesapám az ő 64 évével heves izgalomba jött. Aztán jól kipróbáltuk.

A mokány, de elegáns forma közel sem durrant akkorát, mint 98-ban az első Focus semmihez sem hasonlítható futurisztikus dizájnja. Míg az elődről elhiszem, ha valaki mellét verve kiabálja, hogy imádja, az újról nehezen. Az új Focus szép, de közel sem olyan egyedi, mint a régi volt. Persze az új dizájn nem igazán nekem szól, annál inkább apunak, aki - miközben nekem az imént vázolt gondolatok cikáznak a fejemben - gyakorlatilag beleszeret a tesztautóba. Szerinte nagyon jól néz ki.

A fene tudja, miért, nekem a régi belső is jobban tetszett. A három Focus közül szerintem a frissített, az elsőtől csak apróságokban különböző modell műszerfala volt a legbarátságosabb. Tesztautónk belső terének összhatását erősen rombolja egy műanyag kormány, de szerintem bőrkormánnyal is kissé távolságtartó lenne.

Ellenpontként megjegyezném, hogy a cédés rádió működési elvét egy négyéves gyermek is másodpercek alatt átlátja, nekem eddig ez a csúcs, ennél logikusabban kialakított, könnyebben kezelhető hifit még életemben nem láttam. Praktikus nézőpontból egyébként semmiféle panasz sem merülhet fel, az új Focus műszerfala jól áttekinthető. Apunak még tetszett is.


Külön kiemelném a váltót, eddig sem volt éppenséggel rossz, de további reszelgetések eredményeként egyszerűen tökéletes lett. Vagy ipari japánokat alkalmaztak a Fordnál, vagy egyszerűen rájöttek maguktól, a lényeg, hogy az új dízel Focus-ban hibátlan váltó dolgozik, ha valakinek kétségei lennének, milyen is egy ilyen, azonnal próbálja ki!

A modern egyhatos PSA-Ford dízelmotor, amelyet már a Peugeot 206 CC-ben is megvásárolhatunk, 109 lóerős teljesítményt és 240 Nm-es nyomatékot produkál 4000-es illetve 1750-es fordulaton. Ha a fordulatszámmérőt az előbb említett két érték közé szorítjuk, az autó kifejezetten fickósan viselkedik, nem leszünk híján a motorerőnek.


Ha azonban véletlenül leesne a fordulat, ahogy az összes többi turbódízelben is, a motorerő, mintha sosem lett volna, megszűnik létezni. A jelenség mégis kevésbé zavaró, mint a 140-150 lovas kétliteres dízelmotoroknál, mert a két tartomány közötti teljesítménykülönbség kisebb, a 110 lóerős dízelmotor így egy fokkal kiegyensúlyozottabbnak tűnik.


Új fejlesztés, koprodukció ide vagy oda, a motor hangos, és egyáltalán nincs kellemes hangja. Alapjáraton és gázadásnál bántotta a fülemet. Aput nem zavarta. Megvonta a vállát, és korától elvárható bölcsességgel csak ennyit mondott: dízel. Ha tartjuk a sebességet, vagyis országúton, illetve autópályán, megszűnik a zaj, úgyhogy utazni lehet vele, csak városban zavaró.

Még egy furcsa tulajdonság: váltásnál, amikor a kuplungra lépve elengedjük a gázpedált, a fordulatszám hirtelen jócskán megugrik. Ez feltehetően az emissziós normák betartása végett alakult így, de az is elképzelhető, hogy az elektromos gázpedál kalibrálásának tökéletlenségéből fakad. Nem világraszóló probléma, de kellemetlen jelenség.


Az új Focus futóműve is jelentős változásokon ment keresztül. Sokkal feszesebb lett, az autó így lényegesen kevesebbet billeg, mint elődje. Az úttartás tehát javult, a vezetési élmény mégsem annyira intenzív, mint a régi Focus-ban volt, az autó jobban tolja az orrát és kevésbé játékos. A feszes futómű és a pesti ótvaros utak nincsenek jó barátságban. Ez persze nem jelenti, hogy az új Focus nagyon ráz és kényelmetlen, sőt, de elődjében kellemesebb volt az utazás. Hangsúlyozom, ez nem az új széria, hanem a balkáni körülmények hibája, hiszen a biztonságosabb, jobb úttartást biztosító futómű elvileg előny.


Ahogyan a régi, nyilván az új széria is meghatározó szereplője lesz az alsó-középkategóriának. Erősen szubjektív szempontok alapján én a régit választanám, a célközönség jeles képviselője - jelen esetben édesapám - azonban már elkezdte félrerakni a pénzt egy új Focusra. Nem fogom lebeszélni.


A szerző értékelése ertekeles

Az új Focus nem olyan egyedi, mint a régi volt, de azért szép és szerethető a kedvesen bumfordi forma. A tesztautó dízelmotorja nyers és hangos, ugyanakkor erős és keveset fogyaszt. Ha valakit nem zavar a kerregés, ésszerű választás, de mindenképpen bőrkormányt vegyenek a műanyag helyett. Az én ízlésemnek kissé németesen távolságtartó, de objektív szempontok alapján megérdemli a négy csillagot.

Ford Focus 1.6 TDCi

Az oldalról ajánljuk

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
  • Hírek

Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában

Év végére akár két modell is elérhető lesz.

tegnap, 17:34
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
  • Nepperűző

Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?

Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?

április 5., 07:01
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Az első kapavágás
  • Belsőség

Az első kapavágás

Az ember holtig tanul, csak itt drága a tandíj.

április 4., 17:02
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
  • Technika

Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!

A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!

április 4., 07:33
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
  • Hírek

Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte

Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.

április 4., 06:06
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
  • Hírek

Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos

Ennél mindenki jobbra számított.

április 4., 06:06
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
  • Hírek

Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt

Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.

április 4., 08:32
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
  • Hírek

Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították

Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.

április 4., 14:58
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
  • Hírek

Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta

A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.

április 4., 14:09
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
  • Hírek

Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis

Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.

április 4., 11:45
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
  • Hírek

Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában

Ömlik a használt autó a szomszédba.

április 4., 12:36
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
  • Hírek

Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi

De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.

április 4., 09:38
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
  • Közélet

A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában

Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.

április 4., 16:24
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Renault Austral FL
  • Hírek

Renault Austral FL

április 4., 16:27
Icon EV Bronco
  • Hírek

Icon EV Bronco

április 4., 08:18
Honda 0 SUV Prototype
  • Hírek

Honda 0 SUV Prototype

április 4., 15:49
BYD Encounter Hungary
  • Közélet

BYD Encounter Hungary

április 4., 15:59