Az alsó-középkategória nem az érzelmekről szól. Eddig elkerültek a golfastracivicek, de ezt már nem tudtam kivédeni, megtörtént. Erre beleszeretek.
Az új Focus feltűnése egy pillanatra sem zavarta meg a forgalmat, tökéletesen belesimul az utcaképbe. Az első generációból püffesztéssel kialakított kasztniról eltűntek az élek, puhább és kedvesebb lett. Kár, mert a New Edge Design rövid agymenésével terhelt Focus nemcsak jó autó, de tökéletes arányban tartalmazta a furcsa és az átlagos elemeket. Látványa a kőkonzervatívokat se késztette menekülésre, de a magasabb ingerküszöbű kisebbség agyában se hívott le automatikusan egy egész levél altatót. Eladtak belőle négymilliót, használtan is jó ára van, nem értem min rezeltek be a marketingesek, hogy így leszedálták a tervezőket.
A belteret a kasztninál is látványosabban rehabilitálták. Nem is
emlékszem a formákra, csak a műszerfal szép rájabőrszerű felületére és
az alubetétes, háromküllős kormányra.
Semmi karakter, de az jó minőségben. Tárolórekeszek és
pohártartók még a hátsó ülések mellett is vannak, a Focus látványosan a
családok kegyeit keresi. A helykínálat hozza a kötelezőt, négyen
kényelmesen elférnek, fejjel és térdekkel is.
Az új Focus kasztnija szolid és barátságos, a beltér kialakítása
praktikus és jó minőségű. Forradalmat nem ezzel fog csinálni.
Mert valamit ez is villant, most a kibővített motorválaszték előtt állhatunk zavarodottan. Ugyanúgy nem értjük, mint az aránytalanra kaszabolt Focus-segget 1998-ban. Közelebbről a Focus és a Focus C-Max 1,8 FFV kelti a feszültséget, 125 lóerős motorjuk ugyanannyi energiává alakítja a bioetanolt, mint a benzint. Az FFV-ben az etanolos tankolás nem kötelező feladat, csak egy bármikor elővehető extra lehetőség. Az alkohol támadását elviselő alkatrészek nem befolyásolják a motor élettartamát, teljesítményét, azokat a mutatványokat tudja ez is, mint a többi, válogatós Focus.
Miért bírja az FFV az alkoholt?
- Az üzemanyagcsövek rozsdamentes acélból készülnek
- Nagyobbak az injektorok
- Módosított szoftver (a kopogásérzékelő szenzor adatai alapján állítja a befecskendezést, azaz a kopogásérzékelő alapján határozza meg a számítógép, hány százalékos alkoholkeverékkel megyünk)
- Hengerfej-előmelegítő rendszer. Erre azért van szükség, mert hidegben az alkohol előszeretettel csapódik le a hengerfalra. A rendszer 230 V-ról is üzemeltethető, a hűtőrácson van a csatlakozó, és az autóhoz gyárilag adnak egy kábelt, amivel be lehet dugni a konnektorba.
Tankoláskor az etanol és a benzin arányára nem kell figyelni, lehet összevissza tölteni egyiket a másikra. Elsőre nem volt egyszerű, mélyen beégtek az agyamba, de főleg a gyomromba a különböző piák keverésének kellemetlen emlékei. A Focus a benzin-etanol egyik kombinációját sem nem hányja ki, csak megy vele szó nélkül.