Barbara, a Fiat sajtósa megmondta, hogy sem égő, sem nem égő Ferrarit nem tartogat a mostani rendezvényre, ahol a Fiorino Qubót bemutatják. Mindössze a Fiorino–Bipper–Nemo család ifjoncáról lesz szó, személyautó kivitelben.
A sajtótájékoztató legfontosabb információja az, hogy típus tulajdonképpen nem két, hanem három alfajban készül. Van a haszongépjármű (ez Peugeot Bipperként már járt nálunk), létezik egy "ötüléses haszongépjármű" kivitel, amit Fiat Fiorino Combinak, alias Citroën Nemo Combinak és Peugeot Bipper Tepee-nek hívnak. Ezek a következőről ismerszenek meg: hátul kétszárnyas ajtóik vannak, nincs kis ablakuk a C-oszlopon és a terhelhetőségük vagy hat mázsa. Eddig ugye világos?
És van harmadikként, egyelőre csak a Fiatnál a Fiorino Qubo, amely valódi személygépkocsi. Más hangolású a futóműve, mindkét oldalán van tolóajtó, a csomagtérajtó pedig felfelé nyílik. Ami a stílust illeti, ott a szép alaprúd a tetőn, alumíniumból, van kis ablak a C-oszlopon, így jobban kilátni tolatáskor. A cégek úgy állapodtak meg, hogy ezt a verziót a Fiat előbb kezdi el árulni, mint a franciák, nyilván valami alku húzódik meg a háttérben. Tény mindenesetre, hogy a típus a Fiat-Tofas közös vállalatánál készül Törökországban – árulják is bármilyen néven.
Helyzeti előnyét kihasználva kezdte meg a forgalmazást a Fiat, sőt, a mi régiónk előbb kapta meg a kocsit, jelenleg még Olaszországban sem kapható. Tény, hogy valóban sokat számít az a pár apró különbség, már ami a megjelenést illeti, viszont az nem biztos, hogy a fényezett lökhárító praktikus: ez meglepően előrenyúlik, azért amikor a műszerfalfotó elkészítéséhez odaálltam orral egy padkához, kiderült, hogy az ujjam már nem férne oda, mint azt a mellékelt fotó is illusztrálja. Persze ilyenkor azt kell mondani nagy arccal, hogy ezt tudja egy profi, de a valóság az, hogy a kocsi orra hosszabb, mint azt a vezetőülésből gondoltam.
Természetesen, mint minden új típus, a Fiorino Qubo is új kategóriát teremt – de ezt már megszoktuk a sajtótájékoztatókon. Ám ennek ellenére a Nissan Note, a Ford Fusion és még a Skoda Roomster célcsoportját akarja qubózásra bírni a Fiat, igaz, a Fiorino szögletesebb, magasabb, ám általában rövidebb az ellenfeleinél – a Roomsternél lényegesen, vagy húsz centivel. A magassága egyébként egészen meglepő, a tetőrúddal már 180 centi fölé nő, így nem fog beférni akármelyik gépi mosóba.
Na de milyen, azon kívül, hogy szögletes? Lapozzon!