Benne leszek a tévével
Mert a Golf Plus valójában családi autó. Nagy fej- és lábtérrel, sok apró figyelmességgel szolgál a Volkswagen márka bűvöletében élő Altea-rajongóknak. Bár a rokon Seat ugyanezen a padlólemezen 7,4 centiméterrel hosszabb, 9 milliméterrel szélesebb és 1,2 centiméterrel alacsonyabb, vészesen ugyanabba a kategóriába tartoznak a Plusszal. Ennek legszembetűnőbb bizonyítéka az első szélvédőkeret.
A keret U-alakú vonalvezetése és a meredek, hosszan előrenyúló szélvédő a márkatársat idézi. Éppen csak az hiányzik, amit a Seatnál úgy szerettem, a függőlegesen álló ablaktörlő karok. A Golf Plusszon sajnos vízszintesen fekszenek egymáson, miközben lapátot cserélni és kézzel ablakot mosni csak a függőleges szervizállásban lehet. Kár ezért a dizájnelemért, bár nem baj, ha valami megmarad a Seatnak is.
Függőleges törlő nincs, van viszont LED-es hátsó lámpa, integrált helyzet- és irányjelzővel. Érdekessége, hogy egy kis világító egységben négy apró LED fészkel. Ezek közül egy piros, három pedig sárga. Mikor kanyarodási szándékunkat jelezzük, a helyzetjelző pirosa teljesen eltűnik az irányjelző sárgája mögött. Nem tudom szabályos-e, de szépnek nagyon szép. És ezek között a kerek LED-sorok között nyithatjuk fel az óriási csomagtér ajtót, végre nem az akadozó jellel, hanem egy mikrokapcsoló segítségével. Így tárul fel előttünk a hely, ahol a reklám szerint elfér az az ominózus 82 cm-es televízió is.
Mégis melyiket inkább?
Öt és hétmilló között az Alteától a Passatig tart a választék. A nyers számok ismeretében minden modell mellett szól valami, amiért azt választanám. Az Altea a legolcsóbb, a Passat a legelegánsabb, a Tourannak van a legnagyobb beltere, a Golf Plus a legvariálhatóbb és biztos van akinek a sima Golf is tetszik. Ezzel szemben vannak hátrányok is, amiért mégsem az adott modell mellett döntenék. A Touran már majdnem teherautó, az Altea ennyi pénzért nem variálható, a Passat kényelmetlen és lassú, a Golf Plus méretéhez képest drága, a Golf pedig még drágább. Ám ha mégis döntenem kellene, az ára, a beltere és az ablaktörlője miatt az Alteát választanám. Az utolsó helyezettel már sokkal könnyebb a dolgom. Ilyen felhozatal mellett nálam labdába sem rúghat a legkisebb Golf.
Jelentem kipróbáltuk, igaz a hír. Bár az is igaz hogy teljesen előre kellett húzni a hátsó üléseket és a tv még így is faltól falig ért, de szerkesztőségünk legkisebb felnőtt tagja még ezután is be tudott ülni a hátra. Most már csak az volt a kérdés, rácsukódik-e a csomagtér fedél a nagy kockára, mivel oldalnézetből első ránézésre igencsak kiállt a felső sarok. De bebizonyosodott, hogy a Golf Plus tényleg egy felfújt lufira hasonlít leginkább, mivel a hátsó ajtó hihetetlen görbületének segítségével mandiner nélkül kattant a fedél.
Persze, ha nem szállítunk televíziót, jobb teljesen hátratolni az 1:2 arányban osztott hátsó ülést. Így hihetetlen helyhez juthatunk. Beültem a 183 cm-es saját magam mögé, és bő 10 centiméter maradt a térdeim előtt, ami a kis felhajtható asztalka használatával is több, mint amiről álmodni mertem. Ezt a fejedelmi kényelmet csupán a középső utas nem élvezheti, neki ugyanis se asztalkája, se rendes háttámlája. Ezért jobb, ha megkérjük, maradjon otthon és a támláját lehajtva kihasználjuk az ide rejtett pohártartó adta előnyöket.
A Golf Plus mostanában az első Volkswagen, ahol elgondolkoztam, elöl vagy hátul utaznék-e szívesebben. És talán csak a vezetés élményének köszönhetően döntenék a bal első mellett, na meg a sok apró elektromos mütyürke miatt, amik itt körbevesznek. Könnyen és jól kezelhető tempomat és fedélzeti számítógép, valamint a Golfból már megszokott klíma-rádió együttes adja meg a gombokra és azok nyomkodására éhezők lelki békéjét. Csupán a lámpa kezelésével vergődtem nehezen zöldágra.
Automata állásban megállás után nekem valahogy nem akart lekapcsolni, bár lehet, hogy csak nem vártam eleget. Ha viszont rendesen felkapcsoltam és úgy szálltam ki, fél percen belül lealudtak a fények. Tartozik azonban ide egy remek funkció is. Az autó távirányítós nyitásakor, ha a fényérzékelő túl sötétnek találja a környezetet, az ajtó kinyitásáig felkapcsolja a fényszórókat. Ez a rendszer igazi társ a mélygarázsokban és sötét éjszakákon.
De nem csak a kedves hétköznapi vásárlókra, hanem a fotókat készítő újságírókra és a derékszögekben gondolkodó, precíz német felhasználókra is gondoltak. Legfőképp, mikor a krómkeretes légbefúvókat tervezték. Eleve szép, bár engem kissé a bőség zavarába hoztak a párosával elhelyezett alkalmatosságok, amelyből összesen tíz darab található a Plusban. Viszont ezek tudnak valamit, ami csak kevés vetélytárs. Tekergetéskor vízszintes és függőleges állásban halk kattanással megakadnak, amivel egy pillanat alatt tökéletes harmóniába hozható a beltér. Egyenes és derékszög szériában. Lehet hogy értelmetlen, és van, akit ez idegesít, de nekem tetszik.
A szerkesztőség beleül
Többen is vezettük a Golf Plust, és párszor elmentünk vele ebédelni, ami öt degeszre tömött személy befogadását feltételezi. A vélemény nagyjából egybehangzó: igazából ez az új Golf, nem a sima Golf V. Ebben van ötlet, gondolat és praktikus megoldások, és jobban is néz ki, kívül-belül. Jó autó, kedveljük, és ameddig valóban alig kétszázezer forint a különbség árban a sima Golf és a Plus között, egyhangúlag a Plust vinnénk haza.
Nem úgy, mint a rengeteg kemény műanyag burkolat, amit a sima Golfból jól ismerünk. Több mint hatmillió forintért legalább a könyököm alá az ablakkeretre szeretnék valami szívet és könyököt melengetőbb anyagot. Annyira szeretném! Az egész autó úgy tetszene, ha lehetne ilyet kapni. Nem lehet? Hogy akkor vegyek Passatot? De az meg nem megy. Akkor most mit csináljak?