Összehúzta szemöldökét
Teszt: VW T5 Dobozos RT Start 2.0 CR tdi
Azt, hogy alapváltozattal van dolgunk, sajnos az is mutatja, hogy a raktérben a padlón semmilyen burkolat nincs. Szerintem azért itt nem kéne spórolni. Viszont a két lámpa dicséretes, sok hasonló járműben csak egy, szentjánosbogárnál alig erősebb izzó fényénél kell vakoskodni. A széria hátsó ajtó felfele nyílik, és egy akkora ablakot rittyentettek rá, hogy a vámos kilométerekről leltárt tud csinálni az áruról. Persze se sötétítés, se semmi. Viszont 0 forintért befalazzák, ha akarjuk. A raktérbe amúgy kb. 0,8 tonna valami fér, 5,8 m3 térfogattal, 2353 mm hosszan, és az oldalajtón is befér egy szabvány raklap.
Az utastérben nem sok változott, nekem legalábbis csak a pohártartó dizájnváltása tűnt fel. Rengeteg rakodóhely akad, bármit el tudunk pakolni valahova. A legjobb ötletnek az ülés alatti tárolót tartom, végre valaki gondolt arra, hogy ne csak az ülés váza foglalja ott a helyet. A teherautók is megkapták a VW konszern összes változatában megtalálható, elég jól kinéző, feket-fehér dizájnú műszeregyüttest, bár sajnos a nálunk lévő modellben nem volt vízhőfokmérő. Valahogy én jobban szeretem, ha látom, hogy mikor hideg, mikor meleg – és mikor fő meg a motor.
Oldalra nyúlva a kezem elakadt egy régen látott ismerősben: az ablaktekerőben. Már nem is emlékszem, tesztautóban mikor láttam a vezető oldalán ilyet. Viszont sajnos az is kiderült, hogy ehhez a változathoz szinte minden más, amit látok, extra. Ilyen volt a gerinctámaszos, karfás ülés, aminél főleg a bal karfának nem láttam értelmét, mert az ajtó kialakítása pont jó, hogy kényelmesen tarthassam a karom. Amúgy kényelmes, de nekem a hajdani alapülés is megfelelt.
A nálunk járt modell az új bevezető Start felszereltséggel listaáron nettó 3 999 000 forint, aminek köszönhetően több mint 600 ezerrel alacsonyabban kapjuk meg mint például a Ford Transitot, vagy a Fiat Ducatot. Ennyiért egy számmal kisebb haszonjárműveket se kapunk, így elég jól indít az új T5.