A legkisebb is számít
Teszt: Ford Fiesta Van Trend 1.4 TDCi
Nálam a Trend volt, aminek most a mínuszokban és hóviharokban különösen örültem, mivel itt megkaptam a fűtött tükröt, illetve a fűtőszálas szélvédőt, aminek – gondolom nem kell ecsetelnem – a hideg reggeleken milyen jelentősége van.
Az audiorendszer szerencsére nem a CD 6000 sorozatból való volt, itt egy szépen és logikusan formatervezett rádió segített az éter hullámain sodródó információmorzsákat befogni. Jól is szólt, de érdekes kísérlet lett volna letesztelni, milyen hatással van, mondjuk pár zsák liszt vagy akármi a hangképre, hiszen két hangszóró a raktérben lakik.
A tárolóhelyeket átgondoltabban oldották meg, mint a Transit Connectben. Nagyobb hátizsákot ugyan még mindig csak a raktérbe tudunk tenni, de a kabátot már simán besuvaszthatjuk az ülés mögötti térbe. A középső részben lévő pohártartó-kánaánba a literesig bármilyen üdítőnek találunk helyet. Trükkösen nem rugós szorítókkal, hanem a két pohártartó homorú kiképzésével oldották meg, hogy az energiaitaloknál elterjedt 0,25-ös doboznak is legyen hely.
Itt található még az AUX csatlakozó, ami mellett a rekeszbe pont be lehet rakni az mp3-as lejátszót, ha éppen rá akarjuk dugni. A kesztyűtartóba kedves figyelmességként gondoltak a menetleveles dolgozókra, mivel egy tollnak is kiképeztek egy kis helyet.
Ehhez a modellhez nettó 2 702 000 forintért juthatunk alapváltozatban, a nálam lévő változat még 135 ezerrel drágább volt, de ha én vennék ilyesmit, inkább a drágábbat választanám. Ezzel az árral drágább, mint mondjuk egy Opel Corsa Van (2 560 000) és közel félmillióval fölé ment a Renault Clio Sociétének (2 210 000), de ezeknek alacsonyabb az alapfelszereltsége, így mire felhúzzuk odáig, közel azonos áron jutunk hozzájuk. Így a 1,5 tonna körüli van-kategóriában jó választás lehet.