Halkabban hörög az új Puma
Ford Ranger XLT – 2012
Valamivel több mint egy éve járt nálunk az előző Ranger XLT felszereltségben. Azóta nagy változások történtek a modell életében.
A motor összement egy picit, így már az új Puma, az euro 5-ös 2,2 literes hajtja az új Ford pickupok többségét. A lóerőben nem történt sok változás, az mindössze 7-te lett több, a nyomatékban annál inkább, hiszen az új motor már 375 Nm-t ad le a régi 330 helyett 1800-as fordulaton. Nem csak erejében, hangjában, illetve a hangtompításban is sokat javult a kocsi. Bár még mindig megvan a tradicionális Ford kisteherautós kerregés, de már lehet akkor is rádiót hallgatni, ha kimegyünk az autópályára.

A platón főképp széltébe nőtt meg, több mint tíz centivel lett szélesebb, így már széltében-hosszában 156 centi. A platóbélés, aminek a fényezett raktérnél nem kell ecsetelnem az előnyeit, széria, akárcsak a rejtélyes 12 voltos csatlakozó a kerékíven. A növekedés persze nem állt meg a platónál, a tengelytáv 30 centit nőtt, míg a kocsi hossza már több mint 5,3 méter. Lassan utoléri amerikai nagytestvérét, az F150-est, ha így folytatja. Persze így egyre kevésbé alkalmas a terepjárásra, de komolyabb terepre nem is ezeket veszik, hiszen az alattuk lévő technika leginkább arra jó, hogy ha a saras szántásba ki kéne menni, ne okozzon gondot. Mondjuk a szabad hasmagasság csak 2 centivel nőtt, így már majdnem 30 centi bukkanón kelhetünk át odaverés nélkül, és egy hirtelen elénk ugró 80 centi mély pocsolya se okozna gondot.
Isuzu D-Max | Nissan NP300 | Mitsubishi L200 | VW Amarok | Toyota Hilux | Ford Ranger | |
Hossz | 5295 | 5260 | 5045 | 5254 | 5255 | 5359 |
Tengelytáv | 3095 | 3000 | 2950 | 3095 | 3085 | 3220 |
Hasmagasság | 225 | 205 | 230 | 249 | 212 | 229 |
Platóhossz | 1552 | 1485 | 1505 | 1555 | 1547 | 1560 |
Platószélesség | 1530 | 1390 | 1470 | 1620 | 1515 | 1560 |
Plató belső magasság | 465 | 435 | 460 | 508 | 450 | 511 |
Fordulókör | 13,1 | 12 | 11,8 | 12,9 | 12,2 | 12,7 |
Első terepszög | 30 | 33,4 | 31 | 28 | 30 | 28 |
Hátsó terepszög | 23 | 24,9 | 31 | 23,6 | 26 | 28 |
(Minden modellnél a duplafülkés kivitelt vettem figyelembe.)
A kocsi hátsó futóműve még mindig az egyik legpattogósabb a pickupok között, de hát ha egy tonnát lehet felhajigálni a platóra, akkor sajnos ez ilyen. A rugókat a teljes terhelésre méretezik, így, hacsak jó Ladás szokás szerint nem pakolunk pár cementes zsákot a végébe, bizony minden úthiányt megérzünk utazótempóban. Engem annyira nem zavart, csak a hátul ölő utasok reklamáltak néha amikor körpályára álltak egy komolyabb kátyú után. Amúgy látszik a tendencia, hogy azért gondolnak a hátsó utasokra is. Már normális méretű a hátsó sor, van lábtér, karfa és villanyablak. Csak a szellőzés hibádzik kicsit, középen elfért volna még egy rostély, mint a Goában.

A kocsi alatt a futóműben nagy változás nem történt, elöl kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós, hátul laprugós és merevtengely, mint szinte minden hasonló autóban. A fejlődés jegyében már rengeteg hárombetűs kütyü és bekerült a kocsiba. A vezetőt és az utast immár rengeteg lufi védi, így a Ford Ranger volt az első, ami kiemelkedett a siralmasan végző mezőnyből az EuroNCAP teszteken, mindjárt 5 csillaggal.
A külalakban az első, ami feltűnt, a dizájnelemek eltűnése. Egy csomaggal feljebb került a krómrengeteg, így például a funkcionálisan kevéssé hasznos kamu krómozott bukókeret is. Lett helyette szép idomvasból hajlított, színre fújt védőrács, amire nyugodtan ráfektethetjük a túlnyúló bármit, amit szállítanánk, és a kihajtható kis füleknek köszönhetően oldalirányba se kezdenek menekülni. A lépcsőtől még nem tudott elszakadni, bár az nem tartozik a csomagba, feláras extra. Ezzel a kiegészítővel csak két bajom van, egyfelől ronthatja a hasmagasságot, másfelől koszos időben vagy távolugrásban szállunk be a kocsiba, vagy garantáltan összekenjük vele nadrágunk szárát.

Az utastérben a globális gyártás jegyében immár a Fiesta középkonzoljával találkozhattam, ahova végre bejutott az USB port is, ami nekem nagy öröm volt. Az ülésnek viszonylag jó volt az oldaltartása és hosszabb úton se gyötört meg nagyon. A tárolórekeszekbe mindenemet be tudtam szórni és szomorúan láttam a kis tekerőt, amivel az összkereket és a felezőt kapcsolhatjuk, utóbbit menet közben is. Azért az a szép nagy kar férfiasabb volt, de persze erre halad a világ, nincs mit tenni, lassan kihalnak a full mechanikus kapcsolók. Persze csomagtér még mindig nincs, de pozitív, hogy már kezdik felfedezni a hátsó ülés alatti helyet, és legalább két kis zárható rekeszt kialakítottak.
Árában is sokat változott, az egy évvel ezelőtti modell annyiba került, mint most a Ranger alapváltozata, ami 5.6 millió nettó forintot jelent. A nálam lévő XLT 6,43 millióba kerül. Az idei év másik újdonságából, a D-Maxból ennyi pénzért az LS Pluszt kaphatnánk meg 163 lóerővel és 400 Nm-el, egyébként szinte ugyanilyen felszereltségű, az egyetlen komolyabb plusz az automata klíma.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
