Úton a nagyok közé
Iveco Daily Hi-Matic 35S17A – 2016.
Utoljára kis híján 10 éve volt nálunk Daily, de már két éve új modell fut az utakon. És hol lehetne egy hétméteres dobozost jobban tesztelni, mint a Sziget fesztiválon? Itt aztán elválik, mennyire érezhető a hátulja, hogyan fordul, és hogy sodorja csokorba a látogatókat a túlnyúlás.

Az Iveco és a Fiat csoport is eddig rendszerint robotizált váltót használt a haszonjárműveiben, így több szempontból újdonság a klasszikus automata, ráadásul mindjárt 8 sebességgel. Megmaradt a bohócváltós lehetőség is, de ha engem kérdeznének, inkább rákölteném a rendes automata felárát (2000 euró).
A városban szép simán váltogat, és a kereszteződésnél megállás se borítja úgy ki, mint amikor a duplakuplungosok küzdenek, hova is kapcsoljanak. Lassú menetben is finoman lehet adagolni, nem ránt, amikor óvatosan indulsz, egyenletesen adja le a nyomatékot. Ami nem kevés, a konkrét modellben 400 Nm a vége, ez csak 40 Nm-el kevesebb mint a Focus RS-é.
A váltónak három módja van, ECO, PWR és kézi. Én túlnyomórészt ECO-ban használtam, ennek ellenére még megrakodva is meggyőző lendülettel vitte a hatalmas, 2,5 tonnás kasznit. Lámpánál elég jól ki lehet lőni (tud meglepetéseket okozni ;) ), de normál üzemben 70 km/h-nál már 7.-be kapcsol, egy kolléga utoljára nyerges vontatón látott ilyen alacsony fordulatszámértékeket.

A városban parkolni nem leányálom, de a Sziget fesztiválon pár tízezer ember között se könnyű mozogni. Az új első futómű bizonyított, elképesztően kis helyekről lehet vele kifordulni, és ha hirtelen elém ugrott egy látogató, a spontán jávorszarvas-teszttel se volt gond. A kétméteres túlnyúlásra nem árt figyelni, de sikerült sodrás nélkül megúszni a hetet. A manővereknél sokat segít a parkradar, ami a személyautóktól eltérően egész közel engedett a mögöttem lévő tárgyakhoz, csak a végén kezdett komolyan sikoltozni. Az egész autó nagyvas-benyomást kelt, és erre még a tolatás közbeni kifelé sípolás is rádob egy lapáttal.

A külön fűthető tükrök szép nagyok, jól hátralátni, sajnos az indexet integrálták, ami ekkora batárnál nem szerencsés. Az alsó kiegészítő tükör nem állítható, de nekem pont jó helyen volt, így nem zavart. A súlyhoz igazodó rugózott komfortülés elképesztően kényelmessé teszi a fesztiválon előforduló földutakat, a pattogást alig érezzük. Ilyenkor nem árt nem elfelejtkezni a boldog ugrándozásban az esetleges érzékeny áruról, mint például egy kis folyékony nitrogén, ami okozhat meglepetéseket.
A kocsi csak májusi forgalomba helyezésű, már 40 ezer kilométer van benne, és a raktéren látszott, volt használva. Bár dicséretesen burkolt, a korábbi felhasználók szemmel láthatóan nem hallottak a rakományrögzítés mibenlétéről, így alaposan összeverték a hátfalat, az oldalsó furnérlemezek is megsínylették a szállításokat. Pedig rögzítőszemekkel bőven ellátták, és az oldalfalon is akad jó pár hely, ahova beakaszthatjuk a spanifert meg a csomaghálót. Jó szokás szerint egy kellemes kis padlás is akadt a kocsiban, amiben akár több rekesz ásványvíz is elfér az emelő meg a kötelező izé-bizék mellett.

A hátsó ajtó 270 fokban nyílik, érdekes módon csak a zsanér tartja meg 180 és 270 fokban. Az előző szérián még hagyományos mágneses megoldással oldották meg, de kisebb dombokon tesztelve ez se csukódik ránk. A kinyitást gyújtáson vagy járó motornál az utastérben rettenetes csipogással jelzi, akárcsak a többi ajtóét. Ezeket magyarul jelzi a fedélzeti komputer is, így nem kell tűnődni, éppen miért csipog. Bár a „Lejárt kupon” üzenet, ami az egyik indításkor fogadott, elgondolkoztatott, de gyorsan megfejtettem, hogy az olajcserét jelzi. Az olajcsere periódusa normál használat esetén 40 000 km, vagy 24 hónap, vagy 800 óra (a műszerfalon a szokásos értékek mellett a motor üzemóráját is megtudhatjuk). Aktívabb használat vagy magas kéntartalmú üzemanyag esetén az értékek feleződnek.

Az utastér komfortos, alapvetően jól áttekinthető, többnyire a Fiatokból már ismert kezelőszervekkel. Két extra akad csak benne, amit nem láttunk a személyautókban, az egyik a középkonzol alján vakgomb-erdőben szomorkodó tükörfűtés kapcsolója, a másik az érintős fejegység. Utóbbi jól használható, bár a pendrive-on lévő zenéket nem lehet könyvtár szerint listázni, és kissé lassan vált forrást, cserébe szépen lekezeli a iPhone-t. Bár érintős, szerencsére elég sok a dedikált gomb, így hirtelen odanyúlva nem kell keresgélni a hangerőt vagy a csatornaváltást. Igaz ezeket a multikormányról is meg tudjuk oldani.
Ez a legkisebb
A sok hely jó, de azért nem árt, ha el is férünk vele.
Ez a legkisebb
A sok hely jó, de azért nem árt, ha el is férünk vele.
Az autó haszonjárműhöz mérten egyáltalán nem hangos, kellemesen lehet hallgatni a zenét, nem dübörög a raktér, viszont néha retteneteseket döndül a felcsapódó kavics, mivel a kerékjárati ív csak rücsizve van, burkolva már nem. A fogyasztás pár kilométeres és gyakorlatilag 1-2-ben megtett utakon 12 liter lett, ami nem rossz, ha azt vesszük, hogy a Ford Transit a múlt évben kézi váltóval is hasonlóan evett.

Jó haszonjárműhöz méltón rengeteg hely van, ahova pakolhatunk. A telefonnak, apróbb vackoknak a középkonzolon akad pár rekesz, ami nem gumírozott, így hirtelen gyorsításkor kipotyognak a dolgok . A műszerfal tetején felnyitható tároló-orgia van, pohártartóból sincs hiány, még a középső utas is kapott egyet. Viszont bár két szivargyújtó és két USB port is akad, mind a középkonzol alján gyűltek össze, ami miatt az esetlegesen szélvédőre tapasztott telefonhoz, navihoz elég hosszú kábel kell.
A dupla utasülés tényleg kétszemélyes, alatta hagyományosnak mondható hatalmas, mindent elnyelő csomagtérrel. A középső utas se panaszkodhat, semmi nem türemkedik a bokájába, térdébe, mint a Ducatóban a rejtélyes pohártartó komplexum. Sőt a tervezők még a középen ülőnek is terveztek egy kis kapaszkodót az ülés szélére, így rázós úton ő se billeg jobbra-balra. Amit hiányoltak az utasok, az a felszállást segítő A-oszlopi fogódzkodó, mert azért elég magasra kell felmászni.
3,5 t ösztömeg, RWD | Iveco Daily | Ford Transit | Renault Master |
170 LE / 400 Nm, 8 seb. automata | 170 LE / 405 Nm | 163 LE / 360 Nm | |
Ár (nettó) | 9 307 403 Ft | 8 500 000 Ft | 7 495 000 Ft |
Ár (bruttó) | 11 820 401 Ft | 10 795 000 Ft | 9 518 650 Ft |
Raktér méretek | |||
térfogat (m3) | 16 | 15,1 | 17 |
Hossz (mm) | 4680 | 4217 | 4383 |
teljes szélesség (mm) | 1800 | 1784 | 1765 |
szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1317 | 1392 | 1380 |
magasság (mm) | 1900 | 2025 | 2048 |
teherbírás (kg) | 1185 | 1114 | 1200 |
rakodási magasság (mm) | 675 | 606 | 700 |
Külső méretek | |||
Hossz (mm) | 7260 | 6704 | 6848 |
magasság (mm) | 2580 | 2746 | 2808 |
szélesség (mm) | 2010 | 2025 | 2070 |
tengelytáv (mm) | 4100 | 3750 | 4332 |
hátsó túlnyúlás (mm) | 2120 | 1931 | 1674 |
Alapfelszereltség (árak nettóban) | |||
ABS | x | x | x |
EBD | x | x | x |
ESP | x | x | x |
Hill holder | x | x | x |
elektromos ablak | x | x | x |
elektromosan állítható tükrök | x | x | x |
tempomat | x | x | 70 000,00 Ft |
rádió | x | x | 20 000,00 Ft |
klíma | x | x | 250 000,00 Ft |
padlóburkolat | x | x | 85 000,00 Ft |
falburkolat | x | x | 120 000,00 Ft |
tolatóradar | x | x | 60 000,00 Ft |
hátsó ajtó | 270 fokos | 180 fokos | 180 fokos |
Az elmúlt években vezettem gyakorlatilag az összes ilyen maxi méretű 3,5 tonnás modellt, és nekem eddig ez a legjobb választás. Jól irányítható, jól fordul, nagyon kényelmes, és az ára még így automatával se szabadult el a többiekhez képest.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
