Ez mindent visz?
Teszt: Isuzu D-Max LS Plus AT/kézi- 2017.
A múlt év elején dömping volt új pickupokból. Az újdonsült "pickupgyártók", mint például a Mercedes vagy a Renault csak később érkeznek. Ebbe a vákuumba sikerült megérkeznie a frissített Isuzu D-Maxnak.
Ha elölről nézzük, nem feltűnő a változás. A maszkot átdolgozták, a fényszóró jobban követi a motorházfedél vonalát. A ködfényszóróhoz is hozzányúltak, a szögletesből körré vált - egy bónusz krómívvel. A hátulján eltűnt a TwinTurbo felirat, ami nem afféle prémiumautós, nullaforintos felirateltüntető trükk, hanem a mélyben történt változásokat jelzi. Ugyanis a 164 lóerős, 2,5 literes, 4 hengeres, ikerturbós motort leváltotta az 1,9 literes, de szintén 164 lóerős, viszont immár szimpla turbós.
A motor után a váltót is átdolgozták, a 6-os kézi mellé megérkezett a hatsebességes automata. Elég hosszú lett az 5., mindkét váltónál 80-ig tart, pontosabban a kézinél ekkor kezdi javasolni a 6. fokozatot. A fokozatkijelző az sebességmérő és a fordulatszámmérő közötti átdolgozott kijelzőpanelen kapott helyett, mondjuk nem vitték túlzásba. Az eddigi monokróm kijelző kapott pár színt, a fehéren kívül megjelent néhány piros és sárga vonal.
Az utastérben sem történt drasztikus változás, első körbenézésre észre se vennénk. Másodikra feltűnik, hogy jó munkásautóhoz méltón a funkciót tartották szem előtt. Mi mással lehet magyarázni például az elöl és hátul is elhelyezett USB töltőpontokat? Lett nagyzene és nagyboard is, bár a nagy kijelzős központi egységben navi nincs, viszont itt jelenik meg az immár gyári tolatókamera képe, és a fejünk fölé is kaptunk hangszórókat. A hasznosságáról nem vagyok meggyőződve, de benne vannak a felszereltségben, szóval többletköltséget úgyse okoz, hadd szóljanak. A kamera viszont nagyon jól tud jönni egy ekkora kocsinál, ami mögött kisebb óvodáscsoportok képesek eltűnni.
Hátul kicsit félve néztem a támlát, mert mostanság újabb pickupokban valamiért szeretik fixen rögzíteni, szerencsére a D-Maxban még mindig előredönthető, így a mögötte lévő nem túl nagy helyet is kihasználhatjuk, akárcsak az ülés alatti két rekeszt. Bár az egyiket itt elfoglalja a kerékcseréhez szükséges szerszámkészlet.
A futómű nem változott, viszont a mögötte lévő elektronika annál inkább. Bekerült az összes három-négybetűs biztonsági és segítő motyó, beleértve a korábbi teszteken hiányolt lejtmenetvezérlőt is. Érdekes, hogy a pickupokra jellemző üresen pattogás már alig jelentkezik, ez főleg két dolognak köszönhető. Egyfelől a motor beépítésénél igyekeztek minél hátrébb vinni a súlypontot. Másfelől annyira mégse volt üres az a plató, hiszen mindkét autón volt a felépítmény, az egyiken doboz, a másikon teleszkópos platófedél.
Utóbbi nem gyári, hanem az Isuzu hazai beszállítójától való, de itt is látszik a fejlődés, például a dobozban a korábbi szentjánosbogár erejű belső világítást jó erős ledekre cserélték. A sima platófedélen lévő sínekre bringatartót tudunk rakni, viszont rendelésnél nem árt figyelni, hogy nem mindegyik felszereltség rendelkezik széria platózárral, és a fedél csak magát zárja le.
Elég sokat vezettem a kézi és az automata váltós verziót is. A kéziváltósnak nagyon jó a kiosztása, sikerült hozzáigazítani a kisebb motorhoz, így elég jól mozgott lassú terepezgetés és városi-országúti tempónál is. Az automata váltó hideg időben reggel kicsit karcos hangon forgatta a motort, de ez elég gyorsan elmúlt, onnan nagyon csendes lett. Már az 5 sebességes elődjére se volt panasz, ez is szép simán váltogatott, ritkán sikerült zavarba hozni, ellentétben némelyik duplakuplungos konkurenssel. Menet közben végeztem némi zajmérést, így kiderült, hogy gyakorlatilag azonos a zajszintjük, bár 50-es tempónál az automata 2 decibellel hangosabb, de az lehetett a helyszín adta jelenség is.
Autópályán már inkább a szélzajt mértem, ott már nem egy lopakodó, de gyakorlatilag a kisebb dízel személyautók (Corsa, C1) zajszintje alatt van még mindig. 130-nál az automata 2200-at forgott míg a kéziváltós 2400-at. Az átlagfogyasztás egy 2x800 kilométeres vegyes tesztút (város, országút és autópálya is volt benne) után 7,7 liter lett a kézivel, 8 liter az automatával, ami 2 tonna feletti járműtől nem rossz. Ráadásul gyakorlatilag a gyári értékek közelében van.
A tesztidőszak alatt a Rulettkerék-autó üléseitől a hangosítási szetten keresztül a kerékpárig mindent vittem vele, jártam autópályán, araszoltam városban és andalogtam az Balaton északi partjának lankáin. Meg kell állapítsam, ez még mindig a legjobb választás, ha valaki multifunkciós járművet akar. Nincs sok értelme, ha családi autónak vesszük, ez még mindig teherautó, de annak már nagyon kényelmes. Parkolni kicsit macerás, de a kamerával már az se olyan izgalmas történet.
Isuzu D-Max (dupla kabin) | 2017-es modell | Elődmodell |
Felszereltség | LS Plus AT | LS Plus AT |
Nettó ár | 7 590 000 Ft | 7 190 000 Ft |
Bruttó ár | 9 639 300 Ft | 9 131 300 Ft |
Motor | 163 Le, 360 Nm, 6 sebességes automata | 163 Le, 400 Nm, 5 sebességes automata |
Plató méret | ||
Hossz (mm) | 1552 | 1552 |
Teljes szélesség (mm) | 1530 | 1530 |
Szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1120 | 1120 |
Falmagasság (mm) | 465 | 465 |
Rakodási magasság (mm) | 800 | 800 |
Saját tömeg (kg) | 1998 | 1992 |
Össztömeg (kg) | 3000 | 3000 |
Teherbírás (kg) | 1008 | 1008 |
Vontatás (kg) | 3500 | 3500 |
Fordulókör (m) | 13,1 | 13,1 |
Külső méretek | ||
Hossz (mm) | 5295 | 5295 |
Magasság (mm) | 1785 | 1785 |
Szélesség (mm) | 1860 | 1860 |
Tengelytáv (mm) | 3095 | 3095 |
Első terepszög (fok) | 29,4 | 29,4 |
Hátsó terepszög (fok) | 22,4 | 22,4 |
Szabad hasmagasság (mm) | 225 | 225 |
Alapfelszereltség | ||
légzsák | 6 | 6 |
légkondi | automata légkondi | automata légkondi |
tempomat | van | van |
tolatókamera | van | nincs |
lejtmenetvezérlő | van | nincs |
kulcsnélküli rendszer | van | nincs |
lejtmenetvezérlő | van | nincs |
A nettó ára 400 ezerrel magasabb lett az elődmodell kifutó áránál. Ezzel a múlt évi összehasonlító tesztünk szereplői közötti rangsorban ár/érték arányban átvette a vezetést a Fiattól, és bár nyomatékban kicsit gyengébb, de ez a tesztelés során nem igazán volt zavaró. Alkalmasint kipróbáljuk, mit bír vonatásban.
Isuzu D-Max | Fiat Fullback | Toyota Hilux | Nissan NP300 Navara | |
Felszereltség | LS Plus AT | LX AT5 Platinum | Executive Leather 6 A/T | Tekna 7A/T |
Nettó ár | 7 590 000 Ft | 7 790 000 Ft | 8 435 000 Ft | 8 485 827 Ft |
Bruttó ár | 9 639 300 Ft | 9 893 300 Ft | 10 712 450 Ft | 10 777 000 Ft |
Motor | 163 Le, 360 Nm, 6 sebességes automata | 181 Le, 430 Nm, 5 sebességes automata | 150 Le, 400 Nm, 6 sebességes automata | 190 Le, 450 Nm, 7 sebességes automata |
Plató méret | ||||
Hossz (mm) | 1552 | 1520 | 1555 | 1537 |
Teljes szélesség (mm) | 1530 | 1470 | 1645 | 1560 |
Szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1120 | na. | na. | 1130 |
Falmagasság (mm) | 465 | 475 | 480 | 474 |
Rakodási magasság (mm) mért | 800 | 860 | 880 | 840 |
Saját tömeg (kg) forgalmi szerint | 1980 | 1875 | 2133 | 1958 |
Össztömeg (kg) | 3000 | 2910 | 3210 | 3010 |
Teherbírás (kg) | 1008 | 1035 | 1077 | 1062 |
Vontatás (kg) | 3500 | 3100 | 3200 | 3500 |
Fordulókör (m) | 13,1 | 11,8 | 12,8 | 12,4 |
Külső méretek | ||||
Hossz (mm) | 5295 | 5205 | 5330 | 5300 |
Magasság (mm) | 1785 | 1780 | 1815 | 1805 |
Szélesség (mm) | 1860 | 1815 | 1855 | 1850 |
Tengelytáv (mm) | 3095 | 3000 | 3085 | 3150 |
Első terepszög (fok) | 29,4 | 30 | 31 | 30,4 |
Hátsó terepszög (fok) | 22,4 | 22 | 26 | 25,5 |
Szabad hasmagasság (mm) | 225 | 205 | 225 | 219 |
Süllyedés 500 kg terhelésnél, hátsó tengelynél mérve (cm)(terheletlen/terhelt) | 53/50 | 58/53 | 58/52 | 55/48,5 |
Alapfelszereltség | ||||
légzsák | 6 | 7 | 7 | 7 |
légkondi | automata légkondi | kétzónás légkondi | automata légkondi | kétzónás légkondi |
tempomat | van | van | van | van |
tolatókamera | van | van | van | van |
navigáció | nincs | van | nincs | van |
rakományrögzítés | hagyományos füles | hagyományos füles | hagyományos füles | C sínes |
lejtmenetvezérlő | van | nincs | van | van |