Mindent visz
Teszt: Iveco Daily 35S18HA8 V H2 - 2022.
Külsőleg szinte semmit nem változott, inkább a vezetés- és flottatámogatásra gyúrtak rá, ami egy kishaszonjárműnél talán nem is olyan nagy baj, ha a többi része amúgy oké.
Kis híján a legerősebb, 3 literes motorral kaptam meg az autót, amiről gyorsan kiderült, hogy nemcsak a nyomatéka meggyőző - még autópálya-sebességnél is elég szépen el tudott gyorsulni -, de a hangja is nagyon kellemes dízelhez képest. A fogyasztása is korrekten alakult, normál használat mellett, országúton olyan 8-8,5 literre, autópályán valós 110-nél 10 literre jött ki. Nem mellesleg ez szinte megegyezik a mindennapokban használt Grand Mussóm fogyasztásával, akárcsak a technikai paraméterek (180 LE/430 Nm) az űrtartalom kivételével. Nagy pozitívum volt az automata váltó, már a korábbi modellekben is nagyon szerettem, és itt is kiválóan tette a dolgát. Bár kézzel is lehet kapcsolgatni, egy percig nem éreztem szükségét, egész fürgén váltott vissza, ha kellett, és a lejtős motorféket is jól kezelte, nem dobta fel indokolatlanul.

Motor szempontjából jelenleg elég sok változatból lehet választani, dízelben 2,3 literes 116 lóerőstől egészen a 3 literes 210 lóerősig kapaszkodhatunk, de lehet belőle CNG/benzin üzeműt is venni. A jól hangzó 35S18HA8 V névre hallgató változatot 3520 és 4100 mm tengelytávval rendelhetjük. A legkisebb, H1 modell 5,7 méter hosszú és 2,2 méter magas, míg a legnagyobb, H3-as 7,2 méter és 2,8 méterig kell nyújtózkodni, hogy elérjük a tetejét. A hasznos tér előbbinél 1545 mm magas és 3130 mm hosszú, míg a gigantba 4680 mm hosszú és 2100 mm magas dolgokat is berakhatunk, ha beügyeskedjük a 2 méter magas ajtón. Nálam a 4100 H2 (1900 mm magas raktér) járt, ami egy komplett nappalit úgy nyelt el, mintha sose lett volna. A terhelhetőség a 3,5 tonnás határ miatt fordított arányban áll a mérettel, így 1210 kg-mal indul, a vége pedig 9,5 mázsa.
Egy jó alternatíva
CNG? Rögtön a keresőhöz nyúltam, hogy merre vannak manapság kutak.
Nagy súlyokat nem vittem, inkább terjedelmeseket, de azért így is érezhető volt, mennyivel jobban viselkedik, ha van hátul egy-kétszáz kiló. Az előző nálam járt modellel nem volt kellemes a pályázás, kicsit kóválygósan adta elő és mivel a mostani futóművét tekintve nem nagyon változott, így jó eséllyel a gumik voltak a hunyók. Az oldalán nagy betűkkel hirdetett dolgokból a Driver Pal és a memóriahabos ülések voltak a kocsiban. Előbbi egyfajta flotta és járműmenedzsment szoftver, ahol nyomon követhetjük a jármű életét.
Az ülésből a hidrós került bele, ami elképesztően jó dolog tud lenni, pláne a magyar utakon. Néha nem is értettem, mi a problémája utastársaimnak, olyan szépen kimozogta a bukkanókat, kátyúkat. Ami még javíthatott volna a dolgon, a légrugós felfüggesztés, sajnos nem volt a kocsiban. A furgonoknál légrugó jellemzően hátul szokott lenni, hogy nagy tehernél se üljön meg az autó segge, de az Ivecónál teljes értékű rendszert adnak, így az első futóműhöz is jut belőle.
Az utastér a korábbi modellhez képest nem sokat változott, de már korábban is egy átgondolt munkahelynek látszott. Megszaporodtak az USB aljzatok és bekerült Alexa, aki a középső tükör helyén trónoló dobozban lakik. Ide jutott még számos kamera is, mivel az autó rendelkezik a már-már megszokott sávtartó asszisztenssel, és ami talán még praktikusabb, adaptív tempomattal is. Hosszú útra indulóknak nem kell mondanom, mennyire praktikus tud lenni egy ilyen. És ami még fontosabb, az Ivecóban jól is működött, időben észlelte az előtte lévő járművet, ügyesen lassult, gyorsított. Ami érdekes volt, hogy két fázisban lehetett kapcsolni a kormányon, elsőre csak simán tempomat módban és egy külön gombbal lehetett aktiválni az adaptív rendszert.
A fejegység a Jeepekből is ismerős rendszer volt, Tomtom navigációval, viszont annak teherautós változatával. Így teher-módban meg lehet adni a méreteket, súlyt és ADR adatokat, és útvonaltervezésnél ezt figyelembe veszi. Mivel 5 tonna alatti tömeget nem lehetett megadni, így menet közben párszor szólt, hogy tiltott útvonalon haladok. Nem mellesleg ekkor a sebességlimitet se lehet 100 km/h fölé emelni. Az autó rendelkezett tolatókamerával, ami menet közben is kapcsolható, így tükörként is használható. Az oldalsó tükrökre sem volt panasz, igaz, az alsó elem nem mozgatható, de így is jól be lehetett látni a kocsi mögötti, melletti területet.
Nagyon kevés dologba tudtam belekötni, ebből ami zavart, az Adblue visszajelzője, amely százalékban írta ki a hátralévő értéket, ami helyett talán praktikusabb lenne a megtehető kilométer. Igencsak fogyóban volt, így kezdett izgalmas lenni, hogy visszaérek-e az ETV-Truck telephelyére a tesztautóval, és azért megnyugtatóbb a 100 km mint a 4%. Amúgy 5%-nál kijelentette, hogy korlátozza a motorerőt. Ez annyiban nyilvánult meg, hogy az addigi 180 lóerős, szépen húzó gép kb. úgy kezdett mozogni, mint a korábbi 130 ló körüli, szóval azért nem kell kétségbeesni. Összességében egy kellemes munkahely, praktikus megoldásokkal.
Az autót az ETV-Truck bocsájtotta rendelkezésünkre

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
