Bírta-e végig a villanyfurgon a Szigetet?
Teszt: Ford E-Transit - 2023.
Jó egy éve mutatták be a villany-Transitot, és végre ide is elért. Nagy izgalmakra azért nem számítottam és valóban: a jármű utastere a jól megszokott transitos munkahely. Nagyon praktikus, én kimondottan kedvelem ezt a már több, mint 10 éve meglévő elrendezést.

Igaz, ebben az autóban kicsit belerondított az, hogy a műszerfal alatti bal tartót, ahova amúgy a 2 literes palac is befért, valami amorf tárolóvá alakították, így a nagyobb üvegek csak az ajtózsebbe férnek be.
Sok ilyen furcsaság van még, mint például a hiányzó vagyis inkább lefalazott padlás a raktérben, ahol akár a töltőkábelt is vígan eltehettük volna. Szerencsére - más elektromos furgonokkal ellentétben - a jobb oldali pad alatt még mindig rengeteg hely van, így oda elfért a kábel, nem szaladgált a raktérben körbe-körbe. A raktérben semmi izgalmas nem volt, nagyon alaposan körbelámpázták, sőt egy hátsó ajtón kapcsolható rakodólámpát is nyertünk.
A jövő? kis hibákkal
Ki gondolta volna, hogy egy furgon okozza évek óta a legnagyobb izgalmat a szerkesztőségben?
Én minden járművön felkapcsolom a tompított fényszórót, így szoktam meg, na, meg amúgy se értem ezt a nappali menetfény dolgot, miért is jobb, mint a helyzetjelző (már persze attól eltekintve, hogy csicsás formákat lehet kivilágítani az autó orrán). Főleg úgy, hogy a többség ilyenkor hátul nem világít, bár ilyen szempontból pont a Transit pozitív kivétel. Optimálisan az autó innentől kezdve megoldja, hogy ne maradjon felkapcsolva (ld. Volvo vagy Fiat), vagy sikoltozik, mint a japán márkák többsége. A Transitnál meglepő jelenség volt, hogy leállításkor bár lekapcsolta a tompítottat, de szorgosan csipogott addig, amíg le nem kapcsoltam fizikailag is. Tudom, tudom, miért nem raktam automatára? De ettől még nem jó így.
Az autó elsőre nem tűnt túl fickósnak, amíg meg nem találtam, hol lehet kikapcsolni az Eco módot, onnan már a szokásos villanyautós fürgeséggel mozgott a forgalomban. Kétféle teljesítménnyel kapható a furgon, 184 és 269 lóerővel, míg a nyomaték mindkét modell estében 430 Nm, ezek azért elég baráti értékek. És hátul hajt. Aksiból egyféle van, 68 kWh kapacitású, szóval nem veszünk el a konfigurátorban.

Egy hét alatt gyakorlatilag csak városban és a Sziget fesztiválon jártam, így jött össze a végére egy 19 kW/h-s fogyasztás, ami egy ekkora bódétól nem rossz. A gyári infó szerint a hatótáv 256 km, ez a valóságban inkább 230, viszont ez nyári, klíma nélküli érték, ilyen bazi melegben, mint ami most van, ez vagy egy 20-assal kevesebb. Viszont amire most használtam, vagyis jellemzően kis távok sokszor, nem túl gyorsan, arra ez is elég volt, simán kihúztam a tesztidőszak végéig. Hosszú távon szerintem azért praktikus lenne még vagy 100 kilométer plusz a nyugalomhoz, de azért ezzel a hatótávval is el lehet zörögni, városi szaladgálásra ideális, az utasteret se tudták még elrontani szükségtelen vackokkal.

Apropó nyugalom. A kocsi nagyon kellemesen irányítható, jó munkahelynek bizonyult. A csendes suhanásba csak egyetlen zaj rondított bele, néha meglepően hangosan adta tudunkra a fék kompresszora, hogy ő is ott van és működik. A haladásnál, ha L-be raktam, akkor szinte egypedálosan tudtam kezelni, itt sajnos nem találtam meg, hogy lehet-e valahol állítani a fékerőt, kicsit még húztam volna rajta. Azért meg lehet szokni, de nem olyan erős, mint egyes konkurenseknél, így gyakrabban kellett a fékre lépni.
Már a legalapabb Trend felszereltség se semmi egy furgon esetében, gondolva itt a navira vagy az automata légkondira, amik pár éve még nedves álmainkban se léteztek ezen a piacon. Cserébe az alapverzió most épp 23,5 millió listáron, plusz persze az áfa, ami pont 10 millióval több, mint egy hasonló teljesítményű, bár rosszabbul felszerelt dízel változat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

