A legfickósabb trágyahordó
Bemutató: Ineos Grenadier Quartermaster
Kevés jármű körül volt nagyobb hype, mint az Ineos Grenadier körül. Az Ineos meg merte lépni azt, amit ma valószínűleg kevesen: új autómárkát alapított a semmiből. Ráadásul egy olyan szegmensbe, ahol nincs az a fájdalmasan nagy darabszám, így kockázatosabb a befektetés megtérülése – gyakorlatilag megcsinálta a régi Defendert modern alapokon. Olyannyira követi az eredeti modellpalettáját, hogy most megérkezett a pickup verzió is.
A világ legjobb új terepjáróját egy fa sem lassítja le
Az Ineos Grenadier két emberrel és egy tank üzemanyaggal a fedélzeten három tonna. Ettől függetlenül sokat tud, izgalmas, és a BMW motorjai hajtják.

Az autó a Station Wagon, vagyis ötajtós alvázon alapul, de ahhoz, hogy a plató elég nagy legyen a jogszabályokban megadottakhoz és adóügyileg is t eherautó lehessen, kellett bele jó 30 centi toldás. Így lett a raktér mérete 1564 mm hosszú és 1619 mm széles, amivel a konkurensek között, ha nem is a legnagyobb, de az első háromban jó eséllyel benne van. Valószínüleg a tekercsrugó miatt “csak” 760 kg a hivatalos terhelhetősége, de így az alaktrészek masszivitását nézve azért nem kezd el sivalkodni, ha a mezőn ráemelik a köbös IBC tartályt. Nem mellesleg a platóajtó önmagában elbír 225 kg-ot!

Mivel az alap Grenadier a hátsó ajtón hordja a pótkerekét, így a most bemutatott változaton a platón képeztek ki neki egy vályút. Mivel a kiállított darabban nem volt benne, csak reménykedni tudok, hogy alaposan rögzítik a platóhoz, mert vonatkozó csoportokból az derül ki, hogy például Budapesten, főleg a plázák mélygarázsában nem ritka a keréklopás. Igaz, a Grenadier a maga két méter feletti magasságával a mélygarázsok nagy részébe úgyse fér le.

Bár a terhelhetősége nem egetverő, de azért vontatásban eléggé jól áll, a kategória maximumát, vagyis 3,5 tonnát tud elhúzni. A csatlakozó alaplapját úgy alakították ki, hogy a világ összes vonóhorog variációja - még a NATO szabvány is - felszerelhető, egyébként a függőleges terhelhetőségben is rekorder, az ugyanis 350 kg. Ez a vállalati legendák szerint a tulajdonosnak, Jim Ratcliffnek köszönhető, aki szeret motorozni, de nem szeret trailert vontatni, emiatt pedig motortartó adapterre is fel van készítve az autó.

Mivel, akár más gyártóknál, itt is a “személyautó” volt az alap, a technikai alapok megegyeznek a Trailmasterrel: a motor itt is a BMW-től származó 3 literes hathengeres dízel 249 lóerővel és 550 Nm-rel, vagy ugyanez benzines verzióban 286 lóerővel és 450 Nm-rel, a váltó pedig 8 sebességes ZF automata és persze itt is össze tudunk kapcsolni szükség esetén mindent mindennel.

A tereptulajdonságai a pickupokhoz képest igen jók, a 264 mm szabad hasmagasság elég jónak számít. Terepszögei elöl 35,5, hátul 22,6 fokra sikerültek, a hátsó túlnyúlása pedig 132 cm. A mai európai pickupokhoz hasonlóan bőven öt méter felett van a hossza, 5440 mm. Szélességében annyira nem vészes, még elférünk vele az utakon, 1943 mm-t írnak. Ami az én szívemet megdobogtatja, a kabin tetejének dinamikus terhelése 120 kg, de megadják a statikus értéket is, ami 375 kg, így nem lehet gond egy kis tetősátras expedíció sem.

A jármű eléggé mindent is kibíró hatást kelt, reméjük, hamarosan mozgás közben is megtapasztalhatjuk, mennyire. Aki venni szeretne, 88 470 eurót (jelenlegi árfolyamon 33,5 millió forintot) készítsen elő, persze ebből a teherautóknál szokásos áfa visszajön.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
