Bár ez a pickup eredetileg Rich 6 néven látta meg a napvilágot és a tesztautón is ez olvasható kínai írásjelekkel, az itthon rendelt autókra DF6 megnevezés kerül majd, általunk is könnyebben olvasható írással. A platóajtó másik oldalán Zhengzhou Nissan olvasható, aminek oka, hogy ez bizony egy Nissan Navara. A Nissannak 50 százalékos részesedése van a gyárban, és már 1999 vagyis a D22-es modell óta gyártják itt is szorgosan a pickupokat, akkor még leginkább Dongfeng Oting néven.
A jármű persze nem teljesen olyan, mint azok a Nissanok, amiket itthon próbálhattunk egykoron, de ez nem biztos, hogy baj. Alapvetően munkásautónak szánják, így például hátul a tekercs- helyett laprugókkal találkozhatunk, ami a gyakori nagy terhek szállítása esetében praktikusabb.
Külsőleg olyannyira nem feltűnő, hogy csak párak szeme akadt meg rajta, főleg a szokatlan embléma, meg persze az ezen a modellen még meglévő kínai feliratok miatt. Belül elsőre két dolog mutatja a kínai származást. Az első a fejegység, ahol mindenféle soha nem hallott applikációkat ajánl a rendszer. A másik az egyébként egész rendesen működő automata előválasztó karjának recsegő, nagyon műanyag fogója. Pár dolog azért talán hiányozhat, mint például a tempomat vagy az ülésfűtés, de ezek elvileg a hozzánk érkező későbbi járművekben már elérhetők lesznek.
A hátsó ülésen egész kellemesen elférni, viszont Isofix nincs és a háttámlát sem tudjuk előre dönteni, hogy mögé rakhassuk pl. a kötelező cuccokat, de az ülőlapot sem lehet felemelni, hogy szállítás közben ne sérüljön az ülés kárpit.
A platónál is látszik, hogy munkára készült, gyárilag kapjuk a szórt poliuretán burkolatot, amit ma Raptor burkolatnak ismerünk. A rögzítőszemek nem mozgathatók, gyakorlatilag négy lézervágott acélfül meghajlítva, cserébe elég masszívnak tűnnek. Egy peremvédőt azért elviseltem volna. A mai pickupok között a vontatási értékkel se fog szégyent vallani, megkapta a maximális 3,5 tonna határt a vonóhorog. A laprugóknak köszönhetően üresen szépen pattog, itt is igaz az egykori Winkler-i mondás , akkor lesz kényelmes, ha van a platón vagy 200 kg.
A technikai paraméterei természetesen a Navarához hasonlók. A plató hossza nem kiemelkedő, de valójában gyakran csak milliméterben mérve látható a különbség (pl a hossza 1510 mm, míg a Hiluxnak 1525 mm), a raklap meg az IBC tartály azért felfér ide is.
A motor teljesítményben nem nagyon tér el a Navara alapmotorjától, 160 lóerő körüli, 2,3 literes dízel, Adblue-val súlyosbítva. A nyomatéka némileg alacsonyabb, de ez lehet, hogy az euro normákkal járó változásoknak köszönhető. Egyébként sokat mentem hasonló teljesítményű D-max-szal, vontattam is, nem igazán volt olyan helyzet, hogy keveseltem volna. Nem egy mohó motor, olyan 8,5-9 liter között eszik, de persze nyugis országúton be lehet csalogatni 8 liter alá. A hangjáról nem fognak ódákat zengeni, de azért elviselhető.
A demo autó nem kimondottan az, amit majd a megrendelők kapnak, egy hirtelen Kínából berendelt modell volt, ennek meglepő mellékhatásaival. De ennek ellenére egész rendesen összerakott jármű érzetét kelti, a hiányosságok egy része (tempomat, ülésfűtés) később pótlódik, a kínai feliratok a farán európai betűkre változnak és a fura fejegység a számtalan itthon nem működő applikációval is valami megszokottabb modell lesz.
Az árak és felszereltségek a cikk megjelenésekor érvényes listaárak
Dupla kabinos, alapfelszereltség | Mitsubishi L200 | Toyota Hilux | Ford Ranger | Ssangyong Grand Musso | Nissan Navara | Isuzu D-Max | VW Amarok | Dongfeng DF6 |
Felszereltség | - | Live | XL | Style | - | L | Life | |
Nettó listaár | nem kapható | 11 940 000,00 Ft | 13 550 000,00 Ft | 10 099 000,00 Ft | nem kapható | 10 899 000,00 Ft | 15 153 000,00 Ft | 11 900 000,00 Ft |
Motor | 2,2 l, 150 Le, 400 Nm | 2,4 l, 150 Le, 400 Nm | 2,0 l, 170 Le, 405 Nm | 2,2 l, 181 Le, 420 Nm | 2,3 l, 160 Le, 425 Nm | 1,9 l, 163 Le, 360 Nm | 2,0 l, 170 Le, 405 Nm | 2,3, 163 Le, 380 Nm |
Plató méret | ||||||||
Hossz (mm) | 1520 | 1525 | 1564 | 1610 | 1537 | 1571 | 1651 | 1510 |
Teljes szélesség (mm) | 1470 | 1645 | 1584 | 1580 | 1560 | 1530 | 1584 | 1562 |
Szélesség a kerékdoboknál (mm) | na | na | 1224 | 1280 | 1130 | 1122 | 1227 | |
Falmagasság (mm) | 475 | 480 | 529 | 600 | 474 | 490 | 525 | 475 |
Rakodási magasság (mm) | 850 | na | 824 | 760 | 805 | na | 780 | |
Teherbírás (kg) | 1030 | 1060 | 1022 | 890 | 1062 | 1040 | 1053 | 815 |
Fordulókör (m) | 11,8 | 13,4 | 13 | 12,2 | 12,4 | 13 | 12,9 | 12,8 |
Külső méretek | ||||||||
Hossz (mm) | 5205 | 5325 | 5370 | 5405 | 5300 | 5265 | 5350 | 5310 |
Magasság (mm) | 1780 | 1815 | 1884 | 1855 | 1805 | 1790 | 1884 | 1810 |
Szélesség (mm) | 1815 | 1855 | 2028 | 1950 | 1850 | 1870 | 1910 | 1850 |
Tengelytáv (mm) | 3000 | 3085 | 3270 | 3210 | 3150 | 3125 | 3270 | 3150 |
Első terepszög (fok) | 30 | 29 | 28 | 20,2 | 30,4 | 30,5 | 28 | 31 |
Hátsó terepszög (fok) | 22,4 | 26 | 22 | 21 | 25,5 | 24,2 | 22 | 26 |
Szabad hasmagasság (mm) | 205 | 310 | 219 | 220 | 219 | 240 | 219 | 207 |
Vontatható tömeg (kg) | 3100 | 3500 | 3500 | 3000 | 3500 | 3500 | 3500 | 3500 |
Bár mindenki azt várta, hogy a kínai autók nagyon olcsók lesznek, de a valóság az, hogy ha értékelhető minőséget akarunk, ennek se lesz sokkal alacsonyabb áaz ára. Így van ez a DF6-nál is, így a konkrét modell listaára nem tér el nagyon a hazai piacon kaphatóktól, annyi kis különbséggel, hogy talán ez jobban felszerelt azonos árszinten. Elméletileg a szervizhálózat is megoldott, ráadásul elég sok alkatrész, kiegészítő csereszabatos a Navarával, így talán ez se lesz gond. Mindenesetre ezen a piacon elég izgalmas most indítani egy új márkát, kíváncsian várjuk a fejleményeket.