Kompromisszumkészség

Haszonjármű teszt: Daewoo - FSO Truck Plus Roy 1.9D

2004.01.12. 09:45

Érdekes az alkatrészellátás. A hivatalos forgalmazók igen magas áron, vagy egyáltalán nem biztosítanak alkatrészeket, ezért a rutinos FSO-drájver kitanulja a csereszabatos dolgokat. Tudja, hol kapható gumiszilent 800 Ft-ért, a gyári kuplung helyett melyik Renault-é jó, vagy ki az, aki a 60 ezerért ajánlott lámpát 20-ért meghozza Lengyelországból.

Az FSO-k védőangyala Andornaktályán lakik: Kuczik Zsigmond. Amit ő nem tud megszerezni, nem is létezik. Egy telefonhívás, és máris postán a cucc. Aki igényes, és Eger környékén jár, akár nála is beszereltetheti a máshol huszonháromért árult féket ötezerért.

Az autó belsejében a nyolcvanas évek emeli a kalapot. A már említett szedett-vedett kapcsolók mellett apró figyelmességeket találunk. A programozható ablaktörlés intervallumkapcsoló igazán megörvendeztetett, akárcsak a kiégett izzóra figyelmeztető visszajelző, aki 4W-nál több energia-kiesést azonnal jelez. Az állítható magasságú kormány csak hab a tortán.

Természetesen hiába a kellemes plüss ülésborítás, a komfortot nem hasonlíthatjuk a mai autókhoz. Hivatalosan ötszemélyes, amit egy szolid görögországi úttal László bevállalós barátai be is bizonyítottak. Biztonsági berendezések terén az FSO igen gyengén van elengedve. Az utasvédelem a biztonsági övekben ki is merül. Talán az állítható magasságú övet és az ötödik középső fejtámlát erőszakolhatom csak ide. Légzsáknak, karosszériamerevítésnek, hárombetűseknek nyomát sem találjuk.

 
  Uniós lehetőségek
 
  Lengyelországban még ma is forgalmazzák, úgyhogy az Unióba lépéssel óriási lehetőségek nyílnak meg előttünk. A tesztautónkhoz hasonló alumínium platós változat ára jelenlegi árfolyamon 1 967 930 forint.

Az FSO-t annak idején 1.7 millió Ft nettó áron forgalmazták. Pont annyiért, amennyi akkor egy alap benzines Swift volt. Ezért a pénzért László kapott egy elszámolható, öt személyes, dízel teherautót, amit egy tonnával pakolhat. Egy éven belül behozta az árát.

Daewoo - FSO Truck Plus

A munkán kívül túrázni, síelni jár, úgy hogy ő viszi a csapat összes felszerelését. Kompromisszumokat kell kötni. Nem érdemes zsúfolt parkolóhelyen parkolni, lezuhanni a szikláról, ütközni és nagyteljesítményű hifi-berendezés nélkül útra kelni. A kötelező szervizek betartásával alacsony költségen, gond nélkül használható.

Ráadásul szerintem gyönyörű.

 
  Műszaki adatok:
 
  Motortípus: 1.9 szívódízel
Méretek (mm)
Hosszúság: 5330
Szélesség: 1650
Magasság: 1505
Nyomtáv (elöl/hátul): 1329/1372
Hengerűrtartalom (cm3): 1905
Furat x löket (mm): 83/88
Kompresszió-viszony: 1:23
Max. teljesítmény (kW/fordulat): 51/4600
Max. nyomaték (Nm/fordulat): 120/2000
Váltó: ötfokozatú, kézi
Üzemanyagtank térfogata (l): 57
Akkumulátor (Ah): 66
Végsebesség: 125 km/h