6 kerék, 7 méter, 8 henger

2003.03.14. 08:07

 
   
 

A teljesítmény nyújtotta élvezettel nincs arányban a 25 liter körüli városi fogyasztás, hiszen ennyit egy ugyanennyi hengerrel szerelt Audi A8, vagy Grand Cherokee is leöblöget. Az említettek mellett viszont legalább egy érv szól, nevezetesen a négykerékhajtás, amivel viszont főhősünk nem rendelkezik. Ez a tény viszont újabb kérdést vet: ha ilyen nehéz vele parkolni, ennyit zabál és még hóban sem könnyíti meg a mozgást, mire lehet használni?

A válaszhoz kicsit közelebb visz a neten fellelhető számtalan GMC Truck rajongói- és felhasználói oldal, melyeken cowboykalapos texasi farmerek szénaboglyákat halmoznak a platóra és méneseket hurcolnak az autó után kötött szerelvényen, vidám kaliforniai famíliák lakóparki családi házak méretét és komfortfokozatát meghaladó lakókocsikat huzigálnak maguk után, vagy joviális floridai nyugdíjasok tengerjáró hajókat vontatnak.

 
   
   

Mivel emberünk az említett célfeladatok közül egyet sem lát el az eszközzel, csak a férfitermészet szakirodalomra rúgó pszichopatológiai vetületeire gondolhatnánk. De mielőtt túltengene bennünk a szunnyadó rosszindulat, emlékezzünk az unikális vezetési élményre, amit az utastér fejedelmi komfortja egészít ki.

A fűtött, elektromos mozgatású vajszínű bőrfoteleken és az amerikai autókban megszokott kényelmi extrákon - klímán, tempomaton, szériában csúcsminőségű hifi berendezésen - túl számos tárolórekesz kényezteti az utasokat, melyekben elrejthetik menetfelszerelésüket a kíváncsi szemek elől. Hagyományos értelemben vett konkrét csomagtartó sajnos nincs, viszont van egy személyautónyi plató, aminek ugyan eredetileg az iparban, az agráriumban, vagy a polgári védelemben megszokott logisztikai feladatokat szántak a tervezők. Komolyabb létszámú lakodalomhoz szükséges göngyöleg beszerzéséhez épp úgy nagy segítséget nyújthat, mint egy építkezéshez, vagy akár hétvégi bevásárláshoz. Bár csomagok rögzítésére szolgáló füleket nem láttam a rakodótérben, nyilván ezek épp oly' könnyen beszerezhetők lennének a kiegészítő extrák listájáról, mint a 16 collos könnyűfém keréktárcsák és a tuning kipufogórendszer.

 
   
 

Újabb meglepetés: a jármű gazdája az eddig számba vett lehetőségek közül egyiket sem használta még ki az elmúlt két esztendő alatt, mivel azon az egyszeri, öt literes motorolaj szállítmányon túl még sohasem transzferált más tárgyakat. Akkor vajon mit? Inkább kit, pontosabban kiket. Ugyanis ráérő idejében - természetesen önmagával együtt - bérbe adja a gépkocsit. Ilyen alkalmakkor többnyire fürdőruhára vetkőzött lányok népesítik be a korlátokkal körülvett platót, és kibírhatatlan hangerejű zenével kísért táncukkal próbálják fokozni az adott esemény hangulatát.

A jármű felbukkant már nagyobb tömegeket vonzó társadalmi-, kulturális eseményeken éppúgy, mint lakodalmak parádéskocsisaként. Poénnek ez sem utolsó, végtére is egy stretch-limo, vagy egy S-klasse Mercedes már korántsem vonzza annyira a fürkésző tekinteteket. Megalomán párok egybekelésénél asszisztálhatott, ehhez kétség nem férhet.

 
   
   

Az üzemanyagtartály 140 liternyi benzin befogadását teszi lehetővé, s a Smart pontgyűjtő akciónak köszönhetően ez akár szociológiai távlatokat is nyithatna az üzemeltető számára, hiszen az idők során már annyi pontot gyűjtött össze, hogy akár az egész fóti gyermekvárost megvendégelhetné a legnagyobb gyorséttermi lánc valamely nagyobb befogadóképességű üzemegységében. Ezzel a lehetőséggel a tulajdonos még nem számolt, azonban mostanában az eladás gondolata motoszkál a fejében. Időközben ugyanis már sikerült forgalomba helyeznie új kedvencét, ami ehhez a Sierrához viszonyítva is új, eddig még feltáratlan dimenziót nyit meg a különlegességek iránt fogékonyak számára.