A télre is felkészített kabriókat szokás négyévszakosként emlegetni. Ez a jelző a JD 3400 esetében is helytálló. A komfortos fülkét nemcsak klímával, hanem masszív fűtéssel is ellátták. A fűtőberendezés a kabintető hátsó részébe került, hat db állítható ventillátor szállítja a fülke minden részébe a levegőt. Természetesen a rádió-előkészítés sem maradt el. Az alacsony motorzaj és a kiváló hangszigetelés lehetővé teszi a hifi valódi létjogosultságát.
Valóban csendes a 4525 köbcentis, 4045T típusú dízel motor. A környezetvédelmi normák mellett a hangra is odafigyeltek, a zárt fülke zajszintje 77 dB. A motor maximális teljesítménye 80,7 kW (110 LE), ami nem tűnhet soknak, de az 1400 1/perc-en leadott 412 Nm-re már elismerően megemeljük a kalapot. Fogyasztásáról sajnos nincs adatunk, de a 200 literes üzemanyagtartály bőséges lehet.
Az erőátvitelről nyomatékváltó gondoskodik 4 előre- és 4 hátrameneti fokozattal, így menetirányban is, annak háttal is akár 35 km/órával száguldhatunk a trágyával. A tengelykapcsolót a fékpedállal kell működtetni, vagyis ha nem nyomom a féket, akkor megy a gép. Irányváltó a kormány mellett balra van. Akár menet közben is átkapcsolhatjuk.
Sötétben a hagyományos közúti világítás mellett a tetőre szerelt négy munkalámpa (kettő elöl, kettő hátul) és egy, a gém végén lévő reflektor segíti a munkát.
Egy kis gyakorlás után igazi élvezet dolgozni a JD 3400-zal. Sokoldalúsága miatt valószínűleg hosszú távon megéri a tizenhárommilliós befektetést. Szerencsés ember, akinek ilyen jut, én csak a nyálam csorgatom, és támaszkodom a vasvilla nyelére.
|