Erős, mert sokat emel!
A teherautós érzést és a hadrafoghatóságot növeli a futómű felépítése is. Elöl lengőkarok és torziós rugózás igyekszik kisimítani a tél fogának utainkon hagyott nyomát. A hátsó merevhíd ezzel szemben laprugókkal támaszkodik a vázhoz és egy kissé lötyögős, öt sebességes váltón keresztül, hosszú kardántengely segítségével kapja a motorból kinyert energiát.
A hídban lévő differenciálműben rejlik a kis koreai egyik leghasznosabb extrája. Ez pedig az LSD. De ez az LSD nem a szétcsúszást segíti, hanem a megcsúszást igyekszik megakadályozni. Több-kevesebb sikerrel. A mértékkel önzáró differenciálzár segítségével laza talajon is esélyünk van az elindulásra, ami nagyobb mennyiségű tégla felpakolása után hálás dolog lehet. Ha mégis beragadnánk, az alapáron járó kürt és az ezt üzemeltető Rakéta akkumulátor segít munkáskezek toborzásában.
A munka végeztével aztán senki se felejtsen el időt szakítani a karbantartási feladatok elvégzésére. Az olajszintek és ékszíjak ellenőrzése akár a vezetőülésből is elvégezhető. Nincs többé bőrig ázás egy elszakadt ékszíj miatt. Mint ahogy azt már japán gyártóknál is láthattuk, az utasülés és az alatta lévő padló hátradöntésével könnyen végezhetünk akár motorgenerált is a K2500-ason, amire egyébként a strapabíró Hyundai szerkezetnek köszönhetően valószínűleg jó ideig nem lesz szükségünk.
A rászoruló, aki sok visszatérő vásárlóhoz hasonlóan a K2500-as mellett dönt, igen kedvező áron juthat a kis platóshoz. Így építkezésbe fogva akár meglévő személyautóját is lecserélheti egy vadonatúj, duplakabinos modellre. Az így szerzett új autón 6 személy, némi csomag és nagyobb mennyiségű sóder minden további nélkül utazhat. Ezekkel együtt némi kompromisszum árán élmény-teherautóvá válhat a KIA K2500-as, és mire kész a ház, már lehet, hogy meg sem akarnak majd válni tőle.
|
Értékelés: 3,5 - Kiemelkedő ár-értékarányú, csúnya, de szeretnivaló kisplatós. |