Rövidke kerregés
Volkswagen LT35 teszt
3,5 tonnás zárt kocsiszekrényű tehergépkocsi, a típus leghosszabb, legmagasabb változata. B kategóriás jogsival ez a legnagyobb, amit vezethetünk. De mekkora kihívás ez egy normális méretű autóhoz szokott úrvezető számára?
![]() |
|
![]() |
![]() |
A VW haszonjármű-családja Európában a Caddyvel kezdődik, ez magyarul a dobozos Polo. Ezt követi a legelterjedtebb T4, ami a köztudatban Transporter, Mixto, Transvan, Caravelle álneveken fut, az aktuális felépítménytől függően.
A sort az LT zárja, ennek van 32-es és 35-ös változata, mindkét szám a járgány megengedett össztömegét jelöli, békebeli mázsában kifejezve. Ebben a méretosztályban az Iveco Daily és a Mercedes Sprinter rúg még labdába. A mi példányunk 13,4m3 űrtartalmú, ez 4,2m hosszú, 1,73m széles és 1,85m magas rakteret jelent, esetünkben zárt dobozos felépítménnyel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó nagy. Személyautós ember számára nagyon nagy. A körbesétálás során benézünk a jobb oldali tolóajtón (befér rajta a raklap), illetve a hátsó kétszárnyú ajtón is. Kilincs van belül is, bezáródni nem fogunk. A vezetőfülke háromszemélyes, a sofőr állítható ülésbe mászik fel, a két utas közös padon ülhet, bár a középen ülő utas lába között meredezik a meglehetősen obszcén formájú váltókar. Az ülést sikerül magamra igazítani, a 190cm-rel súrolom a tervezők által elképzelt vezető mérethatárait. A nagy tükrök igazítás nélkül jók, elég jól látni benne a külvilágot.
Rövidke izzítás (<2sec) után őrült kerregés, ahogy életre kel a 2,5 literes soros öthengeres TDI motor. Hiába, ez haszonjármű, itt megbocsátható a kereplés. A fordulatszámmérő rendelhető extra, így csak fülre megy a pörgetés. Egy biztos: a turbó éledése előtt lomha teherautó, aztán egyszer csak elkapja egy vonósugár, utána határozottan gyorsulás-élményre utaló jeleket tapasztal a nehéz lábú pilóta.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kuplung személyautós, a váltókar a legszebb zsigulis hagyományokat idézően közvetlenül a váltóba nyúlik, nincs bowden, nincs rudazat. Egyből lehet tudni, megvan-e a keresett fokozat. Megvan, de így üresen minek? Az egyes nagyon rövid, az ember felengedi a kuplungot, aztán már kapcsolna is fel. Dugóban araszolni viszont tökéletes, az ember elereszti egyben, aztán gurul, ahogy a többiek vánszorognak.
A többi fokozat szerencsére hosszabb, a város tempójához elég a negyedikig felpakolni, 70-80 alatt még üresen sem szereti az ötödiket. Közben élvezem a panorámát, messze ellátni az autóból, a sávban kicsit jobban kell figyelni, de azért mindenhol elférek. A kereszteződések érdekesebbek, a hosszú tengelytáv és az első kerék feletti üléshelyzet miatt más íveket kell venni, hogy ne gyúrjuk le a gyalogosok lábát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Könnyű megszokni, bár eleinte olyan érzés, mintha minden kereszteződésen túl akarnánk menni. Ahogy kezdünk összecsiszolódni, próbálgatom a képességeket. Másodikban simán elindul, ráadásul ez elég hosszú ahhoz, hogy egy-egy lámpánál megnyúlt arcokat lássak a tükörben, amikor besorolok valaki elé. Na jó, ez persze teherautó, de ha én odaállok egy lámpa elé, akkor én görnyedés nélkül látom, más meg sehogy, ráadásul a többség nem számít arra, hogy le akarom rajtolni, pedig de.
A szörnyűbb utakon meglepően simán jutunk át, a hátul laprugós merev hídon, elöl tekercsrugós független felfüggesztésen álló doboz nem pattog, kellemesen hintázik. Kanyarban azért ésszel kell bánni vele, nem akarok telefonálni, hogy eltörött a tükör, mert rajta fekszik a kamion_ A négy tárcsafék + ABS határozottan, finoman adagolhatóan fogja meg a kocsit, a komoly kérdések inkább a rakomány átrendeződése körül adódhatnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kormány csak kicsit nagyobb, mint a 2107-es Ladáé, de szervós, tehát emberi erővel lehet vele boldogulni. Erre hely is van, a két széle között több, mint négyet fordul a középen kicsit határozatlan kormány. A kapcsolók kézre állnak, gyakorlatilag a két bajuszkapcsolóra felfért minden lényeges kezelőszerv.
Az indexet tekerve világítást kapcsolunk (á la Fiat), a másik oldalon ablaktörlő van, végét benyomva (á la Skoda 120) ablakmosó. A spricni fel van vezetve a lapátra, azonnal vizez, nincs száraz maszatolás. Ennek költsége autónként kb. 3Ft, igazán csinálhatná mindenki így.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
