2003.10.03. 10:25

Az első generációs Transporterre arcvonásaiban kísértetiesen emlékeztető orr-részre az eredeti kerek lámpabúrák helyett, - a T4-nél bevezetett - szögletes fényszórók kerültek, eddig nem látott méretekben. A növekedés ilyen mindent átfogó megnyilvánulása egy gyári láncreakció eredménye lehet, melyet a márkajel-tervező részleg indított el, az embléma évről-évre való hihetetlen növelésével. Hogy kimagasló eredményeiktől a homlokfal valamint a lámpatervező központ sem maradhatott le, azt óriási lyukak, rácsok valamint rácsutánzatok bizonyítják, amelyeket a lökhárító talajközelibb területein figyelhetünk meg.

A majdnem ötven éves mondanivalóval rendelkező orrban helyezkednek el a Transporternél még csak második generációját élő orrmeghajtás eszközei. Mivel ehhez szükségképpen jár a szélvédő elé nyúló motorháztető, a gyökerek érdekében ennek hangsúlyosságát szépen megkomponált ívek segítségével próbálták elsimítani a tervezők, valljuk be, sikeresen.

A motor előreköltözésével rengeteg hely szabadult fel a raktérben, ami minden más gyártónál természetes ugyan, de a transporteresek csak a 1990-től, a T4-es bevezetésével élvezhették a derékmagasság alatti rakodóperem előnyeit, ami a T5 esetében 558 mm. Az 5,8 m 3-es teret, 4,3 m 2-res sík padló és függőleges oldalfalak határolják, míg az elválasztófal íve 190 mm-t hajlik a padlótól a hátsó ajtó felé. A raktér hasznos területe tovább csökken a két kerékjárati ív szükségszerű benyúlásával, ami oldalanként 224 mm-t tesz ki, de még így is marad ezek közt 1244 mm szabad hely, ami akár egy szabványos raklap kényelmes elhelyezéséhez is elegendő.

Alapkiszerelésben a padló és a falak csupaszok, amit a kipróbált autón feláras borítással láttak el, így farostlemezes oldalfalburkolaton, valamint puha töltetű gumiborítású padlón támaszkodhatnak az ide helyezett tárgyaink, amiket hat kihajtható fülhöz rögzíthetünk. A pakolhatóságot alapesetben egy felfelé nyíló hátsó-, valamint egy jobb oldali tolóajtó segíti, amelyek fölött külön-külön kapcsolódó lámpa, valamint lépcsővilágítást helyeztek el a balesetmentes éjszakai tevékenykedés megkönnyítésére. Kis ráfordítással balra tolóajtót, hátra pedig oldalra nyíló, szárnyas megoldású nyílászárót kaphatunk.

Végre több mint 8,5 millió eladott Transporter után 2003-ra megtalálták az összhangot múlt és jövő, tradíció és technika közt. Ráadásul júliustól már minden T5-re vágyó nagycsaládos vagy vállalkozó, esetleg nagycsaládos vállalkozó élvezheti a németek dobozkompozícióját.

 
  Adatok
 
  Tesztfogyasztás (1/3 város, 2/3 üresen): 7,9 liter / 100 km

VW T5 1.9 PD TDi dobozos RT Basic nettó listaár: 3 699 000,- Ft + ÁFA Szériafelszereltség: zöld hővédő üvegezés, vezetőoldali légzsák, acél keréktárcsa 6Jx15, fejtámlák a vezetőfülkében, felfelé nyíló hátsó ajtó fűthető ablakkal, fényszóró magasságállítás, fordulatszámmérő, indításblokkoló, jobboldali szimplaülés a vezetőfülkében, normál méretű acél pótkerék, raktérvilágítás, szervokormány magasság és axiális állítási lehetőséggel, teljes válaszfal ablakkal, tolóajtó a raktér jobb oldalán, ABS / EDS / ASR / MSR, abroncsok 205/65R16. A tesztelt modell ára: 4 429 600,-Ft+ÁFA Extrafelszereltség: 4 hangszórós rádióelőkészítés szélvédőantennával, rádiótávirányítású központizár, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, elektromos ablakemelők, állítható magasságú vezetőülés kartámaszokkal és gerinctámasszal, gumipadló a raktérben, jobboldali duplaülés, teljes dísztárcsa, hátsó ablaktörlő- és mosóberendezés, oldalborítás a raktérben, ködfényszóró, kétszólamú kürt, mechanikus klímaberendezés, fűtött ablakmosófúvókák.
  Értékelés: 4 - Gyenge motor, szűk utastér, egyébként rendben van.