A kisebb változat kisebb generátora arra enged következtetni, hogy
feleslegesen semmiből sem kapunk drágábbat, mint amire szükségünk
lehet. Sok kicsi sokra megy alapon takarékoskodnak a Volkswagennél,
amit sajnos nem tükröz a táblázat alján felfedezhető, óriási
jelentőséggel bíró számsor: 5 587 200,-Ft + ÁFA. De hát mégiscsak a
2004. év kisáruszállítója!
Igen ám, de a nyári árképzésnél még nemigen tudhatták a
Volkswagennél, hogy milyen eredménnyel szerepel majd gyermekük a
versenyen. Ugyanis a díjat 2003. október 16-án 17.30-kor, az
Amszterdamban rendezett RAI haszongépjármű kiállításon adta át Klaus
Wiedemann-nak, a Volkswagen haszongépjármű-részleg vezetőjének Peter
Wieman, a nemzetközi zsűri elnöke. Az, hogy Wiedemann úr nevéből három
betűt elhagyva éppen a zsűrielnök neve jön ki, merő véletlen és nem
adhat okot találgatásokra.
Mind a 19 zsűritag úgy gondolta, hogy a VW T5 összességében igen jó
munkatárs, így aki szereti, és nem utolsó sorban meg tudja fizetni a
jót, semmiképpen sem jár rosszul egy nagy múlttal rendelkező
Transporterrel. Ezt bizonyítja, hogy az idén adható 181 pontból 115-öt
kapott (64%) a német doboz. Igaz, hogy a tavalyi nyertes relatíve több
ponttal, 126-tal nyert, mivel az akkori szavazáson nagyobb számban
részt vevő zsűri által kiadható pontok száma 239 volt, ami csak 53%-os
eredmény. Ugyanez igaz az összes korábbi nyertesre is, így a Volkswagen
elmondhatja magáról, hogy az eddigi legbiztosabb győzelmet aratta a
T5-tel. Ez azért is különösen szép eredmény, mivel az első - 1992-ben
rendezett - Van of the Year választást is a Volkswagen nyerte a
T4-gyel, az akkori viszonyok között nem csekély 58 ponttal.
Értékelés: 4,5 - Az utastér még mindig szűk. |
|
|
|
|
|
Műszaki adatok
|
Motor
|
2,5 l PD TDi |
Hengerek száma |
5 |
Lökettérfogat (cm
3) |
2460 |
Maximális teljesítmény
(LE / 1/min) |
130 / 2500 |
Maximális
forgatónyomaték (Nm /
1/min) |
340 / 2000 |
Környezetvédelmi
norma |
EU 3 |
|
|
|
<
>
Van of the Year
|
2004
1.Volkswagen Transporter (T5)
: 115 pont
2.Renault New Master : 66
pont
2003
1.Ford Transit Connect :
126 pont
2.Citroen Jumper &
Fiat Ducato & Peugeot Boxer
: 49 pont
3.Iveco Daily Unijet : 44
pont
2002
1.Opel Vivaro & Renault
Trafic : 115 pont
2.Opel Combo : 34 pont
3.Ford Transit Durashift : 24
pont
2001
1.Ford Transit : 112 pont
2.Fiat Doblo : 55 pont
3.Mercedes-Benz Sprinter CDI
: 39 pont
2000
1.Iveco Daily : 103 pont
2.Renault Mascott : 44 pont
3.DaimlerChrysler Vito CDI :
33 pont
1999
1.Opel Astra Van : 46 pont
2.Nissan Cabstar E : 44 pont
3.Nissan Pick-up : 28 pont
1998
1.Renault Master : 69 pont
2.Renault Kangoo : 60 pont
3.Opel Campo Pick-up : 11
pont
1997
1.Peugeot Partner &
Citroen Berlingo : 69 pont
2.Volkswagen LT : 36 pont
3.Iveco Daily : 22 pont
1996
1.Mercedes-Benz Vito : 63
pont
2.Toyota HiAce : 46 pont
3.Citroen Jumper & Fiat
Ducato & Peugeot Boxer : 26
pont
1995
1.Mercedes-Benz Sprinter : 78
pont
2.Nissan Vanette Cargo : 33
pont
3.Ford Transit 95 : 26 pont
1994
1.Citroen Jumper & Fiat
Ducato & Peugeot Boxer : 89
pont
2.Opel Combo : 39 pont
3.Ford Transit 94 : 19 pont
1993
1.Nissan Sunny Van : 52 pont
2.Ford Courier : 50 pont
3.Toyota Lite-Ace : 26 pont
1992
1.Volkswagen T4 : 58 pont
2.Ford Transit : 33 pont
3.Renault Express : 20 pont
|
|
|
Ne feledkezzünk meg a többi kategória
nyerteseiről se.
|
A 2004. év
Truck of the Year díját
a Mercedes-Benz Actros vitte el
(91 pont), megelőzve az
általunk is kipróbált
Iveco EuroCargót (58) és a
Volvo FH 16-ot (48). Szegény
Volvo 1994-óta nem végzett a
dobogó legfelső fokán, és immár
négy éve kibérelte magának a
szélső helyeket, ráadásul
nemcsak ebben a versenyben,
hanem a
Bus & Coach of the
Year-nél is. Ez érdekes
kategória, mivel nagyon
összetett feladat egy buszt
értékelni, ezért az éves
váltásban megrendezett
CoachEuroTest és
BusEuroTest alapján
adják ki a
Coach of the Year és a
Bus of the Year címeket,
ahol előbbi a távolsági, utóbbi
pedig a városi és környéki
buszokat foglalja
magába.
Idén 43 ponttal fej-fej mellett
végzett az
MAN Lion'Star-ja és a Scania
K124 Irizar PB-je, miközben a
második helyet 29 ponttal a Solaris
Vacanza, Volvo 9700, a dobogó
harmadik fokát pedig a Hispnao
Divo, Volvo párosok (12 pont)
foglalhatták el. A győzelem óriási
öröm, de stabil dobogósnak lenni az
igazi dicsőség, mivel ez a gyártó
által produkált állandó, megbízható
minőséget mutatja. Remélem, a Volvo
Budapest útjain is bizonyít
majd.
|
|
|