Nem okoz csalódást, igaz mást sem
Adatlap Chevrolet Korea Lacetti Elite - 2004
A motor - nem rossz. Persze nem is vadállat. 95 korszerű, azaz kevéssé környezetszennyező, meglehetősen vérszegény ló nem tud csodát tenni tizenkét mázsával. Pörgetni sem érdekes, hiába kergetjük a piros mező felé a mutatót, leginkább csak azt érezni, hogy egyre gyorsabban megyünk, hogy erősebbek lennénk, azt nem. Néha lehet egy 1,4 literes, tizenhat szelepes, két vezértengelyes blokk is izgalmas, de semmiképp nem ekkora kasztniban, klímát, szervót kiszolgálva.
A váltó viszont nem az igazi. Amilyen jó fogású, felnőttes a hosszú kar végén trónoló, bőrrel varrott gomb, annyira akadozós, kelletlen az ötfokozatú szerkezet. Nem lényegesen rosszabb, mint a legtöbb hasonszőrű olcsó egynégyesé, de rossz.
A futómű furamód kellemesen feszes, sportos; a puha fotelek, a stílustalan műszerfal, a nagy, vékony kormány alapján imbolygósabb, puhább, szétfolyósabb viselkedést várna az ember. A Lacetti alatt elöl MacPherson van, de hátulra a kategória olcsóbb képviselőinek csatolt hosszlengőkarjainál igényesebb, független, többlengőkaros felfüggesztés került. A futómű hangolását, az európai igényekhez igazítást a gyártó Angliában, a Millbrook tesztközpontjában végeztette.
Városi forgalomban tehát általában elég ez az 1,4-es. Országúton, autópályán is gond nélkül képes a KRESZ által engedélyezett korlátok áthágására, de néha felsóhajt az ember: bárcsak nagyobb, vagy legalább dízel volna! Akinek kevés az 1,4 liter ereje, 1,6-os, 109 lovas, illetve 1,8-as, 122 lóerős blokkal is vásárolhat Lacettit; a nagyobb motorok a magyar használtpiaci sajátosságok miatt nem is kerülnek többe, mint a kicsi ( Dízel Lacettit csak idén tavasz óta kínál a Chevrolet.) Aki nem szeret kézzel kapcsolni, az erősebb motorokat - elvétve - négyfokozatú, lassú és buta, de tagadhatatlanul kényelmes automata váltóval is megtalálhatja a hirdetések között.
A használtpiacon számos Lacetti forgolódik. Évjárattól, de inkább futásteljesítménytől és optikai állapottól függően 1,8 millió forinttól a szalonárhoz közeli összeggel bezáródóan kínálják őket. Nem ritka az ötvenezer kilométert sem futott klímás, 1,4-es, 2005-ös kétmillióért (az új még a klímán kívül fapadosan is több mint 3,25 millió forintba kerül). Hárommillióért kapni tavalyelőtti, 1,8-as, automata szedánt, melynek új ára most 5,14 millió forint.
A szerelő szerint
A Lacetti megbízható, tartósnak ígérkező autó. Típushibákról nem tudunk, visszahívási akciókról sem. Mivel még nincsenek háromévesnél öregebb autók, és ügyfeleink évente jellemzően tízezer kilométert sem mennek velük, tipikus kopásokról sem tudunk beszámolni. Mindössze két visszatérő jelenséggel találkoztunk: az első széria hátsó fékjénél néhány ügyfél panaszkodott kis zörgésre, csikorgásra; a veszélytelen, de idegesítő hibát egy féklemez cseréjével megoldottuk. Néhányan a nagy fogyasztás miatt reklamáltak. Ilyenkor megmérjük együtt a túlfogyasztást; egy kolléga beül a vezetőülésbe, megtankolunk, elindulunk, 50 km után megfordulunk, vissza a kúthoz, és láss csodát: eddig minden ilyen esetben 5,5 litert kellett a tankba tölteni. Persze városban, télen, rövid utakon simán előfordulhat tízliteres fogyasztás - ahogy a konkurens modelleknél is.Főleg hölgytulajdonosokkal fordul elő, hogy a motor gyengülésére panaszkodnak. Ez is a városi használat következménye, ilyenkor kicsit meg kell pörgetni a motort, 4000-4500-as fordulaton hamar kiég belőle a lerakódás.
Egy olvasónk küldött egy linket (köszönjük), miszerint azért igenis akad pár gyenge pontja az autónak.
Számos, általában szomorú oka lehet, miért adja el valaki megbízható, alig használt autóját az új ár feléért-kétharmadáért még jóval garanciadőn belül (a Lacettikre három évig, vagy százezer kilométerig áll jót a forgalmazó). Mindenesetre ha épp egy tágas utasterű kompakt autót keres, esetleg épp Lacettire vetett szemet, örvendjen nyugodtan más bajának, és gondolkodjon el, tényleg ér-e bő egymilliót a fingszűz ülés.
Összességében a Lacetti 1,4 jó szívvel ajánlható választás a kategóriájában - egyetlen nagyobb hibája a szűk csomagtartó. Jó autó ez. Nem drága, de nem is érződik kellemetlenül olcsónak.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.