A társadalmi mobilitásért
Adatlap Chevrolet Korea Lacetti Platinum - 2007
Dízel Lacettit vett, mert erős és nem drága? Aztán váratlanul felvitte az isten a dolgát, és igényesebb lakókörnyezetbe költözik? Nem baj, nem kell azonnal új autóért rohannia.
Társadalmi mobilitás
A mobilitás szó mindenki számára közismert értelmű: mozgás, mozgékonyság, mozgási képesség. A szociológiában viszont a mobilitás a társadalmi helyzet változását, előre- vagy visszalépést, átrétegződést jelent.
Autó a panellakóknak
Milyen paramétereket vesz figyelembe a polgár, aki számos nagy betonlakótelepünk valamelyikén él? Legyen megfizethető. Biztos állt már Ferrari a tízemeletes aljában, de ritka, hogy tartósan ott is marad. Aztán legyen takarékos, ne vigye el a rezsiköltséget, főleg így a közüzemi díjak tetemes emelkedése után. Persze, én is láttam MV6-os Omegát, sőt, 4,2-es Jaguart is a fele akkorára méretezett parkolóban, megint csak a cifra nyomorúság jutott az eszembe.
Továbbá nem árt, ha nem lopják úton-útfélen. Igen, vannak körbekerített egykori közterületek, de oda el kell gyalogolni, és havonta letenni egy közepes összeget. Macerás és költséges. Az sem baj, ha szegényebb sorsú szomszédaink nem irigykednek. Amióta feltalálták a kromofágot és bárki birtokolhat olyan veszélyes fegyvert, mint a lakáskulcs, sok hivalkodó autót rongáltak meg aljas szándékból.
Ezeknek az elvárásoknak a Chevrolet Lacetti tökéletesen megfelel. Még a dízelre is merném mondani, hogy a klímás, állítható magasságú vezetőüléses, CD-rádiós, négy elektromos ablakos, csupa légzsákos, ABS-es Elite változat 4,25 milliós ára elfogadható. Persze van olcsóbb, de azok kisebb motort kaptak. A koreaiak közül az Accent 1,5 crdi alapváltozata 3,7, a Kia Cee'd 1,6-os gázolajossal kicsivel négymillió felett van, ebből van kétliteres, horribilis 5,75 millióért.
Astrából közepes konfiguráció a jó 1,9-es Fiat-blokkal 5,3, az sem lesz igazán vetélytársa. Akkor talán a kívül kövér, hatalmas csomagtartójú, de bent semmivel sem nagyobb Octavia? Vagy a divatos Leon? Nem, mert éppen millióval drágábbak. Golfról ábrándozni sem érdemes, már másfélre hízik a különbség. A franciák is az 1,5-1,6-os motorjaikkal jöhetnének szóba, negyed vagy félmillióval drágábban. Ugyanide árazták a 3-as Mazdát, az új Bravót és a Focust. A Qashqai kapásból kiesik, 5,2-es indulóára viccesen magas az 1,5-ös blokkal, míg hat feletti 2,2-es Civic már a divatfik érdeklődésére számíthat, de ők nem a Havannán laknak.
Szóval a kisebb koreaiak és a szuperolcsó, lebutított Logan kivételével mindenki drágább, ha dízelmotorral vásároljuk. Ezzel a takarékosságot is megvettük, tesztautónk ugyan elkérte a 7 litert, de két literéhez és 120 lóerejéhez képest ez méltányos. Főleg, hogy hosszúak a dugók, autópályán meg kíváncsi az ember, mit is tud.
Autó a divatos társasházak lakóinak
Nem mindenki reked a panelrengetegben. Vannak szerencsések, akikkel kegyes a sors, netán szorgalmuk példás, és szebb, jobb, kellemesebb fekvésű, drágább ingatlanokban élhetnek. Ők vajon milyen szempontok alapján választanak? Lehetőleg látható legyen, hogy a középosztály megbecsült tagjai, de kérkedni nem szeretnek. Már az üzemanyagszámlán sincsenek annyira fennakadva, inkább tudjon egy egészségeset előzni, mint a túlzott takarékosság miatt a külső sávban ragadjon. A biztonságot és a nyugodt álmot nem bízzák a véletlenre, a teremgarázs és a casco hozzátartozik a fizethető költségekhez. Nem baj, ha a szomszédok járműveitől nem üt el nagyon, azért egy 3-4 évesen már erősen látszik a kor, az olcsó belépőmodellekből meg virít a fapad.
Jelenthet-e megoldást számukra a Lacetti? Igen. A korábbi hasznos extrákat kiegészítve a sokatmondó Platinum opcióival, itt is büszkélkedhetünk autónkkal. Lesz ötös CD-tár, tempomat, alufelni, hőmérséklet-szabályzót kapunk a légkondicionálóhoz, sőt, igény esetén automata váltóra bízhatjuk a váltogatást. Mindezért nem kell többet áldoznunk potom 650 ezernél, ráadásul ebből a váltó egymaga négyszázezer forint, és nem muszáj megvenni. Persze a módosabbak könnyebben élvezhetik a gyermekáldás örömeit, így az igazán praktikus négyajtós vagy a kombi lehet. Előbbi százötven, utóbbi negyedmillióval drágább, de még így is alig vagyunk 5 millió felett.
A motor ebben és mindkét nagyobb változatban bőven elegendő teljesítményt nyújt a fürge városi vagy a tempós országúti közlekedéshez. Nincs végletekig kihegyezve, 280 Nm és 121 LE, éppen ezért nem csak szűk tartományban húz, hanem alapjárattól normálisan, ezerötszáztól dinamikusan, kétezertől meglepően. Egy autópályás besorolásnál olyan szépen gyorsít 160-170-ig, hogy öröm padlózni. A katalógus 9,8-as gyorsulást ígér nulláról százra, nekem ennél egy másodperccel rosszabbul sikerült, de az is pompás. A saját órája szerint tudja a 186-os végsebességet, de tudomásul kell venni, hogy a nyomatékgörbe erős hanyatlásával az utolsó 10%-hoz több idő kell, mint ez első 90-hez. 80-120: 9 s, 100-140: 12,5 s.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=zkfhkwhhir&fastid=hpepavqmgrzcyhlbwdjybpgpagky&nc=0)
Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!
- Hírek
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.
- Hírek
Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
Autóból észrevehetetlen a különbség.
- Hírek
Egy Magyarországot bukott a Tesla
Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.
- Sajtóközlemény
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.
- Hírek
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.
- Tesztek
Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013
Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.
- Hírek
Az Audi A7 Sportback lehet a Volkswagen szenvedésének következő áldozata
Az Audi modellpalettájának racionalizálásával csökkentené a költségeit a Volkswagen.
- Hírek
Sikerült kimaxolni a gyökérséget a magyar Nissannál – Az anyacégnél is kiverhette a biztosítékot a vállalhatatlan lépés
A magyar Nissannál úgy érezték, hogy a prosztóság menő és érdemes így reklámozni a márka autóit. Pedig nem.
- Hírek
Hivatalos: ilyen lesz a 1,5 milliárd forintos Bugatti Tourbillon hangja
Gőzerővel halad a Bugatti Tourbillon fejlesztése.
- Hírek
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
Reggelre már megjelent a hó pár helyen.
- Hírek
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
A kampányuk eddig tartott.
- Belsőség
Kígyómarás, a Tigris sorsa és egy klímás hotelszoba AfrikábanTC Bamako 2025/13
Eldöntöttük, mi lesz a Tigrissel a futam végén, de vannak még kérdések.
- Gumidoktor
Legális-e a kisebb ET-s felni?
Tudom, hogy csalni fog a sebességmérő, de ez nem izgat.
- Közélet
Ki fizet, ha a frissen vásárolt autó már a hazaúton elhalálozik?Szavatosság, rejtett hibák és egyéb gyötrelmek
Ha baj van a használt autóval, a szavatosság majd megold mindent? Igen is, meg nem is. De mitől függ egy ilyen jogvita kimenetele?
- Hírek
A szemközti sávba repült egy autó az Árpád hídon, egy másik a villamossínen rekedt
A baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok.
- Hírek
Mindjárt kezdődik:a Flórián tér felé csak, ha muszáj
A felüljáró fejújítása miatt borítékolható a dugó a környéken. Sokaknak opció lehet a Megyeri híd.
- Hírek
Trump most épp a sajátjait készül kiütni 100 százalékos vámmal
Az USA elnöke szerint ellopták országának autóiparát.
- Hírek
Történelmi szövetségre léphet ember és baromfi, a környezetbarát közlekedés a cél
Kisebb szennyezés és kedvezőbb fogyasztás érhető el a Stellantis kísérleti abroncsaival.
- Hírek
Elfelejtett sávot váltani az önvezető rendszere, oszlopnak hajtott egy Cybertruck
A nevével ellentétben ez még mindig nem egy teljesen önvezető rendszer.
- Hírek
A BMW szerint a V8-at semmivel sem lehet helyettesíteni, ezért kitartanak mellette
Legalábbis azokon a piacokon, ahol erre lehetőségük van.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=qnkkeoffsg&fastid=gddroiqaiqiamjlmscalsogvrrkh&nc=0)