Szép autó, különleges, de egy pillanatig sem hivalkodó. Megbízhatóságát kobzosok hirdetik szerte a világban, különösen népszerű olyan országokban (USA, Kanada, Ausztrália, Új-Zéland, Svájc, Norvégia, Svédország, Egyesült Királyság), ahol gyakran, de kiszámíthatatlan ritmusban kerül az útra valami csúszós dolog. A létező legolcsóbb 2006-os Legacyt vezettük.
Gyönyörű. Arányos, kecses, nagymacskás. De cseppet sem hivalkodó, hogy mást ne mondjak, a hátulja folyton-folyvást a Toyota Camryt juttatta eszembe. Ha nincs rajta a fiastyúkos embléma, tíz emberből nyolcnak fogalma sincs, mit lát. Toyota? Nissan? Micsubicsu? Viszont ugyanebből a tízből kilencen egy dologban megegyeznek. Gyönyörű. Arányos, kecses, nagymacskás.
Világosszürkében különösen jól néz ki, megjelenése így kellően indusztriális, ahogy egy műszaki különlegességtől, egy szimmetrikus összkerékhajtású (persze igazából nem minden teljesen szimmetrikus, viszont minden kerék 25% tömeget cipel), boxermotoros autótól el is várjuk. És bár e szép Subaru összhatása közel sem olyan karakteres, mint a régebbi csúnya Subaruké volt, minden perspektívából találunk rajta érdekes részleteket.
Elölnézetből a szárnyak közé helyezett embléma vadászgépszerű megjelenést ad az autónak. Körülötte a hatszögletű hűtőmaszk, az egyszerre morcos és táskás szempár, no meg a hangsúlyos, ralis, középen masszív pillérrel felfüggesztett kötény, és a különleges, felsliccelt ködlámpafészkek határozzák meg a sziluettet.
Oldalról a fényszóróktól induló, a hátsó lámpánál pedig dinamikusan felugró, bedöntött övvonaltól mindig ugrásra késznek érzik az autó. A küszöb és a lökhárítók is sportautósak, darabos, élre vasalt kerékjárati ívek kötik össze őket. Valahogy még a kilincsből is sebesség sugárzik - viszont a böszme nagy tükör nem illik a képbe. Jelenlétét a beléje integrált indexek különlegessége segít elfogadtni.
Hátulról a műszaki érdeklődésekkel megáldottak a dupla kipufogót veszik észre először. A többieknek a homorú far, a csomagtérajtóból kiképzett kvázi-spoiler és az előrenyilazott lámpatestek sugalmaznak dinamikát és sebességet. (Amiket ez az alapmotoros változat elég nehezen produkál, de erről majd később.)
Mégis, ez a sok markáns stílusjegy összeadódva egy országúti lopakodót, elegáns, de észrevehetetlen limuzint eredményez. Igazi japán titok ez, az éles, különleges részletek valahogy decens, harmonikus egésszé állnak össze.
A Fiastyúk
A Subaru márkanév 1954-ben kapcsolódott egy autóhoz. Kiötlője, a Fuji Heavy Industries első elnöke, Kenji Kita nem véletlenül választotta emblémául épp a Fiastyúkot, azaz a Pleiades csillagképet, a Bika csillagkép részét. Japánban ez az alakzat az egyesülés, illetve a jó uralkodás jelképe. Nálunk csak télen látható a horizont környékén. Karácsonykor este kilenc órakor déli irányban lehet megtalálni: magasan álló sok kis csillag, amit a kinyújtott kezünk hüvelykujjával épp el lehet takarni.
A Pallas Nagy Lexikona szerint: Csirkéstyúk, csibéstyúk. Saját népies hagyományunk szerint a Fiastyúkot Szent Péter vitte fel az égre, hol csirkéket költött. Hetevénynek is mondják, ez a Fiastyúk csillagképnek a német Siebengestirnre emlékeztető neve, melyet már Dugonics említ. A (régi) Tájszótár szerint a székelyeknél is megvan. E névvel jól megegyezik az a mondai adatunk, hogy a Fiastyúk csillagképe csakugyan hét csillagból áll, melyek legfényesebbike a tyúkot, többi hat pedig annak a csibéit képviseli.
A márka felismerhetetlensége, a határozatlanság bent is megmarad: az biztos, hogy japán, de a szigetországból, vagy akár Koreából bármi lehetne. Egyenjapán bajuszkapcsolók, jellegtelen rádió- és klímakonzol, a szokásos csomagtér- és tanksapkanyitó kallantyú a padlón, ilyesmi. Na meg persze a zöld kvarcóra. Dicséretes, hogy a kormány-váltókar-kézifék trió sportautós módon arasznyi körön belül elérhető. Ezt az ergonómiai katarzist a tervezők azzal kívánták oldani, hogy az ablakemelő kapcsolói a kartámaszon szinte függőleges síkban helyezkednek el, működtetésük csak kicsavart csuklóval lehetséges.
Az ülések kényelmesek, jól tartanak, a helykínálat a középkategória közepének felel meg körülbelül. Akad néhány vicces pohártartó; se különösebben jót, se nagyon rosszat nem lehet mondani a beltérről. Talán csak annyit, hogy a hátsó üléstámlák a szedánban egyáltalán nem, csak a kombiban dönthetők előre. Így 433 liternél nagyobb egybefüggő rakodóteret nem lehet kialakítani az autóban.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
