A frissítés az autó szinte minden fontos részét érintette. Min-Ho Kho volt felelős a külső megjelenésért, de a belső kialakítás felelőse Jae-Kook Song sem végezhetett fércmunkát.
A KIA Motors vérbeli ragadozónak definiálja a Magentist, ezért nem is lehetett jobb helyet találni a bemutatóhoz, mint a Campona Tropikáriuma. Főleg ha az új hűtőrácsot nézzük. A Magentis tényleg cápafogakkal támad a vetélytársakra. A vérfürdőre a Ford Mondeo, a Skoda Octavia, a Toyota Avensis, a Mazda6, az Opel Vectra, a Citroën C5 és a Peugeot 406 számíthat.
Ez a kis felsorolás is bizonyítja, hogy elszánt küzdelem ígérkezik. A Magentis külső és belső megjelenésében nem maradhat alul. Tervezője, Jong-Min Cha mindent beleadott, hogy 20 hónap alatt olyat alkosson, ami a mai igényeknek mind technikai mind biztonsági szempontból megfelel. A jó ötletek mellé társult 220 milliárd won-os kutatás (43 milliárd Ft) ami a KIA legdrágábban fejlesztett járművévé tette a Magentist.
A 2000 decemberében már az amerikai piacon debütált autó mára frissítésre érett. Most 18 hónap alatt és már csak 50 milliárd won mínusszal zárták a fejlesztési naplót. A frissítés az autó szinte minden fontos részét érintette. Min-Ho Kho volt felelős a külső megjelenésért, de a belső kialakítás felelőse Jae-Kook Song sem végezhetett fércmunkát.
A külső díszítés nem szenved hiányt krómozott elemekben, de Min-Ho mégsem esett túlzásba. A lámpatestek divatosan átlátszóak, és a frissített változatban a reflektor külön foglal helyet. A kiegészítő féklámpa izzóját ledek váltották fel a hátsó világítótestek között épp csak elfér a rendszám. Érdekes mintázatuk azonnal felismerhetővé teszi a Magentist, ha valaki szerénységből leszerelné a feliratokat.
A belső kényelem kifogástalan. Persze még egy métert sem mentem a kocsival, de így is ígéretesnek tűnik. A bemutatott autó igényes bőr székei állítólag az elődhöz képest jobb oldaltartást biztosítanak. Villanyos az ülésmozgatás, a tükör, az összes ablak, a csomagtartó nyitás és a benzinbetöltő fedelének nyitása is.
A középső konzol nagyobb, átláthatóbb lett. Kialakításán látszik , hogy Jae-Kook nem restell az olasz dizájniskola felé kacsingatni. A műfadíszítést gondoltam, hogy nem ússzuk meg, de a bőr fotelekhez elmegy. A kézifék balra el van tolva a vezető felé, hogy a kézifékes kanyarodáskor jobban kézre álljon. Rendeltetésszerű használat esetén pedig nem zavar be a kartámasz tökéletes kihasználásba.
Csomagok elhelyezésére hátul 386 literes csomagtartó szolgál. A hátsó üléseket ledöntve a tér tovább bővíthető, sajnos nem a csomagtartó teljes szélességében, mert a válaszfalnál jócskán leszűkül. A legjobban mégis a kalaptartóra szerelt kinyitható süllyesztett ISOFIX fülecsek tetszettek, amik a gyerekülés tisztességes rögzítésre szolgálnak. Ezt tessék példának venni!
Természetesen rengeteg apróság van még, ami érdekes lehet, de ne másoljuk ki a sajtóanyagot, hanem várjuk meg, amíg az úton suhanva is kipróbálhatjuk az új Magentist. Szubjektív benyomások híján, csak hogy az információs szomjunkat csillapítsuk, nézzük a műszaki adatokat:
A Magentisnek elöl kettős lengőkaros, tekercs rugós, hátul független rudazatos felfüggesztése van. A hátsó futómű kialakítása lehetővé teszi a dinamikus kerékösszetartást (DTC), hogy a kerekek mindig optimális szögbe álljanak az úttesthez képest.
Kétféle motor közül választhatunk. Az alapmotor soros, négy hengeres, két literes MPI DOHC 136 lóerős (6000 1/min-nél), 182 Nm nyomatékkal (4500 1/min-nél), az extraként választható V6-os két és fél literes 168 lóerős (6000 1/min-nél), tisztességes 230 Nm nyomatékkal (4000 1/min-nél). Vásárolható ötfokozatú kézi- vagy négyfokozatú automataváltóval. Az automatánál lehetőség van szekvenciális kézi váltásra is.
A Magentisnek elől-hátul tárcsaféke van, valamint széria az ABS, az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és a nyomatékszabályzó (TCS) rendszer. A kétezres motoron 80 cm-rel, míg a kétezerötszázason majd két méterrel javítottak a fékhatáson. Ha már a kerekeknél tartunk, üdvözölendő, hogy a bemutatott felszereltségű autón a pótkerék is teljes értékű kerék volt, ráadásul az eredetivel megegyező könnyűfém tárcsával. Bár a tárcsából nem sok fantáziával szebbet is el lehet képzelni.
A sajtótájékoztatón külön kitértek a gyári riasztó rendszerre, mely az új modellnél távkapcsolóba integrált pánik gombot kapott. Én már több mint tíz éve szereltem be az autómba olyan riasztót, ami ezt a funkciót tudta. Akkor sem volt különösebb értelme, most sem. Ez nem olyan extra, amire egy ilyen volumenű autónál így ki kéne térni. A legfontosabb adat, ami a fent említett vérfürdő kimenetelénél döntő cápaharapásnak számíthat, az az ár. Ilyen felszereltség mellett valóban nehéz a küzdelem. A kétezres Magentis 5499900 Ft-tal a V hatos 7599900 Ft-tal indul támadásra.
|
|