Igazságot Mareának!
Teszt: Fiat Marea 1.6 ELX
Az 1.6-os motor a menetteljesítményeihez képest kicsit tán mohón fogyaszt, de lehet, hogy csak mert karakterisztikája kikényszeríti az állandó nyomulást. Dinamikus autózáshoz városban ritkán kapcsolunk harmadiknál feljebb, bár ha lemondunk a gyorsítás lehetőségéről, ötösben is rángatás nélkül tartja az ötvenet. Na jó, a hatvanat.
Az 1.8-as nyugisabban vezethető, fogyasztása a gyakorlatban még talán kevesebb is. Ezek után lép életbe Murphy törvénye, amennyiben a kevésbé tökös 1.6-os Mareából rengeteg szaladgál, az 1.8-as meg fehér holló.
Öt henger, 20 szelep és 155 ló |
Meg kell említeni a kétliteres, öthengerest (!), ami ugyan derekasan nyakalja a benzint (lásd 14.2 literes gyári városi fogyasztási adat), ellenben 154 lóereje és 186 Nm-es nyomatéka szép dolgokra képes. Hogy mást ne mondjunk, 8.6 alatt viszi százra a gépet.
A használtpiacon sok dízel is feltűnik. A két JTD motor '99 második felétől elérhető, mindkettő imádnivaló: a kisebbik 1.9-es (105 LE) is 10.8 alatt van százon, átlagfogyasztása pedig 5.6 liter. A nagytesó 2.4-es (130 LE) majdnem megfogja a kétszázat, gyorsulása 10 másodperc. A régebbi dízelek (TD 100 és TD 125 - a szám a teljesítményre utal) lényegesen kevésbé kulturáltak, többet is fogyasztanak, de dízelhívőknek simán vállalhatók.
A gyári magnó szokatlan formájával garantáltan nem vonzza a tolvajokat. A kormánytávirányító már az ELX szereltségtől jár. |
A felszereltség az alap SX változatban elégséges. Jár az ABS és a vezetőoldali légzsák, meg adnak egy alaprádiót. Az ELX szint (Exclusive Luxury, bizony) már szinte minden fontosat hoz, bár az utasoldali légzsák és a klíma még mindig csak opció. A csúcs HLX-ben már oldallégzsákok is vannak, de a klíma még mindig feláras extra - a gyakorlatban azért egyik felszereltségi szinten sem szokott hiányozni a használt autókból.
A Marea alsó-közép autó, annak ellenére is, hogy külső méretei felső-közép közeliek. Apró, bosszantó hibáktól nem mentes, de alsó-közép szinten igényes kidolgozása, és még felső-közép szinten is kellemes autózhatósága miatt eleve érdekes alternatíva. Ehhez jön a dömpingár: a használtautó piac (elő)ítélete szerint az autó értékvesztése magas, ami az eladóknak ugyan rossz hír, de a vevőjelölteknek meg jó. Az 1.8-as benzines és a két JTD motor különösen okos választás, pláne ha a felszereltség is legalább ELX szintű.
|
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.