Amikor az új Mazda 3 megérkezett, egy napig állítgattam az ülést, hogy ne zsibbadjon a combom. Utána sokat járattam az agyam, de nem jutott eszembe semmi az autóról, csupán a régi Mazda 3.
A japán fura fajta. Tisztelem őket sok mindenért, de nem árt tudni, hogy 30 négyzetméteres, rizspapírral bélelt, földszintes bútorokkal berendezett, nyomasztó betonkockákból járnak be dolgozni, hogy létrehozzák a Tökéletes Autót. Aztán este elmennek pacsinkózni, ha nem kattantak volna meg teljesen aznap a melóban. (Ez egy szerencsejáték, amihez képest a félkarú rabló valódi intellektuális kihívás.) A pacsinkó-palotában a zene 130 decibellel ordít, ők meg réveteg szemmel nyomják az acélgolyókat kilövő gombot, egymástól öt centire ülve.
Azt hiszem, a Mazda tervezőrészlegeinél itt lenne az ideje egy viszkizős- szivarozós thaiföldi csapatösszetartó túrának, csupa ötcsillagos hotelben megszállva, masszázzsal és a végkimerülésig átpókerezett éjszakákkal. Még mielőtt csinálnak még egy ugyanolyan autót, anélkül hogy észrevennék. Mert sokkal nehezebb volt összehozni az új Mazda 3-ról a sajtóanyagot, amiben le kell írni az újdonságokat, mint magát az autót.
Nyilván, ha az egyikből ül át az ember a másikba, az új Mazda 3-ast jobbnak és minőségibbnek fogja érezni. Aki viszont akkora durranást vár, mint amilyen az előző volt a megjelenésekor, az hamar lelohad: itt áll ez a 3-as, amely ugyanazt a nevet viseli, ugyanazon a platformon, ugyanazzal a motorral és ugyanúgy néz ki. Ez utóbbi persze túlzás, mert a részletek mások, jól kidomborították a sárvédőit, s mindenféle más dudorok jelentek meg a testén. Például a lámpák, amelyek annyira kiguvadnak, mint egy mélytengeri hal szemei.
Ha mindezt megvadítjuk egy olyan színnel, mint a tesztautó kékje, rögtön leesik, hogy ez a Mazda 3 nagyon szeretne tetszeni. És az ilyen tetszeni akaró kocsik általában a nőket veszik célba, ami némi magyarázat arra, hogy miért olyanok a lámpái, mint egy Tupperware-edény. Régi elméletem, hogy bizonyos autók formái a háziasszonyok tudatalattijára akarnak hatni, ezért világít úgy egy Matiz hátsó lámpája, mint az elektromos főzőlap, és ezért volt az előző Mégane Coupénak vasalóformája. Most a műanyag csodaedények kerültek sorra a háztartásból, de egye fene. Sokkal inkább gond, hogy ezt a karosszériaformát már lemásolták, és elsőre nehéz eldönteni, hogy ez egy Kia vagy egy Hyundai. Noha a részletek a Mazdánál kidolgozottabbak, mégis le kellett volna kattanni róla és kitalálni valami újat.
A Mazda 3 belseje viszont határozottan előnyére változott. Testesebbnek is tűnik a műszerfal, és kellemesen puha a felső burkolata. Csőszerű árnyékolók alatt vannak a műszerek, a la Alfa, de itt látszik, hogy az Alfánál sem hülyék dolgoznak. Miért skálázzák például úgy az olaszok a műszereket, hogy a nullánál függőlegesen álljon a mutató ? Talán mert szép? Nem. Hogy le lehessen olvasni. A Mazdában viszont kétezres fordulat, illetve 80 km/óra fölött mindent eltakar a kormány karimája, legalábbis ott, ahol a kormány fogása nekem kényelmes.
Kínos momentum a nagy tökéletességben a műszerfal közepén lévő kettő kijelző, amelyből az egyik narancssárga, a másik zöld, teljesen eltérő méretben és betűtípusokkal. Amúgy az egyik a klíma adataival ötvözi a rádióéit (ő a narancs), míg a másik hol fedélzeti számítógép, hol állomáslista, szóval, akad egy kis műfaji keveredés közöttük. Ja, és még egy forradalmi újítás: a rádióban lévő futófény, amely akkor villog, amikor piszkáljuk, már nem vérnarancs színű, hanem kék. Viszont kikapcsolható.
Ha az apróságokat leszámítjuk, a 3-as utastere tényleg tökéletes. A hely elöl bőséges, hátul megfelelő. Ez azt jelenti, hogy egészen magasak is beülhetnek, mert a tetőig van hely bőven. Talán ha nagyon hátratolják az első ülést, a támla kicsit nyomja a hátul ülő alsó lábszárát, de egy kompakttól ez nem bűn. A csomagtartó is átlagméretű, 340 literes, de jól pakolható, mert nagy az ötödik ajtó. Szóval, a méretekkel minden rendben, de az előző Mazda 3 után ez nem meglepetés.
Egy kevés hiányzik innen-onnan. Hogy honnan? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
