Azt hiszem, itt a hatáson van a hangsúly, mert a prémium egyáltalán nem tudom, mit jelent ebben a szövegkörnyezetben. Én csak egy tényleg jónak tűnő autót látok, amit már nagyon szeretnék kipróbálni... Na jó, mostanra már kipróbáltam, de a tapasztalatok megosztása előtt még beszélnem kell a többi motorfajtáról is, mert bővült ám a választék.
Motor | 1.4 | 1.6 | 2.0 | 1.6 dízel Standard Power | 1.6 dízel High Power |
Teljesítmény (LE) | 84 | 105 | 150 | 90 | 109 |
Nyomaték (Nm) | 122 | 145 | 187 | 215 | 240 |
Váltó | 5 fokozatú kézi | 5 fokozatú kézi vagy 4 fokozatú automata | 6 fokozatú kézi | 5 fokozatú kézi | 5 fokozatú kézi |
És most, hogy ez is letudva, jöjjenek a szubjektív benyomások. Nekem valóban tetszik az új forma, annak ellenére, hogy ha nem tudnám, miben különbözik az eddigitől, sosem jönnék rá. Szerintem jó ötlet a szekvenciális szelepvezérlésű motoros verziónál, hogy az orr az MPS-re hasonlít. Bár azt hiszem, mégis inkább jobban örülnék még néhány lónak a motorba, mert ez a 150 egy ekkora, ilyen motortól nem nagy kaland. És ez sajnos menet közben is érződik.
A belső és a kezelőcuccok a bennem élénken élő MPS-re emlékeztetnek, így szemem azonnal a pillanatnyi fogyasztást mutató számsorra szegeződött. Nem kell megijedni, nem fogok megint kiakadni ezen, már csitult az élmény. Simán dobott egy 173-as pillanatnyi értéket. Na, mégis kicsúszott. Ezt leszámítva viszont közelébe sem ér az MPS-nek, ami egyébként lehet, hogy nem is baj.
Jobban fáj, hogy a remek előélet, a precíz célkitűzések, és a - jó értelemben vett - jellegzetesen mazdás megvalósításuk után ez az autó nem olyan, amilyennek vártam. A menettulajdonságok szerények, képzelem, milyen lehet egy kisebb motorral. Sem nem gyorsul jól, sem nem halk annyira, amennyire a fejlesztett zajcsillapítás ígérné. Lehet, hogy jobb lett volna, ha 1,4-est vagy 1,6-ost kapok, mert akkor eleve nem vártam volna többet.
A futómű sem illik ehhez a modellhez. MAzda3 Sport 2.0 GTA. Már a neve is sportosságot sugall, bár lehet, hogy csak az Alfa Romeónál használt GTA elnevezés asszociálódik, és ez simán csak egy erős modell, nem sportmodell. De mégsem, hiszen ott van a nevében, sőt van Plusz felszereltség is. Hiába a merevebb karosszéria, az átdolgozott futómű, nem szeretjük sem az úthibákat - bár azokat senki sem szereti -, sem az egyenetlen utakat, de még a kanyarokat sem.
Bizony ám, kanyarodni nem jó. Dülöngél, inog a karosszéria, függetlenül a sebességtől. Ha lassan akkor azért, ha gyorsan akkor meg azért. A semlegesség megvan, nincs orrtolás, viszont kapaszkodni kell, összpontosítani az ívre, és vigyázni, nehogy leérjen a külső oldali küszöb. Fékezéskor előre billenünk, gyorsításkor nemcsak süppedünk, hanem hanyatt is dőlünk.
Mivel tudom, hogy létezik Mazda6, és abból is az MPS, nekem az kéne. Tudom, hogy ez más kategória, és nem ahhoz kellene hasonlítanom, hanem mondjuk a Golfhoz, az Astrához vagy Focushoz. A saját társai között megállja a helyét, folyamatosan nő a piaci részesedése a kategórián belül, így nekem tuti nem kell reklámoznom. Nem is teszem.