Süsü zanza

2006.07.06. 07:59

Adatlap Mazda 3 Sport Gta - 2006

  • 1999 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 150 LE @ 6000 rpm
  • 187 Nm @ 4500 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.0 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • 6 049 900 Ft

Azt hiszem, itt a hatáson van a hangsúly, mert a prémium egyáltalán nem tudom, mit jelent ebben a szövegkörnyezetben. Én csak egy tényleg jónak tűnő autót látok, amit már nagyon szeretnék kipróbálni... Na jó, mostanra már kipróbáltam, de a tapasztalatok megosztása előtt még beszélnem kell a többi motorfajtáról is, mert bővült ám a választék.

Motor 1.4 1.6 2.0 1.6 dízel Standard Power 1.6 dízel High Power
Teljesítmény (LE) 84 105 150 90 109
Nyomaték (Nm) 122 145 187 215 240
Váltó 5 fokozatú kézi 5 fokozatú kézi vagy 4 fokozatú automata 6 fokozatú kézi 5 fokozatú kézi 5 fokozatú kézi

És most, hogy ez is letudva, jöjjenek a szubjektív benyomások. Nekem valóban tetszik az új forma, annak ellenére, hogy ha nem tudnám, miben különbözik az eddigitől, sosem jönnék rá. Szerintem jó ötlet a szekvenciális szelepvezérlésű motoros verziónál, hogy az orr az MPS-re hasonlít. Bár azt hiszem, mégis inkább jobban örülnék még néhány lónak a motorba, mert ez a 150 egy ekkora, ilyen motortól nem nagy kaland. És ez sajnos menet közben is érződik.

A belső és a kezelőcuccok a bennem élénken élő MPS-re emlékeztetnek, így szemem azonnal a pillanatnyi fogyasztást mutató számsorra szegeződött. Nem kell megijedni, nem fogok megint kiakadni ezen, már csitult az élmény. Simán dobott egy 173-as pillanatnyi értéket. Na, mégis kicsúszott. Ezt leszámítva viszont közelébe sem ér az MPS-nek, ami egyébként lehet, hogy nem is baj.

Jobban fáj, hogy a remek előélet, a precíz célkitűzések, és a - jó értelemben vett - jellegzetesen mazdás megvalósításuk után ez az autó nem olyan, amilyennek vártam. A menettulajdonságok szerények, képzelem, milyen lehet egy kisebb motorral. Sem nem gyorsul jól, sem nem halk annyira, amennyire a fejlesztett zajcsillapítás ígérné. Lehet, hogy jobb lett volna, ha 1,4-est vagy 1,6-ost kapok, mert akkor eleve nem vártam volna többet.

A futómű sem illik ehhez a modellhez. MAzda3 Sport 2.0 GTA. Már a neve is sportosságot sugall, bár lehet, hogy csak az Alfa Romeónál használt GTA elnevezés asszociálódik, és ez simán csak egy erős modell, nem sportmodell. De mégsem, hiszen ott van a nevében, sőt van Plusz felszereltség is. Hiába a merevebb karosszéria, az átdolgozott futómű, nem szeretjük sem az úthibákat - bár azokat senki sem szereti -, sem az egyenetlen utakat, de még a kanyarokat sem.

Bizony ám, kanyarodni nem jó. Dülöngél, inog a karosszéria, függetlenül a sebességtől. Ha lassan akkor azért, ha gyorsan akkor meg azért. A semlegesség megvan, nincs orrtolás, viszont kapaszkodni kell, összpontosítani az ívre, és vigyázni, nehogy leérjen a külső oldali küszöb. Fékezéskor előre billenünk, gyorsításkor nemcsak süppedünk, hanem hanyatt is dőlünk.

Mazda3 -2006

Mivel tudom, hogy létezik Mazda6, és abból is az MPS, nekem az kéne. Tudom, hogy ez más kategória, és nem ahhoz kellene hasonlítanom, hanem mondjuk a Golfhoz, az Astrához vagy Focushoz. A saját társai között megállja a helyét, folyamatosan nő a piaci részesedése a kategórián belül, így nekem tuti nem kell reklámoznom. Nem is teszem.

A szerző értékelése ertekeles

Az erős motor csak keményebb futóművel ér bármit. Itt egyik sem áll fenn. Lehet, hogy csak a párosítás szerencsétlen, így kipróbálnék más összeállítást mielőtt több csillagot adok.