De a Mazdában van a világ legbénább parkolóradarja. Minden hátramenetbe kapcsolásnál sípol egyet, utána folyamatosan pittyeg, egyre gyorsabban, akkor is, ha egy méternél több hely van mögötte. Amikor folyamatos sípolásba kezd, ott még bő 20 centi marad. Nem jó, túl érzékeny, túl óvatos, túl izé. A próbált Hondának nincs radarja.
Mindkettő elöl hajt, ami nem baj, mert itthon az az évi négy havas nap meg az 1015 méteres Kékes tető megmászható fronthajtással is. A hibridek hiányáért sem kár, minél kevesebb dolog tud elromlani, annál jobban tartja majd az értékét. Egy fontos dolog idekívánkozik: a Mazda6 könnyebb, mint az előző 6-os. Ugyan csak néhány tíz kilóval, de mégis. A trendet kell ebben látni, a Mazda könnyít, a 2-essel kezdte, most a 6-ossal folytatja.
Felszereltségre szinte azonosak. Van bennük kétzónás automata klíma, ami huzatmentesen oldja meg a fűtést és hűtést, kellemesen okos mindkettő, csak akkor kezdenek fújni, amikor már elég meleg a víz. A zónák elválasztására szolgáló gombok ugyanolyanok, és ugyanott vannak mindkét kocsiban. Általánosságban elmondható, hogy a Honda annyival darabosabb, régiesebb, amennyivel korábban jött ki. Ma már más a divat, mint 2002-ben volt, a próbált, éppen kifutó Hondát bemutatták.
Ezek a kétliteres motorok pont elegendők. Minek 300-400 lóerő egy ilyen kocsiba? Ez a 145 (Honda: 156) ló is pont elegendő, akár 50 százalékkal is át lehet vele lépni a sebességhatárokat autópályán, annál több meg minek? Ez is elég előzéshez, csak időben vissza kell kapcsolni, és mennek, ahogy egy átlagos képességű vezetőnek még sok is. A Hondának egy picit nyersebb a hangja, a Mazda selymesebb, kellemesebb karakter. A Mazda városban 12 litert eszik, ez nem kevés, de egyrészt a tesztüzemmód meg a rövid utak és a hideg sem barátai a kedvező fogyasztásnak, pláne nem együtt. Na de 12 liter??
Mostanra látjuk, hogy bizony a Mazdának sikerült megszorítani a Hondát, sőt sokkal kellemesebb, jobb autót csináltak, ami csak egy picivel kerül többe, mint az éppen búcsúzó Accord. És most, a végén jöjjön az Agatha Christie-szerű dráma: pár hét múlva jön az új Accord.
Az új Accord szinte biztos drágább lesz. Az Audi és a Mercedes mellé pozícionálják, erről árulkodik a bemutatás előtt álló Accord C osztályú Mercedesre hajazó hűtőrácsa a három vízszintes csíkkal. Továbbá lesz benne egy rakás elektronikus segédlet, például adaptív ESP, elektromos szervó változó rásegítéssel, okos, követős tempomat, sávelhagyás-figyelmeztetés. Azt most már látjuk, hogy nagyon-nagyon nehezen tud bármi számottevően jobb lenni ennél a Mazda6-nál. Főleg ennyi pénzért.