A retinára égett számsor

2006.06.28. 08:39

Adatlap Mazda 6 Mps - 2005

  • 2261 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 260 LE @ 5500 rpm
  • 380 Nm @ 3000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.6 másodperc
  • Végsebesség:
    240 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    10.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    14.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    8.0 l/100km

Persze jól megy, de csak akkor tudtam meg, hogy turbós, mikor elolvastam az előző cikkünket. A 4WD-ségről pedig a műszerfalon láttam egy kis lámpát.
Sokkoló képek a galériában!

Végre kezdenek magukhoz térni az autógyártók, és egyre többen állnak be a négykerék-hajtást sima személyautóban is kínálók sorába. A Mazdánál néhány éve csillant meg a remény, mikor megtudtuk, hogy az MPS négykerekes lesz, és lőn. Közben mások is folytatták ilyen hagyományaikat, vagy éppen visszatértek hozzájuk. No persze voltak addig is már ilyenek, de nem ebben a kategóriában és méretben.

Az MPS pedig végre itt van a kezemben, erős motorral, a beígért négykerékkel, nem úgy, mint mondjuk az Alfa Brera. És nagyon jól néz ki, nekem legalábbis mindenféle szubjektív kötözködésemet beizzítva is eléggé tetszik. Alapvetően a szedán forma az, amilyennek az autókat eredetileg kitalálták, ugye (persze nem, de akkor is ez a forma való autónak), és a Mazda6 ennek teljes mértékben eleget is tesz.

A motorháztető púposabb, mint a sima modellen, a hűtőrács környéke is megváltozott. Ennek a szépség mellett funkcionális oka is van. A púpra a motor tetején elhelyezett intercooler miatt van szükség. Nem olyan vastag a cucc, mint a Subarunál vagy más versenyebb autóknál, de igényelt egy kis plusz helyet. Ráadásul nem akarták elcsúfítani a szép nagy, több púpból álló területet egy jókora lukkal, ahol levegőt is kaphatna az intercooler, így hát még annak a lapos műanyag csőnek is el kell fölötte férnie, amin aztán levegőt kap. Ez a levegő pedig elöl, az embléma két oldalán levő résen csusszan befelé, menet közben jó gyorsan.

Kellemes vonalak, arányok, és ez a gyöngyházpiros szín nagyon jól áll neki. Hogy mellette még jó pár apró figyelmességgel örvendeztetik az embert, külön dicséretet érdemel. Ahogy szintén szót érdemelnek a következetlen, félresikerült húzások is. Itt van például ez a 2,3-as motor 260 LE teljesítménnyel. Ötször akkorát lép vele a gép, mint a Focus ST (persze, hiszen kicsit erősebb is), de a járulékos apróság, a kemény oldaltartású ülés már hiányzik - ami van, az viszont megint csak gyönyörű -, jó hogy hanyatt nem vágódunk a motoros bőrülésben a rajtnál. Persze az utasoldali szék már nem motoros... Viszont mind a négy elektromos ablak automata.

Aztán meg ott az a két szánalmas kipufogócsökevény, amit a műanyag lökhárító műanyag kipufogólukjaiba rejtettek. Ezt majdnem mindenki észreveszi, és szörnyülködik rajta. De persze ez is apróság, és másba tényleg nem lehet belekötni, annyira rendben van a gép megjelenése. A belső pedig továbbviszi az elégedettség érzetét. Hatalmas a beltér, van hely bőven fejnek-lábnak, elöl-hátul egyaránt. És még a csomagok is királyul elférnek hátul.

Az MPS egyetlen felszereltségben kapható, tehát a fekete bőr széria. Szép feszesre varrva mindenhol, kis steppeléssel szépítve illik a sportos hangulathoz, amit a teljesítmény alapján várunk. Az ajtókárpitok és a műszerfal anyagait is jó érzés fogdosni, a műszerfalat meg még nézegetni is jó. Nincs csicsa-micsa, nincs túlburjánzás, pont annyi cucc van, amennyi kell. Nem tudom, hogyan éreztek rá a Mazdánál, de valahogy mégiscsak tudják, hogy nem a kétzónás klíma kell az embereknek, meg nem az állandóan a pofánkba virító egérmozi. Elég a diszkrét egysoros kijelző a legfontosabb adatokkal.

Azért egérmozi is kell a navigációhoz - ami szintén alapfelszereltség -, de csak akkor legyen, ha használjuk, így gombnyomásra nyílik ki a középen, felül. És hogy tovább is tartson a luxus, távirányítós kezelőt kapott, amit a váltókar mellől pattinthatunk ki. Ceruzaelemmel működik, az most nem volt benne, így nem próbáltam ki. Vehettem volna bele, de mivel Ausztriánál véget ér az Európa-térkép, úgysem lett volna sok értelme, nem jártam Budapesten kívül.

Ennyit tehát a nyálcsorgatásról, a most következő sorok a nyugalom megzavarására képesek, így gyengébb idegzetűek fejezzék be az olvasást. Ja, és a képeket se nézzék meg.

Az oldalról ajánljuk

Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
  • Hírek

Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert

Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.

április 7., 15:44
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
  • Hírek

Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját

A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.

április 7., 14:15
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
  • Hírek

Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában

Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.

április 7., 13:09
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
  • Hírek

F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?

A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!

április 7., 17:07
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Bérelt helye van a konditerem előtt
  • Tesztek

Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1

Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.

április 8., 06:02
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
  • Hírek

Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.

április 7., 17:46
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Kigyulladt villanyautó Kajászón
  • Hírek

Kigyulladt villanyautó Kajászón

április 7., 15:00
Ford Ranger Super Duty - 2026.
  • Hírek

Ford Ranger Super Duty - 2026.

április 7., 14:01
F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj
  • Hírek

F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj

április 7., 15:28
XX. Oldtimer Show!
  • Infó

XX. Oldtimer Show!

4 órája
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44