Aludj velem
Egy hét kellemes, de izgalommentes cirkálás után visszaadtam a tesztautót. Pár nappal később puszta kíváncsiságból megnéztem a gyári adatokat, és majdnem elájultam; ez 6,8 alatt van százon!? Legalább két másodperccel rosszabbra számítottam.
Kétezer új alkatrész van a 2006-os E osztályos Merciben, írja a sajtóanyag, és ez igazán jó hír. Még akkor is, ha első ránézésre a monstre innováció írmagját sem fedezzük fel. Az E Merci pont olyan, mint volt, szolid, konzervatív öregúr, kis jóindulattal sportos ötvenes; az orrát változatlanul fenn hordja. Mivel a nagy felújítás közepette a dizájn maradt, amilyen volt, jó okunk van feltételezni, hogy az elektronikailag rengeteg kihívással küzdő modellcsaládot végre tényleg gatyába rázták a stuttgarti mérnökök.
Szegény Mercedesnek volt miért mosakodnia az elmúlt években, autóikban rengeteg elektromos ketyere adta meg magát , legfőképp az E osztálynak kelt rossz híre. Az új azonban más, és ezt nemcsak a gyártó szeretné elhitetni velünk, a szerviztapasztalatok is optimizmusra adnak okot. Igaz, nem telt el túl sok idő az új modell bevezetése óta.
Tesztautónk tehát - azon túl, hogy motorjának nőtt a nyomatéka - abban különbözik elődeitől, hogy minden valószínűség szerint megbízható, és a külső visszapillantó tükrei kecsesen elállnak a karosszériától. A további külső változtatásokat, hacsak valaki nem Mercedes-buzi, csak tüzetes vizsgálódás után, nagyítóval fogja megtalálni.
A technikai újdonságok közül a legfontosabb az új, intelligens kanyarfényszóró-berendezés, amit a tesztautóba sajnos nem szereltek be, de a Hungaroringen egy tesztvezetésen már volt hozzá szerencsénk. A rendszer jól működik, a demonstráción láthattuk, hogyan változtatja a fény erejét és a csóva irányát a sebesség függvényében, bár ahhoz, hogy azt írhassam, jobb, mint a régebbi, ki kellett volna próbálnom az éjszakai tesztvezetésen egy másik, butább kanyarfényszóróval szerelt modellt is.
És ott álltunk egymással szemben; a hipergazdag, konzervatív, sportos ötvenes világos, élére vasalt vászonnadrágban és rózsaszín tenisztrikóban, meg én, a hülyegyerek, zsebes nadrágban és kapucnis pulcsiban, és semmi esély sem volt rá, hogy valaha is összebarátkozzunk. A külsejétől azonnal ásítok, a belsejétől el is alszom; komoly pénzt mernék tenni rá, hogy ő sem ilyen barátról álmodott.
Az ülések elöl-hátul nagyon kényelmesek, a funkcionalitással nincs gond, természetesen rengeteg az extra, és hely is van bőven. Négyen kellemesen elférnek az E 320 CDI-ben, sőt ez az autó tulajdonképpen sofőrrel is használható. A galambszürke bőrkárpit a sötétszürke fabetéttel azonban észveszejtően csúnya, egyenesen lehangoló. A műszerfalon meg nincs semmi extra.
Újságírói objektivitásom okán ezen a ponton kénytelen vagyok felhívni a kedves olvasó figyelmét, hogy magánvéleményem tulajdonképpen a legmagasabb szintű dicséret, amit ez az autó csak kaphat, hiszen körülbelül annyi közöm van az E-Klasse célcsoportjához, mint 66 éves édesapámnak a leánykereskedelemhez, és még az is lehet, hogy ha nem ez a szürke förmedvény, hanem valami ízléses fekete vagy bézsszínű bőr fogad, akkor... Ebben mondjuk nem vagyok biztos.
Szóval az ember csak tesped a puha bőrülésben, hallgatja a Bartók rádiót, ringatózik lágyan, és élvezi az életet. Nem harsányan, épp ellenkezőleg, de azért élvezi, és néha tövig nyomja a gázpedált, hogy akkor se történjen semmi különös. Vagyis ez így, ebben a formában nem igaz, legalábbis nem teljesen. Az 540 Nm-t érezni. A nyomaték azonban csalóka: kellemes, bizsergető érzést okoz a gerincvelőben, de nem mindig párosul gyorsasággal. Az E 320 CDI annyira nagy és kulturált, hogy a gyorsulásból, sebességből gyakorlatilag semmit nem érezni, csak a borzalmas nyomaték ereje jut el a tudatunkig.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
